4 miliony na urodziny

Aplikacja mobilna PeoPay Banku Pekao SA obchodzi 11. urodziny. Jej sukces i funkcjonalność potwierdzają klienci. Aplikacja została aktywowana 4 mln razy.

Publikacja: 24.06.2024 21:00

W I kwartale br. w każdej minucie Bank Pekao notował 2,8 tys. logowań do aplikacji PeoPay, 510 przel

W I kwartale br. w każdej minucie Bank Pekao notował 2,8 tys. logowań do aplikacji PeoPay, 510 przelewów, 473 transakcji Blik, 413 płatności w terminalach POS oraz 274 płatności w e-commerce

Foto: Adobestock

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Smartfon stał się naszym podstawowym narzędziem, w którym mamy zgromadzone niemal wszystkie potrzebne na co dzień w pracy i w domu informacje. Kontakty do znajomych, współpracowników i partnerów biznesowych, przegląd mediów społecznościowych, kalendarz spotkań i rzeczy do zrobienia, potrzebne notatki, zegarek, aparat fotograficzny i wiele więcej.

Telefon stał się także centrum zarządzania naszymi finansami. Umożliwiły to aplikacje bankowe, które były odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku mobilnego. Wśród banków, które mocno postawiły na obecność w świecie mobilnym, jest Pekao. Na przykładzie jego aplikacji PeoPay można prześledzić zmiany, jakie zaszły w Polsce w ostatnich latach.

Mobilna rewolucja

Kiedy Bank Pekao udostępniał aplikację badania pokazywały, że smartfony miało 44 proc. Polaków. Dzisiaj korzystanie z nich deklaruje już 97 proc. osób, które aktywnie korzystają z ich możliwości. Obecnie klienci, którzy łącznie mają na swoich telefonach 4 mln aktywnych PeoPay, każdego dnia intensywnie wykorzystują wszystkie możliwości aplikacji.

Potwierdzają to liczby. W I kwartale tego roku w każdej minucie Bank Pekao notował 2,8 tys. logowań do aplikacji, 510 przelewów, 473 transakcji BLIK, 413 płatności w terminalach POS oraz 274 płatności w e-commerce.

– Liczba aktywnych użytkowników aplikacji PeoPay cały czas dynamicznie rośnie. Tylko w zeszłym roku grono to powiększyło się o ponad 420 tys. klientów Pekao. Każdego dnia wykonują oni tysiące operacji i oczekują od aplikacji PeoPay, że będzie wspierała ich w codziennym życiu, ułatwiając płatności, dostarczając nowych rozwiązań, udostępniając kolejne produkty i usługi – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor Departamentu Innowacji i Kanałów Zdalnych w Banku Pekao SA.

Wśród różnych zmian następujących w naszych przyzwyczajeniach są także oczekiwania dotyczące aplikacji, które instalujemy na telefonach, szczególnie tych bankowych. Powinny one dostarczać niezawodnych rozwiązań najwyższej jakości, innowacyjnych, które wykraczają poza standardową ofertę banku i uzupełniają ją o komplementarne usługi i produkty.

W przypadku aplikacji bankowej te dodatkowe usługi to np. możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej i parkingowych czy załatwianie spraw urzędowych za pomocą bankowości elektronicznej. Także użytkownicy aplikacji PeoPay coraz chętniej korzystają z takich możliwości.

Dynamiczny wzrost popularności tych usług widać choćby na przestrzeni ostatnich dwóch lat. Jeszcze w 2022 r. użytkownicy PeoPay kupowali średnio 180 biletów miejskich i parkingowych oraz składali średnio 38 wniosków urzędowych na godzinę. W I kwartale 2024 r. było to już średnio 959 biletów oraz 80 wniosków na godzinę.

Podążać za potrzebami

– Naszym celem jest, żeby klient wszystkie bankowe sprawy mógł załatwić skąd chce, bez konieczności wizyty w oddziale. Dlatego systematycznie udostępniamy w bankowości elektronicznej kolejne dyspozycje i wnioski. Obecnie już około 90 proc. bankowych spraw klient może załatwić zdalnie – podkreśla Bartosz Zborowski.

