Materiał powstał we współpracy z Bankiem Pekao
Smartfon stał się naszym podstawowym narzędziem, w którym mamy zgromadzone niemal wszystkie potrzebne na co dzień w pracy i w domu informacje. Kontakty do znajomych, współpracowników i partnerów biznesowych, przegląd mediów społecznościowych, kalendarz spotkań i rzeczy do zrobienia, potrzebne notatki, zegarek, aparat fotograficzny i wiele więcej.
Telefon stał się także centrum zarządzania naszymi finansami. Umożliwiły to aplikacje bankowe, które były odpowiedzią na dynamiczny rozwój rynku mobilnego. Wśród banków, które mocno postawiły na obecność w świecie mobilnym, jest Pekao. Na przykładzie jego aplikacji PeoPay można prześledzić zmiany, jakie zaszły w Polsce w ostatnich latach.
Mobilna rewolucja
Kiedy Bank Pekao udostępniał aplikację badania pokazywały, że smartfony miało 44 proc. Polaków. Dzisiaj korzystanie z nich deklaruje już 97 proc. osób, które aktywnie korzystają z ich możliwości. Obecnie klienci, którzy łącznie mają na swoich telefonach 4 mln aktywnych PeoPay, każdego dnia intensywnie wykorzystują wszystkie możliwości aplikacji.
Potwierdzają to liczby. W I kwartale tego roku w każdej minucie Bank Pekao notował 2,8 tys. logowań do aplikacji, 510 przelewów, 473 transakcji BLIK, 413 płatności w terminalach POS oraz 274 płatności w e-commerce.