Aktualizacja: 22.02.2025 21:51 Publikacja: 15.01.2024 21:56
Wirtualne doświadczenia podbijają kolejne dziedziny życia. Ciekawy wkład w rozwój świata VR ma spółka Immersion
Foto: shutterstock
Immersion to to jeden z wiodących graczy w branży wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w tej części Europy. Już kilka lat temu warszawska spółka wypuściła – wspólnie z NASA oraz instytutem Smithsonian – aplikację z okazji 50. rocznicy lądowania na Księżycu.
W zeszłym roku znów o niej było głośno – globalny lider w dziedzinie sprzętu fitness i treningów online, amerykański FIT Inc., został jednym z udziałowców Immersion (inwestując ponad 1 mln dol. w ok. 5 proc. udziałów). Polska firma pracowała z Amerykanami m.in. przy opracowaniu oprogramowania do roweru NordicTrack VR Bike. Ale start-up, który wywodzi się ze świata gier wideo, ma na koncie również projekty edukacyjne, szkoleniowe, a nawet dla sektora nieruchomości. Na liście partnerów spółki znaleźli się tacy giganci jak Meta, T-Mobile, Bayer, HBO, McDonald’s, Coca-Cola czy Toyota.
W Rzeszowie aż 90 proc. klientów restauracji dokonuje rezerwacji online. – To wpływ amerykańskich jednostek wojskowych stacjonujących w okolicy – wskazują w start-upie MojStolik.pl.
Czy w globalnym wyścigu AI, zdominowanym przez Chiny oraz USA, Stary Kontynent już zupełnie się nie liczy? Branża farmaceutyczna pokazuje, że jest jednak wciąż o co walczyć.
Polacy opracowali unikatową technologię, która pozwala w niewidoczny sposób znakować kamienie szlachetne i śledzić je w całym łańcuchu od kopalni do wprowadzenia na rynek. Start-up Nanores nawiązał współpracę z rządem Botswany.
Europa ma znacznie niższe wskaźniki komercjalizacji badań naukowych niż Stany Zjednoczone czy Azja. Nowe Centrum Biotechnologii i Bioprodukcji może pomóc zredukować ten dystans. Jeśli nie przegra w starciu z biurokracją.
W mętnej wodzie rosyjskiego biznesu kobieta-miliarderka to rzadki okaz. Tatiana Kim swój pomysł na sklep internetowy przekształciła w wart ponad 10 mld dol. biznes. W noworocznym prezencie kupiła sobie najwyższy budynek Moskwy.
Rosja chwali się, że pomimo sankcji jej branża informatyczna poradziła sobie z trudnościami, zastąpiła zachodnie technologie własnymi i dalej się rozwija. Prawda jest inna.
Jak wynika z najnowszych danych Eurostatu w 2024 roku w Polsce ze sztucznej inteligencji sięgało zaledwie 6 proc. polskich przedsiębiorstw. W grupie małych i średnich przedsiębiorstw odsetek ten był jeszcze niższy.
Koncern z Cupertino szuka sposobu na zwiększenie przychodów. Kluczem może okazać się wprowadzany właśnie na rynek iPhone 16e, adresowany do użytkowników z mniej zasobnym portfelem.
W dobie powszechnej cyfryzacji, przedsiębiorcy coraz częściej stają przed wyzwaniem ochrony swoich praw w internecie. Treści publikowane przez podmioty trzecie w mediach społecznościowych mogą godzić w dobra przedsiębiorstwa.
AI Act wymaga rozwijania kompetencji osób tworzących i korzystających z systemów sztucznej inteligencji. Kluczowe jest tu ewolucyjne podejście.
AI w psychologii to narzędzie, które pomaga specjalistom lepiej rozumieć pacjentów, personalizować terapie i przyspieszać procesy diagnostyczne. Nie jest jednak w stanie zastąpić terapeuty.
20 lutego wchodzi w życie ostatnia część nowelizacji prawa autorskiego, o którą twórcy walczyli od lat. Przewiduje ona prawo do dodatkowego wynagrodzenia dla artystów wykonujących cudze utwory, rozpowszechniane w streamingu lub VOD.
Nawet bez polskiej ustawy o sztucznej inteligencji, firma może wprowadzić regulacje określające, jak z niej korzystać. Brak takich zasad może przysporzyć pracodawcy problemów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas