Smartfonowi zakupoholicy? Polska liderem

Czterech na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie i trend ten przyspiesza.

Już 45 proc. rodzimych internautów robi zakupy online w telefonie przynajmniej raz w tygodniu. 18 proc. robi to znacznie częściej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Skąd takie zjawisko? Bo cenimy szybkość (63 proc.) oraz wygodne płatności typu one-click (33 proc.).

Mastercard opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów – już 68 proc. z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

18 proc. twierdzi, że kupuje mobilnie częściej niż raz w tygodniu, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Raz w tygodniu robi to 27 proc. naszych internautów. Ogólnie zatem już niemal co drugi (45 proc.) polski e-konsument robi zakupy w ten sposób raz w tygodniu lub częściej, a wyższe wskaźniki odnotowano jedynie w dwóch krajach – w Niemczech i Wielkiej Brytanii (po 48 proc.).

Kupowanie w ten sposób nie wymaga już nie tylko podróżowania i osobistego odwiedzania sklepu, ale nawet czekania na uruchomienie komputera. Ten ostatni ustępuje więc miejsca telefonowi – urządzeniu, które zawsze mamy pod ręką. Dlatego drugą najczęściej wymienianą zaletą (jedna trzecia deklaracji) są płatności typu one-click. Dziś polscy konsumenci mogą płacić online bez konieczności wpisywania danych do logowania do banku, ani długich kodów liczbowych.

Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej ubrania i akcesoria (54 proc.), przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44 proc.) oraz elektronikę (43 proc.). Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z aplikacji na telefon. Deklaruje tak 81 proc. ankietowanych, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie, po Hiszpanii i Rosji (83 proc.). Większość respondentów (64 proc.) wskazała, że w ciągu ostatniego roku korzystała z 2-5 aplikacji zakupowych. Ideą ich użycia jest zwiększenie wygody i bezpieczeństwa kupowania w telefonie.

Zainteresowanie m-commerce dodatkowo napędzają nowoczesne portfele cyfrowe, takie jak Google Pay czy Apple Pay, oraz mobilne aplikacje banków w standardzie HCE, w których można bezpiecznie zapisać swoją kartę płatniczą. Umożliwia to technologia tokenizacji. Według najnowszych danych ponad 1,8 mln wydanych w Polsce kart płatniczych zostało zapisanych w urządzeniach mobilnych. To trzykrotnie więcej niż jeszcze rok temu. Co więcej, już 36 proc. badanych użytkowników kart w naszym kraju uważa mobilne płatności zbliżeniowe za wygodne, 39 proc. za szybkie, zaś 37 proc. za bezpieczne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Google buduje własne miasteczko: będą domy, parki, sklepy i kina

Firma z Mountain View w Kalifornii przedstawiła plany budowy dla pracowników futurystycznego miasteczka i ...

Trump szykuje uderzenie w Huawei

Prezydent USA Donald Trump ma w tym tygodniu podpisać zarządzenie wykonawcze zakazujące amerykańskim spółkom ...

Internet 2019: zagrożeniem będą „fake newsy” i koparki

Wykorzystywanie mocy obliczeniowej zainfekowanego komputera do wykopywania kryptowaluty zepchnie w cień oprogramowanie typu ransomware, ...

Przyszłość tabletów przesądzona? To skąd ten skok sprzedaży.

Elektroniczne tabliczki wróciły do łask – wynika z najnowszych danych. Czy rosnący popyt zwiastuje ...

Wydatki internetowe Polaków szybko rosną. Ale jest problem

Jesteśmy w grupie najszybciej rosnących rynków e-zakupów w Europie. W tym roku wydatki internetowe Polaków ...

O tych ludziach robi się głośno. Technologiczni miliarderzy z Chin

W tegorocznym zestawieniu najbogatszych Chińczyków najwięcej przedstawicieli pochodzi z branży technologicznej. To może być ...