Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Bloomberg

Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV założyło 23 telewizyjnych firm w kraju. Organizacja będzie ich reprezentować w rozmowach nt. nowego standardu badań mediów.

23 firmy telewizyjne w kraju, w tym trzy największe stacje: Polsat, TVN i TVP, po kilkunastu miesiącach rozmów powołały do życia nową organizację.

Powstał związek MOC TV

Chodzi o Związek Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV (od ang. Media Owners Committee). Jak podano, celem związku jest reprezentowanie wspólnych interesów jego członków w zakresie badania konsumpcji mediów, w szczególności mediów telewizyjnych. Organizacja będzie również zajmowała się wspieraniem, promocją i popularyzacją mediów telewizyjnych.

Od miesięcy pod egidą Krajowej Radiofonii i Telewizji trwają prace nad nowym jednoźródłowym badaniem mediów elektronicznych, w tym internetu. Jak do tej pory go nie wypracowano. Przeszkodą były m.in. formalności.

Teraz nowy związek zapowiada, że „wspólnie z rynkiem oraz regulatorem będą również prowadzone prace związane z wypracowaniem nowego standardu badania mediów”. Pierwszych efektów prac – podano – można spodziewać się w pierwszej połowie 2020 roku.

CZYTAJ TAKŻE: Internetowa telewizja burzy stare biznesowe modele

We wtorek w Warszawie odbyło się zgromadzenie założycielskie MOC TV. Według cytowanego w komunikacie nadawców Przemysława Broniszewskiego z Telewizji Polskiej, proces poprzedzający ten moment był „skomplikowany operacyjnie i logistycznie”. – Ostatnie dwanaście miesięcy to był okres bardzo intensywnej pracy. Od grudnia 2018 roku odbyliśmy z przedstawicielami Nadawców Telewizyjnych co najmniej kilkanaście dużych spotkań, w trakcie których jednocześnie zajmowaliśmy się sprawami formalnymi, związanymi z powołaniem organizacji, jak i kwestią współpracy nad powstaniem nowego „złotego standardu badania mediów”mówi Broniszewski.

Trwam, TVN i Polsat razem

Oprócz TVP, Polsatu i TVN, do ZPOMT MOC TV przystąpiła Telewizja Puls, Fundacja Lux Veritatis (Telewizja Trwam), ITI Neovision (właściciel Platformy Canal+), TV Spektrum, AETN UK, BBC Studios Distribution, Wirtualna Polska Holding, czy Kino Polska TV oraz ATM Grupa.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

Także we wtorek powołano 6-osobową radę nadzorczą Moc TV. Największe trzy telewizje mają w niej po jednym przedstawicielu, a trzy pozostałe osoby mają reprezentować interesy mniejszych firm.

Do rady weszli: Radosław Ziółek (wskazany przez TVN), Przemysław Broniszewski (TVP), Norbert Walkiewicz (Telewizja Polsat), a także Beata Dymacz (Telewizja Puls), Dominik Tzimas (wskazany przez Idea4Broadcasting, nadawcę Studiomed TV) oraz Paweł Kosiacki (zgłoszony przez ATM Grupa, w której udziały ma Zygmunt Solorz, założyciel Polsatu).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Największy debiut giełdowy opóźniony przez protesty w Hongkongu

Alibaba, chiński gigant internetowy, do którego należy m.in. serwis zakupowy AliExpress, podjął decyzję o ...

Wodzisław Kiciński: Ogniem i blockchainem

Zainteresowanie banków centralnych blockchainem wpisuje się w trend odchodzenia od płatności gotówkowych. Ich koszty ...

Szokujący raport Ubera: 1,3 tys. napaści seksualnych

W ostatnim roku do firmy wpłynęło 1,3 tys. raportów w związku z seksualnymi napaściami ...

Ocena ryzyka chemicznego na miarę XXI wieku

Dr Agnieszka Gajewicz-Skrętna z Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy z japońskim National Institute for Environmental ...

Symulator pszczoły pozyskał wydawcę

Firma Varsav Games Studios koncentruje się na kończeniu produkcji „Bee Simulator”, jej portowaniu i ...

Sławomir Huczała: Nadchodzi boom na dronoidy

Trzy czwarte rynku to drony sprzedawane różnym służbom. Ale obecnie wchodzą także na rynek ...