Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Od 15 września Walmart uruchomi nową ofertę subskrypcyjną Walmart+, która ma być poważną konkurencją dla Amazon Prime.

Publikacja: 03.09.2020 09:23

Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Foto: Michael Nagle/Bloomberg

Walmart oferuje klientom roczny abonament w wysokości 98 dolarów w zamian nieograniczoną bezpłatną dostawę, w tym także na artykuły spożywcze oraz zniżki na benzynę, na stacjach przy marketach tej sieci. Minimalna kwota zamówienia to 35 dolarów. Abonenci będą mogli też używać w sklepach stacjonarnych aplikacji Scan & Go bez dodatkowych kosztów. Usługa będzie zawarta w aplikacji Walmart+.

W Amazonie podobna usługa kosztuje 119 dolarów za rok lub 12,99 dolarów za miesiąc.

Pierwsze 15 dni korzystania z Walmart+ mają być darmowe. Poza tym sieć oferuje możliwość wykupienia abonamentu na jeden miesiąc – za 12,95 dolarów. Wszyscy abonenci obecnego programu Walmart Delivery Unlimited (dostawa bez ograniczeń) automatycznie staną się abonentami nowej usługi.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook wchodzi w e-handel. Zapłacisz komunikatorem

Walmart zapowiada, że do abonamentu będzie dodawać kolejne udogodnienia i zniżki – informuje Forbes.

Według analityków nowa oferta Walmartu to zapowiedź ostrzejszej walki o klienta na rynku sklepów onlajnowych. Dotychczas z oferty Walmartu można było skorzystać w podobny sposób, ale zamówienia nie obejmowały produktów spożywczych, co oferował Amazon. Walmart, który jest największym sprzedawcą produktów spożywczych w USA, postanowił to nadrobić, ponieważ spożywcze zakupy przez internet stały się bardzo popularne podczas pandemii i lockdownu.

CZYTAJ TAKŻE: Zielone światło dla Amazona. Nadlecą drony z paczkami

Jednak według portalu The Verge oferta Walmart jest dużo uboższa od oferty Amazona. Klienci tego drugiego mają dostęp do dużo bardziej różnorodnej oferty, pomijając produkty spożywcze oraz niespożywcze, zyskują dostęp do usług streamingowych: Amazon Prime Video, Twitch Prime, Prime Music, a także usługi darmowego przechowywania zdjęć, a także usługi Prime Now, która gwarantuje dostawę w dwie godziny od złożenia zamówienia. Poza tym Amazon nie ma minimalnej kwoty, za jaką trzeba zamówić zakupy.

Walmart oferuje klientom roczny abonament w wysokości 98 dolarów w zamian nieograniczoną bezpłatną dostawę, w tym także na artykuły spożywcze oraz zniżki na benzynę, na stacjach przy marketach tej sieci. Minimalna kwota zamówienia to 35 dolarów. Abonenci będą mogli też używać w sklepach stacjonarnych aplikacji Scan & Go bez dodatkowych kosztów. Usługa będzie zawarta w aplikacji Walmart+.

W Amazonie podobna usługa kosztuje 119 dolarów za rok lub 12,99 dolarów za miesiąc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma rozpycha się rynku podróży. Wchodzi do kolejnych krajów
Biznes Ludzie Startupy
Samuraj ruszył na ratunek samobójcom. Polska AI chroni Amerykanów
Biznes Ludzie Startupy
Przełomowy pomysł Szwajcarów. Auta z tkaniny mają być lżejsze i ograniczyć emisję
Biznes Ludzie Startupy
Meble z konopi. Polacy stworzyli alternatywę dla wycinki drzew
Biznes Ludzie Startupy
Stworzyli nowy sposób wykrywania chorób. Firma ze Stalowej Woli wyciśnie łzy