Smartfonowi zakupoholicy? Polska liderem

Czterech na 10 polskich e-konsumentów kupi prezenty świąteczne na smartfonie i trend ten przyspiesza.

Już 45 proc. rodzimych internautów robi zakupy online w telefonie przynajmniej raz w tygodniu. 18 proc. robi to znacznie częściej, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Skąd takie zjawisko? Bo cenimy szybkość (63 proc.) oraz wygodne płatności typu one-click (33 proc.).

Mastercard opublikował wyniki europejskiego badania na temat popularności zakupów internetowych dokonywanych na urządzeniach mobilnych. Wynika z niego, że zakupy na smartfonie stają się coraz powszechniejsze wśród polskich internautów – już 68 proc. z nich uznało, że zdarza im się robić zakupy w ten sposób co najmniej okazjonalnie. Natomiast już ponad co dziesiąty badany deklaruje, że robi internetowe zakupy wyłącznie na smartfonie.

18 proc. twierdzi, że kupuje mobilnie częściej niż raz w tygodniu, co jest najwyższym wynikiem w Europie. Raz w tygodniu robi to 27 proc. naszych internautów. Ogólnie zatem już niemal co drugi (45 proc.) polski e-konsument robi zakupy w ten sposób raz w tygodniu lub częściej, a wyższe wskaźniki odnotowano jedynie w dwóch krajach – w Niemczech i Wielkiej Brytanii (po 48 proc.).

Kupowanie w ten sposób nie wymaga już nie tylko podróżowania i osobistego odwiedzania sklepu, ale nawet czekania na uruchomienie komputera. Ten ostatni ustępuje więc miejsca telefonowi – urządzeniu, które zawsze mamy pod ręką. Dlatego drugą najczęściej wymienianą zaletą (jedna trzecia deklaracji) są płatności typu one-click. Dziś polscy konsumenci mogą płacić online bez konieczności wpisywania danych do logowania do banku, ani długich kodów liczbowych.

Polscy internauci kupują na smartfonach najczęściej ubrania i akcesoria (54 proc.), przedmioty związane z kulturą – książki, bilety do kina, teatru i na koncerty (44 proc.) oraz elektronikę (43 proc.). Przy zakupach mobilnych polscy internauci chętnie korzystają z aplikacji na telefon. Deklaruje tak 81 proc. ankietowanych, co jest drugim najwyższym wskaźnikiem w Europie, po Hiszpanii i Rosji (83 proc.). Większość respondentów (64 proc.) wskazała, że w ciągu ostatniego roku korzystała z 2-5 aplikacji zakupowych. Ideą ich użycia jest zwiększenie wygody i bezpieczeństwa kupowania w telefonie.

Zainteresowanie m-commerce dodatkowo napędzają nowoczesne portfele cyfrowe, takie jak Google Pay czy Apple Pay, oraz mobilne aplikacje banków w standardzie HCE, w których można bezpiecznie zapisać swoją kartę płatniczą. Umożliwia to technologia tokenizacji. Według najnowszych danych ponad 1,8 mln wydanych w Polsce kart płatniczych zostało zapisanych w urządzeniach mobilnych. To trzykrotnie więcej niż jeszcze rok temu. Co więcej, już 36 proc. badanych użytkowników kart w naszym kraju uważa mobilne płatności zbliżeniowe za wygodne, 39 proc. za szybkie, zaś 37 proc. za bezpieczne.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Technospecjały

Co dzień kolejne elektroniczne gadżety – od pięknych i użytecznych po dziwaczne i mało ...

Jeff Bezos już nie jest najbogatszy

Kontrolowany przez Jeffa Bezosa Amazon opublikował rozczarowujące wyniki za III kwartał. W efekcie notowania ...

Barwniki do mikroskopii wysokiej rozdzielczości

Dzisiejsza nauka w zaawansowany sposób bada komórki i ich elementy, takie jak organelle czy ...

Możesz sprawdzić, gdzie teraz znajduje się Św. Mikołaj. To proste

Google udostępniło przed świętami narzędzie – Trasa Świętego Mikołaja (Santa Tracker), dzięki któremu możesz ...

Elon Musk buduje statek, którym chce zasiedlić Marsa

SpaceX nie tylko rozpoczął komercyjne loty rakiet Falcon Heavy, wynoszące satelity, ale zapowiedział także ...

Apple odsłonił karty. Idą duże zmiany

Gigant zarządzany przez Tima Cooka na WWDC 2019, corocznej konferencji dla deweloperów, ogłosił, czym ...