Amazon kończy z zamówieniami z guzików Dash

Bloomberg

Dash był jednym z symboli rewolucji zakupowej Amazon, ale firma ku powszechnemu zaskoczeniu z tej opcji się wycofuje.

Model był prosty – przycisk na magnesie umieszczony np. na lodówce pozwalał po każdorazowym naciśnięciu na złożenie zamówienia tego samego, często kupowanego produktu bez potrzeby na otwieranie strony i przechodzenia do sklepu. Ta opcja miała usprawnić kupowanie kategorii często i regularnie zamawianych do domu jak pieluchy dla dzieci, karma dla zwierząt, mleko, proszek do prania czy inne pozycje.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon dostarczy przesyłkę do bagażnika twojego auta

System Dash się bardzo rozwijał, stał się dla Amazona jednym ze znaków rozpoznawczych jego rewolucji w robieniu zakupów, ale już w lutym firma zaczęła sygnalizować zmianę podejścia zaznaczając, że będzie wspierać model Dash do chwili, kiedy będzie on popularny wśród klientów.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon idzie w gry i stawia na Tolkiena

Teraz jednak, jak podał CNET, Amazon ma wspierać Dash tylko do końca sierpnia, ponieważ znacząco spadła liczba klientów składających zamówienia za jego pośrednictwem. System został wprowadzony przez Amazon w 2015 r. Gospodarstwo domowe miało wybierać pięć najczęściej i regularnie kupowanych pozycji, aby automatycznie składać na nie szybkie zamówienia. Teraz Amazon twierdzi, że podobne udogodnienie można uzyskać korzystając z głosowego asystenta Alexa.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

E-giganci telewizji szybko rosną poza USA

Netflix i Prime Video Amazonu poprawiają wyniki dzięki ekspansji na nowe rynki. Do 15,79 ...

Trzy polskie startupy nagrodzone w Luksemburgu

Polskie młode firmy działające w branży fintech zaprezentowały się w Luksemburgu podczas Luxembourg-Poland Business ...

Polski Livechat mocno rozpycha się za granicą

Rynek komunikatorów i wirtualnych asystentów notuje potężne zwyżki. Nowe technologie zwiększają efektywność biznesu i ...

Gogle AR i VR idą do wojska

Amerykańska armia dostanie ponad 100 tys. gogli rozszerzonej rzeczywistości (AR). Sprzęt, który łączy obraz ...

Przemysł 4.0 idzie jeszcze dalej

Technologie takie jak internet rzeczy, rozszerzona rzeczywistość czy sztuczna inteligencja coraz odważniej wkraczają także ...

Twórca FaceApp zarobił milion dolarów w 10 dni

Ostatnie dni dla twórcy aplikacji FaceApp były naprawdę udane. Nieoczekiwany renesans aplikacji, która powstała ...