E-sklepy zmieniają szyldy. Konkurencja ciśnie

shutterstock

Jeden z liderów e-sprzedaży kosmetyków zmienia szyld z iPerfumy na Notino. Do gruntownego odświeżenia marki szykuje się też platforma Domodi.

Działająca już w 22 krajach grupa Notino właśnie przemianowała swój polski e-sklep i z rynku znika doskonale znana marka iPerfumy. Nasz kraj jest zresztą ostatnim w ramach grupy, w którym taka operacja jest przeprowadzana. Logo jest ujednolicane w związku z planami dalszego rozwoju grupy już pod marką Notino.

CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety

– W zeszłym roku nasz obrót wynosił 328 mln euro, z czego 27 proc. jest zasługą klientów z Polski, naszego największego rynku – mówi Radek Ondrášík, dyrektor marketingu w Notino. – W 2018 r. sprzedaliśmy łącznie 29 mln produktów, w tym 6 mln produktów z kategorii zapachów. Zatrudniamy obecnie ponad 1,2 tys. pracowników, a nasze centrum dystrybucji jest w stanie wysyłać nawet 100 tys. przesyłek dziennie.

Firma informuje iż ma w ofercie ponad 55 tys. produktów od 1150 marek, co sprawia, że ma najszerszą ofertę kosmetyków w Europie, z takimi samymi cenami w sklepie internetowym oraz sklepach stacjonarnych w całej Polsce. Ten kanał jest również szybko rozwijany obok dystrybucji internetowej.

Ogromna konkurencja na rynku internetowym powoduje, że firmy na wszelkie sposoby starają się dotrzeć do klientów, także nowych. Według szacunków w Polsce działa już ponad 30 tys. sklepów internetowych i co roku powstają kolejne. Dodatkowo duzi gracze systematycznie rozbudowują ofertę także o kategorie kosmetyczne, co robi np. Zalando. W Polsce rośnie też popularność kosmetyków z Azji, kupowanych na chińskich serwisach internetowych jak AliExpress.

Takie zmiany na rynku powodują, że rywalizacja sprzedawców się nasila i wymaga od nich ciągłych zmian. Do gruntownego odświeżenia wizerunku szykuje się także znany sprzedawca odzieży Domodi.

CZYTAJ TAKŻE: Wirtualna przymierzalnia nadzieją e-sklepów

– Przez osiem lat działalności stawialiśmy na rozwój samej platformy. To sprawiło, że dzisiaj jesteśmy liderem e-commerce w kraju. Obecnie przyszła pora na wzmocnienie naszego wizerunku też w obszarze fashion – mówi Martyna Głowińska, marketing i PR manager w Grupie Domodi. – W II poł. 2019 r. planujemy gruntowne zmiany. Obejmą redesign strony internetowej. Światło dzienne ujrzy odmieniony logotyp, a do marki zostanie przypisany nowy kolor. Wynika to ze zmian trendów, a także chęci wyróżnienia marki na rynku.

Równocześnie z modyfikacjami wizualnymi i funkcjonalnymi postępują zmiany strategiczne. – Zmieniamy język komunikacji i podejście do niej. Pierwszy raz decydujemy się na reklamę telewizyjną i kampanię billboardową. Działania połączymy z wizerunkiem znanych stylistek i influencerek. Wszystko po to, aby pokazać odbiorcom i branży, kim jesteśmy i na jakie potrzeby użytkowników odpowiada nasza platforma – mówi Martyna Głowińska.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Uber wybiera się na giełdę. Oferta może być warta nawet 120 mld dol.

Uber złożył wniosek o pierwszą ofertę publiczną do amerykańskiej komisji papierów wartościowych – wynika ...

E-giganci telewizji szybko rosną poza USA

Netflix i Prime Video Amazonu poprawiają wyniki dzięki ekspansji na nowe rynki. Do 15,79 ...

Polskie firmy mocne w sieci

Amerykańskie koncerny zdominowały cyfrowy świat, ale są sektory w Polsce, w których prym wiedzie ...

Mobilna rozrywka to król przyszłej dekady

Wartość cyfrowej rozrywki na świecie rośnie w obłędnym tempie. Eksperci wieszczą, że po tym, ...

Szturm seniorów na serwisy zakupowe

Klienci powyżej 60. roku życia są głównym motorem wzrostu zakupów online. Najchętniej odwiedzają sklepy ...

Porowate Powłoki Przyszłości

Naukowcy z Wydziału Mechanicznego Politechniki Koszalińskiej pod kierownictwem prof. nadzw. dr. hab. inż. Krzysztofa ...