Allegro opublikowało w KRS sprawozdanie finansowe za 2018 r., podając, że w 2018 r. jego przychody wzrosły o 13,6 proc. do 1,75 mld zł. Zdecydowaną większość tej kwoty stanowią wpływy od użytkowników z tytułu opłat transakcyjnych, jak prowizje za wystawianie ofert i od sprzedaży. 6,2 mln zł przyniosły opłaty za abonament Allegro Smart, dający prawo do darmowych dostaw w ramach kwoty rocznego abonamentu. Ponad 130 mln zł pochodziło ze sprzedaży usług reklamowych, czyli treści prezentowanych w serwisie, który ma kilkanaście milionów użytkowników rocznie.

CZYTAJ TAKŻE: Allegro zapowiada nowe usługi. Idzie śladem Google

W firmie podzielono już zysk netto za 2018 r. wynoszący ponad 230 mln zł – 118 mln zł trafiło na pokrycie straty za 2017 r., 100 mln zł na dywidendę, a niemal 12 mln zł na kapitał zapasowy. Firma podała, że kupiła za 88 mln zł 80 proc. spółki Bilet, a zgodę na transakcje wydał już UOKiK. Allegro zapłaciło w 2018 r. 62 mln zł podatku dochodowego, wobec 37,3 mln zł rok wcześniej.

Allegro przejęły w 2017 r. za ponad 3,2 mld dol. fundusze Cinven i Permira (po 45 proc. udziałów) za 10 proc. należy do Mid Europa Partners.