Aplikacja PeoPay podąża w ten sposób za potrzebami klientów Banku Pekao. Doskonale widać to w danych dotyczących płatności realizowanych za pomocą aplikacji oraz w tym, jak zmieniały się one w ciągu ostatniej dekady. W 2014 r. aktywny użytkownik średnio miesięcznie realizował w aplikacji 1,1 transakcji, a w I kwartale 2024 r. było to już średnio 18,1 transakcji. Podobnie jest z przelewami na telefon P2P, których w 2014 r. aktywny klient wykonywał w miesiącu średnio 0,1, a w tym roku jest to średnio 1,1 przelewu.

Ostatnie lata to także szybki rozwój branży e-commerce. W sklepach internetowych kupujemy więcej i częściej ze względu na oszczędność czasu, korzystne oferty, ale również dlatego, że coraz więcej sklepów oferuje zakupy online. Jeszcze w 2013 r. 31,6 proc. Polaków deklarowało, że kupuje przez internet towary lub usługi, a na koniec 2023 r. było to już 64,3 proc..

To zainteresowanie przekłada się także na liczbę transakcji e-commerce realizowanych za pomocą PeoPay. W 2014 r. było to zaledwie średnio 0,1 transakcji e-commerce w miesiącu na aktywnego użytkownika PeoPay, a w 2024 r. to już 3,1 transakcji.

Nie zwalniać tempa

Rozwój bankowości elektronicznej w Banku Pekao rozpoczął się wcześniej niż udostępnienie aplikacji PeoPay 11 lat temu. Z pierwszego konta z dostępem przez internet klienci mogli korzystać już od października 1998 r., a od 2010 r. mogli bankować przez telefon za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Rok później został udostępniony system Pekao24, a w 2012 r. pierwsza kompleksowa oferta mobilna. Liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej przekroczyła wtedy 100 tys.

Kluczowym momentem rozwoju bankowości mobilnej Banku Pekao był czerwiec 2013 r., kiedy klientom została udostępniona aplikacja PeoPay. Od tego czasu Pekao nieraz wyznaczało trendy. Tak było chociażby z możliwością zakładania konta na selfie, którą Pekao wprowadziło jako pierwsze w Polsce w 2019 r.

Pekao podkreśla też, że nie zwalnia tempa, jeśli chodzi o udostępnianie klientom nowych produktów i usług w aplikacji PeoPay. Tylko w tym roku mobilny bank powiększył się o prośbę o przelew Blik, możliwość oszczędzania na cele dzięki skarbonkom, a kilka tygodni temu także o proces, w którym mikroprzedsiębiorcy bez wychodzenia z domu mogą ubiegać się o finansowanie. Oprócz tego w aplikacji pojawiają się cały czas nowe dyspozycje i wnioski, a opcje personalizacji rozwijają się o kolejne tła.

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao

Smartfon stał się naszym podstawowym narzędziem, w którym mamy zgromadzone niemal wszystkie potrzebne na co dzień w pracy i w domu informacje. Kontakty do znajomych, współpracowników i partnerów biznesowych, przegląd mediów społecznościowych, kalendarz spotkań i rzeczy do zrobienia, potrzebne notatki, zegarek, aparat fotograficzny i wiele więcej.

Pozostało 93% artykułu
Materiał partnera
Możemy zaprosić klienta w sam środek akcji
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Materiał partnera
PZU szuka innowacji w akceleratorach start-upów
Biznes Ludzie Startupy
O polskiej firmie głośno w USA. Ożywiła gwiazdy Hollywood w kontrowersyjny sposób
Biznes Ludzie Startupy
Będą uczyć, jak nie paść ofiarą botów. Polska firma idzie w świat
Materiał partnera
HP: Jak spowolnić rosnącą przepaść cyfrową i przyspieszyć gospodarkę?
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma, numer 1 w USA, zapłaci za gole na Euro 2024. Ale nie piłkarzom