Urzędy muszą lepiej bronić się przed hakerami

Aż o 32 proc. wzrosła w 2016 r. liczba incydentów obsłużonych przez zespół CERT Polska, działający w strukturach Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej. Wśród ofiar cyberprzestępców znalazły się również instytucje państwowe. Eksperci są zgodni co do tego, że konieczne jest wzmacnianie zabezpieczeń systemów, ale także podnoszenie świadomości ich użytkowników.

Publikacja: 05.06.2017 20:15

Urzędy muszą lepiej bronić się przed hakerami

Foto: 123RF

Problematykę bezpieczeństwa w zaawansowanych usługach teleinformatycznych dla sektora publicznego poruszać będzie spotkanie zorganizowane przez spółkę NASK SA. Zaplanowano je na 22 czerwca, a wśród prelegentów oprócz przedstawicieli NASK SA będą eksperci z firm Cisco, Commvault oraz z NASK Instytutu Badawczego. Mowa będzie m.in. o rozwiązaniach Unified Collaboration na przykładzie projektu zrealizowanego dla jednego z ministerstw.

– Chcemy wspólnie ze specjalistami zastanowić się, jak skutecznie bronić urzędów administracji publicznej przed zagrożeniami teleinformatycznymi. Konferencja ma służyć wymianie doświadczeń na temat już wprowadzonych efektywnych i bezpiecznych rozwiązań – mówi kierownik działu produktowego NASK SA Maciej Wódz.

Dodaje, że NASK chce również zaprezentować bardzo udane wdrożenie nowatorskich technologii komunikacyjnych w modelu usługowym w jednym z urzędów administracji publicznej. – Planujemy zademonstrować możliwości kolejnych etapów rozbudowy i rozszerzania funkcjonalności takich systemów dla innych instytucji – dodaje.

Skala, siła oddziaływania i szybkość pojawiania się nowych zagrożeń w komunikacji elektronicznej powodują, że nawet regularne wdrażanie najnowszych, najczęściej drogich technologii nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa. Coraz częściej występują też ryzyka wewnątrz organizacji. Konieczne jest nieprzerwane śledzenie zdarzeń zachodzących w internecie, na styku z nim i w sieci lokalnej.

– NASK SA na podstawie własnych doświadczeń i analiz rekomenduje i oferuje działania polegające na ciągłej obserwacji infrastruktury instytucji, pozwalające skutecznie przeciwdziałać niepokojącym sytuacjom. Urzędy nie muszą i nie powinny być zdane tylko na siebie – podkreśla Maciej Wódz.

Dodaje, że dostosowanie do obowiązującej już od roku dyrektywy unijnej dotyczącej danych osobowych wymusza na przedsiębiorstwach i instytucjach wprowadzenie szeregu nowych rozwiązań organizacyjnych i technologicznych. – Na spotkaniu opowiemy też o gotowych już rozwiązaniach wychodzących naprzeciw tym wymaganiom – zapowiada.

Spółka NASK SA zainaugurowała swoją działalność 2 stycznia 2017 r. Świadczy usługi bezpieczeństwa, centrum danych, kolokacji i hostingu, a także dostępu do internetu, telefonii oraz sieci korporacyjnych.

Z kolei NASK jest instytutem badawczym podległym Ministerstwu Cyfryzacji. Prowadzi działalność badawczo-rozwojową, popularyzuje ideę społeczeństwa informacyjnego, a także prowadzi rejestr nazw w domenie .pl. W ubiegłym roku nowa nazwa pojawiała się średnio co 30 sekund.

Problematykę bezpieczeństwa w zaawansowanych usługach teleinformatycznych dla sektora publicznego poruszać będzie spotkanie zorganizowane przez spółkę NASK SA. Zaplanowano je na 22 czerwca, a wśród prelegentów oprócz przedstawicieli NASK SA będą eksperci z firm Cisco, Commvault oraz z NASK Instytutu Badawczego. Mowa będzie m.in. o rozwiązaniach Unified Collaboration na przykładzie projektu zrealizowanego dla jednego z ministerstw.

– Chcemy wspólnie ze specjalistami zastanowić się, jak skutecznie bronić urzędów administracji publicznej przed zagrożeniami teleinformatycznymi. Konferencja ma służyć wymianie doświadczeń na temat już wprowadzonych efektywnych i bezpiecznych rozwiązań – mówi kierownik działu produktowego NASK SA Maciej Wódz.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów
Biznes Ludzie Startupy
O polskiej firmie głośno w USA. Ożywiła gwiazdy Hollywood w kontrowersyjny sposób
Biznes Ludzie Startupy
Będą uczyć, jak nie paść ofiarą botów. Polska firma idzie w świat
Materiał Promocyjny
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał partnera
4 miliony na urodziny
Materiał Promocyjny
Branża bankowa gorszy okres ma za sobą