Immersion to to jeden z wiodących graczy w branży wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości w tej części Europy. Już kilka lat temu warszawska spółka wypuściła – wspólnie z NASA oraz instytutem Smithsonian – aplikację z okazji 50. rocznicy lądowania na Księżycu.

Czytaj więcej

Start-upy 2024. Te polskie firmy mogą zaskoczyć w tym roku

W zeszłym roku znów o niej było głośno – globalny lider w dziedzinie sprzętu fitness i treningów online, amerykański FIT Inc., został jednym z udziałowców Immersion (inwestując ponad 1 mln dol. w ok. 5 proc. udziałów). Polska firma pracowała z Amerykanami m.in. przy opracowaniu oprogramowania do roweru NordicTrack VR Bike. Ale start-up, który wywodzi się ze świata gier wideo, ma na koncie również projekty edukacyjne, szkoleniowe, a nawet dla sektora nieruchomości. Na liście partnerów spółki znaleźli się tacy giganci jak Meta, T-Mobile, Bayer, HBO, McDonald’s, Coca-Cola czy Toyota.

– Wszystko wskazuje na to, że zanotujemy rosnące zainteresowanie konsumentów VR, m.in. za sprawą nadchodzącej premiery gogli Apple Vision Pro – mówi Bartosz Rosłoński, prezes Immersion. ∑