Alibaba uruchamia nowy kanał premium

W ramach swojej platformy Idle Fish chiński gigant otworzy miejsce, na którym firmy będą mogły otwierać sklepy także z produktami używanymi. Ale z wyższej półki.

Publikacja: 05.01.2019 00:29

Założyciel Alibaby Jack Ma

Założyciel Alibaby Jack Ma

Foto: Jack Ma, szef Alibaby, Bloomberg

Idle Fish to rodzaj pchlego targu, którym oferowane są różne, często przedziwne produkty. Zazwyczaj z drugiej ręki, co przypomina początki działalności takich gigantów jak Allegro czy eBay.

Jednak właściciel platformy czyli grupa Alibaba chce ją przenieść na inny poziom. Będzie to nowy kanał premium, na którym marki będą mogły uruchamiać własne, oficjalne sklepy. Nie tylko z produktami używanymi, ale ogólnie niewykorzystanymi. To choćby serie próbne, nadwyżki, a skończywszy na produktach z recyklingu lub używanych. Jak podaje Idle Fish w oświadczeniu ogromną zaletą kanału jest to, że konsument dostaje dostęp do znacznie tańszych, ale jednocześnie zweryfikowanych towarów i nie musi się bać kupienia podróbki.

– Uruchomienie nowego kanału oznacza dużą zmianę: wprowadzamy drugi i mniejszy rynek towarów – z rynku C2C na rynek B2C – wyjaśnia w komunikacie Shi Jian, szef nowego kanału w Idle Fish. – Rozwijając rynek kierujemy się nie tylko do konsumentów, chcemy pomóc większej liczbie firm i marek, aby zmaksymalizować wartość ich niewykorzystanych zasobów i produktów, które otrzymały np. w formie zwrotu – dodaje.

Obecnie wiele firm internetowych dużą część konsumenckich zwrotów po prostu niszczy ponieważ zbyt trudno jest weryfikować, na ile odesłany produkt był użytkowany i czy nadaje się do ponownej sprzedaży. Robi to na dużą skalę choćby Amazon, choć firma zapowiedziała już ograniczenie niszczenia produktów.

Shi Jian podczas premiery prasowej w Pekinie zapowiedział, że konsumenci podczas zakupów w nowym kanale mogą otrzymać zwroty pieniędzy w ciągu siedmiu dni od zakupu, w razie braku paczki i mogą liczyć na wymianę produktów w ciągu 30 dni, mają także 180-dniową gwarancję wsparcia technicznego .

Nowy kanał będzie oferował w fazie pilotażowej głównie urządzenia elektroniczne, zanim przejdzie do innych kategorii, takich jak biżuteria, zegarki, buty, torebki, książki czy towary luksusowe. Idle Fish nie podaje dokładnej daty startu projektu premium, podaje za to, iż jako pierwsze marki na platformę wchodzą ThinkPad, TCL i Changhon.

Działający od 2014 r. Idle Fish jest obecnie największą platformą handlową w Chinach z ponad 200 milionami zarejestrowanych użytkowników. Ponad połowa z nich urodziła się po 1990 r.

Dzisiaj, Idle Fish jest znany nie tylko jako społeczność internetowa do wymiany z drugiej ręki, stając się w pewnym sensie „super aplikacją”, która łączy w sobie wolny rynek towarów, usługi wynajmu domu – a także zabawki, odzież i elektronikę – i usługi recyklingu , gdzie użytkownicy mogą skutecznie pozbyć się niechcianych gadżetów, urządzeń, ubrań, książek, a nawet samochodów bez żadnych opłat za wysyłkę.

Idle Fish to rodzaj pchlego targu, którym oferowane są różne, często przedziwne produkty. Zazwyczaj z drugiej ręki, co przypomina początki działalności takich gigantów jak Allegro czy eBay.

Jednak właściciel platformy czyli grupa Alibaba chce ją przenieść na inny poziom. Będzie to nowy kanał premium, na którym marki będą mogły uruchamiać własne, oficjalne sklepy. Nie tylko z produktami używanymi, ale ogólnie niewykorzystanymi. To choćby serie próbne, nadwyżki, a skończywszy na produktach z recyklingu lub używanych. Jak podaje Idle Fish w oświadczeniu ogromną zaletą kanału jest to, że konsument dostaje dostęp do znacznie tańszych, ale jednocześnie zweryfikowanych towarów i nie musi się bać kupienia podróbki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Historia zdrowia każdego w jednym pliku. Firma z Warszawy chce zlikwidować kolejki
Biznes Ludzie Startupy
Sztuczna inteligencja z Polski chce odmienić działanie firm w USA
Biznes Ludzie Startupy
Polska elektrownia wodna nie musi mieć tamy
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA