Ubieralne gadżety tylko za niską cenę

Bloomberg

Sprzedaż najprostszych fitnessowych opasek wzrosła w II kwartale o połowę, podczas gdy pozostałe urządzenia sprzedawały się znacznie gorzej niż rok wcześniej. Cała nadzieja w nowej linii AppleWatch.

Klienci nie chcą drogich smartzegarków, zdecydowanie wolą tańsze, łatwiej dostępne i mniej wszechstronne ubieralne urządzenia, czyli głównie opaski fitness. Wg IDC ich sprzedaż wzrosła w II kwartale tego roku o prawie 49 proc., podczas gdy pozostałe urządzenia (w tym głównie AppleWatch) sprzedawały się aż o 27 proc. gorzej niż rok wcześniej.

Liderem rynku pozostaje amerykański król opasek Fitbit, który w jeden kwartał sprzedał na świecie 5,7 mln swoich niezwykle prostych produktów monitorujących kondycję organizmu. Apple z wynikiem 1,6 mln (o prawie 57 proc. gorszym niż rok wcześniej) może o takich osiągach tylko pomarzyć.

– Najprostsze ubieralne gadżety odpowiadały w II kwartale za 82,8 proc. rynku, na którym pojawia się coraz więcej producentów tego typu urządzeń. Wiąże się z tym niebezpieczeństwo: gros tych urządzeń to kopie już istniejących, przez co coraz trudniej jest je od siebie odróżnić na przeładowanym nimi rynku – ocenia Ramon Llamas odpowiedzialny za ubieralne urządzenia w IDC.

Zdaniem analityków bardziej wyrafinowane i znacznie droższe smartzegarki (AppleWatch kosztuje w Polsce 1,3 tys. zł, podczas gdy najtańsza opaska Fitbit jest do kupienia już za ok. 100 zł) budzą sporo zaciekawienia, ale wciąż nie zyskały statusu urządzenia, które „trzeba mieć”.

Spore nadzieje branża pokłada teraz w nowej linii AppleWatch Series 2. Inteligentne zegarki z jabłuszkiem, które trafią do sprzedaży 16 września, są woodoodporne i mają w końcu wbudowany GPS (jego brak to duży mankament wersji numer jeden).

Niewykluczone, że dzięki tym funkcjom bardziej zainteresują się nimi teraz fani sportu. Apple rozwija też linię smartwatches produkowaną we współpracy z domem mody Hermes oraz wypuści także linię urządzeń powstałą w kooperacji z Nike.

Odstraszać może jednak cena Apple Watch Series2 zaczynająca się od 369 dol. (a najdroższe modele mogą kosztować nawet ponad 1,3 tys. dol.).

Mogą Ci się również spodobać

Dactyl, fan kostki Rubika

Badacze z OpenAI stworzyli zrobotyzowaną rękę napędzaną sztuczną inteligencją, która nauczyła się układać kostkę ...

Imponujące budowle Majów odkryte dzięki laserowi

Lidar, urządzenie działające na podobnej zasadzie jak radar, ale wykorzystujące światło lasera zamiast mikrofal, ...

Wirus mocno uderzył w startupy. Brakuje pieniędzy

Fundusze wysokiego ryzyka wstrzymują inwestycje. Niepewność wywołana pandemią mocno wstrząśnie tym raczkującym wciąż w ...

Robot stał się bóstwem. Będzie nauczał w buddyjskiej świątyni

Robot Kannon Mindar zbudowany na podobieństwo buddyjskiego bóstwa trafił do świątyni Kodaiji w japońskim ...

Japoński guru z tajemniczą grą z Mikkelsenem. „Death Stranding” debiutuje 8 listopada

Przyjaźni się z reżyserem Guillermo Del Toro i z aktorem Madsem Mikkelsenem. Obaj pojawią ...

Tempo wprowadzania innowacji mocno przyspieszyło

Wkraczamy w erę postcyfrową, w której cyfryzacja nie wystarczy już do odniesienia sukcesu. Kluczowa ...