Jak co roku w dniu, w którym Polacy obchodzą Narodowe Święto Niepodległości, w Chinach panuje szał zakupowy z okazji Dzień Singla. O wyprzedażach, jakie miały pojawić się w sklepach internetowych 11 listopada, w tym na popularnym AliExpress, mówiło się już od miesiąca. Podobnie jak w ubiegłych latach, chiński gigant e-handlu Alibaba nie zawiódł swoich klientów spektakularnymi zniżkami. I po raz kolejny pobił swój rekord sprzedażowy.

Już w pierwszych 85 sekundach handlu internauci wydali na AliExpress… 1 mld dol. Po pierwszej godzinie sprzedaż sięgnęła 10 mld dol., a w połowie dnia podano, że pobity został ubiegłoroczny rekord w wysokości 25,3 mld dol. Alibaba prognozuje, że tegoroczna sprzedaż wyniesie ponad 32 mld dol.

CZYTAJ TAKŻE: Niemiecka pułapka na polskie sklepy internetowe

Klienci wciąż mają dużo czasu, by skorzystać ze zniżek, ponieważ w tym roku wyjątkowo chiński potentat e-handlu postanowił wydłużyć Dzień Singla do 24 godzin, jako że obchodzi to święto po raz 10.

W Polsce promocje rozpoczęły się w sobotę 10 listopada o godz. 14.00 i potrwają do poniedziałku 12 listopada do 13.59.

Koncern Alibaba przygotował się do tej okazji szczególnie, a jego głównym celem – podobnie jak w ubiegłych latach – było zachęcenie do udziału w Dniu Singla również klientów z całego świata. W tym roku gigant postanowił wypromować święto… z kosmosu. Wystrzelił w tym celu na orbitę mini stację kosmiczną o nazwie Candy Jar, która ma zapewnić klientom robiącym zakupy na platformie z każdego zakątka świata dodatkowe wrażenia i poczucie jedności. Mogą oni śledzić trasę Candy Jar i zrobić zdjęcia z kosmosu w chwili, gdy stacja będzie nad nimi przelatywać.

Szaleństwo zakupowe rozpoczęło się w sobotę od uroczystej gali, w której wystąpiła m. in. piosenkarka Mariah Carey i słynna grupa cyrkowa Cirque du Soleil.