Z opublikowanego właśnie zleconego przez portal Couponcabin.com, a przeprowadzonego przez firmę badawczą Harris Interactive badania wynika, że gros Amerykanów płaci najniższe stawki za płatną telewizję: od 1 do 100 dol. miesięcznie. W tym przedziale mieszczą się rachunki 69 proc. klientów płatnych telewizji. Ponad dwa razy więcej płaci tylko 5 proc. – Mimo sporych rachunków uiszczanych co miesiąc większość Amerykanów wciąż abonuje opłatną telewizję. 15 proc. abonentów kablówek deklaruje wręcz, że nigdy nie zrezygnowałoby z tej usługi – komentuje Jackie Warrick z Couponcabin.com. Za przywiązanie do płatnych operatorów odpowiadają głównie relacje sportowe.

11 proc. Amerykanów przyznaje już też jednak, że miało wykupioną kablówkę lub platformę satelitarną i niej zrezygnowało. 8 proc. nigdy nie miało zaabonowanej płatnej telewizji, przy czym ten odsetek wyższy jest w grupie młodych osób (18-34 lata) – tam wynosi 15 proc. W grupie widzów powyżej 35 roku życia wynosi tylko 5 proc.

Najszybciej do „odcięcia kabla” przekonałyby tańsze alternatywy (tak deklaruje 56 proc. Amerykanów), konieczność oszczędzania (55 proc. wskazań), zbyt rzadkie oglądania telewizji ( 27 proc.) oraz pojawienie się możliwości oglądania relacji sportowych na żywo w inny sposób (17 proc.).

Badanie przeprowadzono w I połowie czerwca w USA na ponad 2 tys. osób mających więcej niż 18 lat.