Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Bloomberg

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV założyło 23 telewizyjnych firm w kraju. Organizacja będzie ich reprezentować w rozmowach nt. nowego standardu badań mediów.

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Chodzi o Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV (od ang. Media Owners Committee). Jak podano, celem związku jest reprezentowanie wspólnych interesów jego członków w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją i popularyzacją mediów telewizyjnych.

Od miesięcy pod egidą Krajowej Radiofonii i Telewizji trwają prace nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych, w tym internetu. Jak do tej pory go nie wypracowano. Przeszkodą były m.in. formalności.

Teraz nowy związek zapowiada, że „wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów”. Pierwszych efektów prac – podano – można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele

We wtorek w Warszawie odbyło się zgromadzenie założycielskie MOC TV. Według cytowanego w komunikacie nadawców Przemysława Broniszewskiego z Telewizji Polskiej, proces poprzedzający ten moment był „skomplikowany operacyjnie i logistycznie”. – Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego „złotego standardu badania mediów”mówi Broniszewski.

Trwam, TVN i Polsat razem

Oprócz TVP, Polsatu i TVN, do ZPOMT MOC TV przystąpiła Telewizja Puls, Fundacja Lux Veritatis (Telewizja Trwam), ITI Neovision (właściciel Platformy Canal+), TV Spektrum, AETN UK, BBC Studios Distribution, Wirtualna Polska Holding, czy Kino Polska TV oraz ATM Grupa.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

Także we wtorek powołano 6-osobową radę nadzorczą Moc TV. Największe trzy telewizje mają w niej po jednym przedstawicielu, a trzy pozostałe osoby mają reprezentować interesy mniejszych firm.

Do rady weszli: Radosław Ziółek (wskazany przez TVN), Przemysław Broniszewski (TVP), Norbert Walkiewicz (Telewizja Polsat), a także Beata Dymacz (Telewizja Puls), Dominik Tzimas (wskazany przez Idea4Broadcasting, nadawcę Studiomed TV) oraz Paweł Kosiacki (zgłoszony przez ATM Grupa, w której udziały ma Zygmunt Solorz, założyciel Polsatu).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pekao ostrzega: oszuści rozsyłają niebezpieczne e-maile

Banka Pekao SA ostrzega przed fałszywymi e-mailami, w których pojawiają się informacje o rzekomym ...

Amazon: Wystarczy pomachać, by zapłacić za zakupy

Gigant e-handlu chce wdrożyć nowy sposób płatności w sieci. Czy skaner, który wykorzysta obrazowanie ...

Eksperci o przyszłości internetu i cyfryzacji. Zobacz film

Etyka Internetu, sztuczna inteligencja, edukacja w sieci, gospodarka cyfrowa, cyberbezpieczeństwo i transformacja cyfrowa – ...

Apple stracił 450 mld dol. wartości w trzy miesiące, a w Polsce ma rekordowe wyniki

Koncern Apple obniżył swoje prognozy wyników na pierwszy kwartał. Reakcją inwestorów była wyprzedaż akcji ...

Producenci gier nakręcają giełdę. Szykują się ciekawe debiuty

Giełdowe studia odrobiły już z nawiązką marcową przecenę: ich łączna wartość sięga 44 mld ...

Duża polska firma IT przejmuje w Niemczech

Sevenval to trzecia firma przyłączona do globalnej platformy usług budowanej na bazie IT Kontrakt. ...