Spielberg: Netflix nie zasługuje na Oscary

Bloomberg

W Hollywood przybywa głosów, że produkcje streamingowych gigantów nie powinny starać się o głosy amerykańskiej Akademii Filmowej.

Oliwy do ognia dolał znany reżyser Steven Spielberg, który miał wygłosić bardzo krytyczne wobec serwisów streamingowych przemówienie podczas posiedzenia władz Akademii Filmowej. Wciąż wszystko opiera się na przeciekach, ponieważ przemówienie to nie zostało upublicznione. Piszą o nim jednak kolejne media, dlatego głos zabrał już rzecznik studia Amblin należącego do reżysera.

CZYTAJ TAKŻE: To będzie wielka bitwa. Disney Plus i Rakuten.TV uderzą w Netfliksa

– Jest on głęboko przekonany o różnicy pomiędzy platformami streamingowmi i kinami. Będzie szczęśliwy, jeśli inni dołączą do jego akcji i czeka na rozwój sytuacji – mówi.

Spielberg miał powiedzieć, że skoro produkcje streamingowe nie trafiają do kin, to nie powinny być traktowane na równi z innymi filmami, które w tym kanale są rozpowszechniane, zanim trafią na płyty czy właśnie do internetu. Jego zdaniem produkcje Amazona czy Netflixa powinny ubiegać się najwyżej o nagrody Emmy, przyznawane za osiągnięcia telewizyjne, a nie Oscary. Roma trafiła do amerykańskich kin, ale tylko na kilka tygodni, aby formalności stało się zadość

CZYTAJ TAKŻE: Amazon idzie na zwarcie z Netfliksem i Disney+

Wcześniej do podobnych wniosków doszli Francuzi, którzy zabronili produkcjom Netflixa udział w konkursie głównym festiwalu filmowego w Cannes. Mogły być pokazywane tylko na pokazach pozakonkursowych.

Pewnie nie spodziewali się, że zyskają takiego sojusznika jak Steven Spielberg. Krytyczne głosy wokół Netfllixa i jego produkcji „Roma”, uhonorowanej trzema Oscarami, mogła nakręcić zmasowana promocja tytułu, nominowanego aż w 10 kategoriach. Netflix miał wydać na reklamę „Romy” dwa razy więcej niż kosztowała produkcja filmu.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Szef AliExpress: Dzięki blogerom będziemy Polakom kojarzyć się z modą

Polska to dla nas pewnego rodzaju brama do innych rynków europejskich, widzimy tu wielki ...

Polska firma wprowadzi na rynek Świętego Graala elektroniki

Do końca roku wrocławska spółka QNA wejdzie na rynek z przełomową technologią tzw. niebieskiej ...

Samsung i Huawei we wrześniu mogą stoczyć wielką bitwę

Miał być maj, będzie wrzesień. Samsung podał, kiedy wprowadzi do sprzedaży wyczekiwany model ze ...

„Kapitan Marvel” poprowadzi Disney Plus

Disney przygotowuje się do startu swojej platformy VOD i bierze na celownik Netfliksa. W ...

Nowy smartfon od Google`a. Pokazali, bo wyciekł

Google pokazało projekt swojego najnowszego smartfona. Urządzenie zostało pokazane przez koncern po tym, jak ...

Booking.com woli zarabiać na marży niż na prowizji

Booking.com nie chce już jedynie pośredniczyć w wynajmowaniu noclegów na zasadach agencyjnych. Zamiast brać ...