Ubieralne gadżety tylko za niską cenę

Bloomberg

Sprzedaż najprostszych fitnessowych opasek wzrosła w II kwartale o połowę, podczas gdy pozostałe urządzenia sprzedawały się znacznie gorzej niż rok wcześniej. Cała nadzieja w nowej linii AppleWatch.

Klienci nie chcą drogich smartzegarków, zdecydowanie wolą tańsze, łatwiej dostępne i mniej wszechstronne ubieralne urządzenia, czyli głównie opaski fitness. Wg IDC ich sprzedaż wzrosła w II kwartale tego roku o prawie 49 proc., podczas gdy pozostałe urządzenia (w tym głównie AppleWatch) sprzedawały się aż o 27 proc. gorzej niż rok wcześniej.

Liderem rynku pozostaje amerykański król opasek Fitbit, który w jeden kwartał sprzedał na świecie 5,7 mln swoich niezwykle prostych produktów monitorujących kondycję organizmu. Apple z wynikiem 1,6 mln (o prawie 57 proc. gorszym niż rok wcześniej) może o takich osiągach tylko pomarzyć.

– Najprostsze ubieralne gadżety odpowiadały w II kwartale za 82,8 proc. rynku, na którym pojawia się coraz więcej producentów tego typu urządzeń. Wiąże się z tym niebezpieczeństwo: gros tych urządzeń to kopie już istniejących, przez co coraz trudniej jest je od siebie odróżnić na przeładowanym nimi rynku – ocenia Ramon Llamas odpowiedzialny za ubieralne urządzenia w IDC.

Zdaniem analityków bardziej wyrafinowane i znacznie droższe smartzegarki (AppleWatch kosztuje w Polsce 1,3 tys. zł, podczas gdy najtańsza opaska Fitbit jest do kupienia już za ok. 100 zł) budzą sporo zaciekawienia, ale wciąż nie zyskały statusu urządzenia, które „trzeba mieć”.

Spore nadzieje branża pokłada teraz w nowej linii AppleWatch Series 2. Inteligentne zegarki z jabłuszkiem, które trafią do sprzedaży 16 września, są woodoodporne i mają w końcu wbudowany GPS (jego brak to duży mankament wersji numer jeden).

Niewykluczone, że dzięki tym funkcjom bardziej zainteresują się nimi teraz fani sportu. Apple rozwija też linię smartwatches produkowaną we współpracy z domem mody Hermes oraz wypuści także linię urządzeń powstałą w kooperacji z Nike.

Odstraszać może jednak cena Apple Watch Series2 zaczynająca się od 369 dol. (a najdroższe modele mogą kosztować nawet ponad 1,3 tys. dol.).

Mogą Ci się również spodobać

Są auta i hulajnogi. Będzie elektryczny wózek dla dzieci

eStroller, czyli elektryczny układ napędowy Boscha, będzie montowany w wózkach dla dzieci i zmniejszy ...

Potwory z Harry`ego Pottera opanowują polskie ulice. Kolejny będzie Minecraft

W ręce graczy na całym świecie trafił nowy tytuł od twórców legendarnej już gry ...

Boom na smartfony 5G. Apple w ogonie?

Choć o technologii mobilnej piątej generacji mówi się coraz więcej, to wciąż dostęp do ...

Dania matecznikiem cobotów. Te roboty to przyszłość przemysłu

Odense, trzecie pod względem wielkości miasto w Danii, chce być jednym z globalnych liderów ...

Przewrót pokarmowy

Jaki jest główny cel poszukiwania mechanizmów działania w modelu choroby Parkinsona? – Głównym celem ...

Polski producent robotów wjeżdża do czołówki

Autonomiczne roboty rewolucjonizują rynek logistyki. Ale takie technologie to nie tylko domena amerykańskich gigantów, ...