Technologiczny gigant z Kalifornii wchodzi do Polski

Patrick i John Collison
mat. pras.

Wyceniany na 22,5 mld dol. startup Stripe rusza na podbój europejskich rynków. Ta założona przez Patricka i Johna Collisonów cyfrowa platforma płatnicza właśnie rozpoczyna działalność na siedmiu rynkach na naszym kontynencie, w tym w Polsce.

Stripe oferuje platformę do płatności online dedykowaną firmom działającym w sieci. Startup z San Francisco obecnie działa m.in.w USA i Australii. Przetwarza transakcje warte miliardy dolarów rocznie. Wśród klientów ma takich klientów, jak Google, Amazon, Uber, czy Shopify. W naszym kraju z rozwiązania Collinsów korzystają już Kraków Startup Community, Andcards, czy Pelvifly. – W Polsce jest wiele przedsiębiorczych i technologicznych talentów. Uważamy, że w tym kraju jest jeszcze więcej firm, które mogą rozwijać swój biznes także globalnie – mówi Felix Huber, szef na region Europy w Stripe.

CZYTAJ TAKŻE: Koniec dyktatu banków. Zyskają groźnych konkurentów

Platforma, która powstała w Kalifornii, to narzędzie, które działającym w internecie firmom pozwala ledwie kilkoma kliknięciami zacząć przyjmować płatności w ponad 130 walutach. Klienci korzystając z rozwiązań Stripe otrzymują dostęp do globalnej sieci płatności, infrastruktury oraz wielu dodatkowych opcji ułatwiających prowadzenie biznesu w sieci – oprócz przyjmowania przelewów, przedsiębiorcy mogą korzystać z platformy do obsługi księgowości, rozliczeń czy wypłat na rzecz osób trzecich i optymalizacji płatności mobilnych. Użytkownicy mają też dostęp do portfeli mobilnych, takich jak Apple Pay i Google Pay.

CZYTAJ TAKŻE: Rewolucja w kryptowalutach. Facebook tworzy potęgę

– Stripe usprawnił nasz biznes i pomógł nam rozwinąć się na rynku globalnym. Przedtem ręczne fakturowanie zajmowało nawet cały dzień. Teraz możemy wykonać to automatycznie i całość trwa zaledwie kilka minut. Co więcej, teraz nasi klienci mogą kupować na naszej stronie w każdej walucie bez jakikolwiek komplikacji – komentuje Igor Dzhebyan, współzałożyciel startupu Andcards.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Tencent „uśmiercił” 99 milionów ludzi. Katastrofalny błąd serwisu

Największa chińska platforma do strumieniowania wideo przeprosiła za podanie nieprawdziwej informacji, jakoby tajfun Lekima ...

Minister Cyfryzacji: Trzeba zapisać prymat rozwiązań cyfrowych nad papierowymi

Legislacja powinna być neutralna technologicznie. Powinna pozwalać wykorzystywać pojawiające się technologie, a nie je ...

Mobilna rozrywka to król przyszłej dekady

Wartość cyfrowej rozrywki na świecie rośnie w obłędnym tempie. Eksperci wieszczą, że po tym, ...

Discovery i Cyfrowy Polsat łączą siły. Wojna płatnych telewizji

Discovery z TVN oraz Cyfrowy Polsat uruchomia wspólny serwis telewizji internetowej. Na początek wykładają ...

Pływak jak pilot F-16

Okularki pływackie z rozszerzoną rzeczywistością to pomysł brytyjskiej firmy Swim AR. Mają uprościć pływakom ...

Facebook tworzy inteligentne okulary. Z Ray-Banem uderzy w smartfony

Facebook planuje stworzyć okulary w technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR). Mają być zaprojektowane tak, by ...