Polacy przestają płacić za kablówkę i satelitę. Gigantyczne długi

Długi abonentów telewizji kablowych i platform satelitarnych wobec tych dostawców przez rok niemal podwoiły się i przekraczają 143 mln zł – wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor.

Przeciętny dłużnik płatnych telewizji miał w końcu września około 2 tys. zł zaległości (1987 zł), o 481 zł więcej niż rok wcześniej – podaje. W 11 województwach jest to już nawet ponad 2000 zł na osobę. Najwyższe średnie zaległości mają mieszkańcy województwa wielkopolskiego – 2270 zł, zaś najniższe podlaskiego – 1890 zł.

Najwyższe łączne zaległości i najwięcej telewizyjnych dłużników przypada na Górny Śląsk – 19,5 mln zł i 9,3 tys. osób, następny jest Dolny Śląsk – 18,1 mln zł i 9 tys. dłużników oraz Mazowsze – 17,5 mln zł należących do niemal 9 tys. niepłacących. Kolejne regiony to Wielkopolska, Łódzkie i Pomorze.

22 proc. odpowiedziało, że nie ma szczególnie nic złego w nie płaceniu za sygnał TV

Jak konstatują autorzy wyliczeń, nieco ponad 2000 zł to kwota, którą przeciętnie rodacy przeznaczają na zakup telewizora, wymienianego zwykle raz na siedem lat. Zaległości rosną, bo choć Polacy uwielbiają oglądać telewizję, to do płatności za tę możliwość nie przywiązują szczególnej wagi.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizja: Zyskują platformy satelitarne i smartfony

Z badania Quality Watch, zleconego przez BIG InfoMonitor wynika, że o ile bowiem niepłacenie alimentów potępia 91 proc., czynszu 88 proc., a kredytów oraz rachunków za prąd czy gaz po 85 proc. respondentów, to rachunki telewizyjne zebrały jedynie 78 proc. podobnych opinii. 22 proc. odpowiedziało, że nie ma szczególnie nic złego w nie płaceniu za sygnał TV.

– Fakt, że są to pieniądze na rozrywkę sprawia, że klienci nie zawsze podchodzą poważnie do płatności, a niestety dla firm oferujących te usługi jest to działalność jak najbardziej poważna. To jak płacą klienci decyduje o ich być albo nie być. W tej sytuacji nie zaskakuje, że dostawcy tego typu usług zaczynają coraz chętniej mobilizować dłużników wpisem do rejestru BIG – uważa Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor.

W bazie tej firmy znajduje się obecnie już 72 110 telewidzów niepłacących rachunków. W ciągu roku ich liczba wzrosła o 29 099 (67 proc.).

Jak czytamy, analiza tej bazy pokazuje, że częściej nie płacą panowie, którzy oglądają telewizję rzadziej niż kobiety.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Ameryka odcina rywali od sztucznej inteligencji

Administracja Trumpa podjęła kroki w celu ograniczenia eksportu sztucznej inteligencji do Chin i innych ...

Facebook wycofuje się z domyślnego rozpoznawania twarzy

Facebook ogłosił, że przestanie wykorzystywać technologię rozpoznawania twarzy do automatycznego oznaczania osób na zdjęciach. ...

Google i Facebook wiedzą, jakie strony dla dorosłych odwiedzasz

Ponad 90 proc. stron z pornografią udziela informacji o swoich użytkownikach osobom trzecim, nawet ...

Po Huawei amerykański rząd bierze się za chińskie drony

Amerykański Departament Bezpieczeństwa Krajowego (DHS) ostrzega przed chińskimi dronami. Według DHS mogą zbierać dane ...

Amazon znów nie zapłaci podatków. Jak oni to robią?

Amerykański gigant e-handlu, którego zysk przekroczył w ubiegłym roku 11 mld dol., po raz ...

Media społecznościowe stają się rywalem gigantów e-handlu

Już połowa użytkowników Instagrama kupuje rzeczy, które najpierw oglądała w tym serwisie – wynika ...