Polski medyczny startup przejmuje we Włoszech

Fotolia.com

Do rodzimej Grupy DocPlanner, znanej u nas z serwisu ZnanyLekarz, dołącza TuoTempo, włoski producent oprogramowania dla placówek medycznych i szpitali.

Polski startup to jedna z wiodących na świecie platform do umawiania wizyt lekarskich online. Swoją siłę zbudowała m.in. przejmując kilka lat temu włoskiego rywala – Doctoralię. Teraz spółka stworzona przez Mariusza Gralewskiego przejmuje kolejnego zagranicznego gracza. TuoTempo to liczący się europejski dostawcy rozwiązań CRM (Customer Relationship Management, czyli rozwiązań IT do zarządzanie relacjami z klientem) dla dużych placówek, medycznych. Dzięki tej akwizycji DocPlanner buduje kolejną nogę biznesową, mocno osadzoną w branży medycznej, skierowany do prywatnych podmiotów medycznych. Wartości transakcji nie ujawniono.

CZYTAJ TAKŻE: Goldman Sachs wsparł ekspansję polskiego startupu. Będzie o nim głośno

DocPlanner oferuje lekarzom i placówkom medycznym pakiet usług marketingowych oraz oprogramowanie, które pozwalają dostarczać lepszą i bardziej wydajną opiekę zdrowotną. Firma zapewnia pacjentom możliwość rezerwacji wizyt lekarskich online oraz – dodawania opinii o lekarzach lub specjalistach. Ponadto oferuje lekarzom i klinikom rozwiązania SaaS (oprogramowanie sprzedawane jako usługa). Z kolei włoskie TuoTempo zapewnia wielofunkcyjny system CRM, który integruje się z oprogramowaniami w placówkach medycznych i szpitalach, umożliwiając automatyzację i usprawnienie ich pracy (pacjenci mogą korzystać z interaktywnych usług cyfrowych, m.in. aplikacji mobilnej, poprzez którą sprawdzą swoje wyniki badań lub historię leczenia, ale także rezerwacji i płatności online, przypomnień, czy video konsultacji).

CZYTAJ TAKŻE: Genetyka przepowie naszą przyszłość. Rewolucja w medycynie

Do tej pory Grupa DocPlanner koncentrowała się na świadczeniu rozwiązań systemowych dla mniejszych podmiotów medycznych (placówki od 2 do 20 lekarzy i lekarze indywidualni). Przejęcie TuoTempo otwiera drzwi do sektora największych dostawców usług medycznych. Piotr Radecki, dyrektor zarządzający w ZnanyLekarz.pl, podkreśla, że akwizycja ta to duże wyzwanie. – Jednoczymy siły po to, by wspierać i digitalizować służbę zdrowia oraz poprawiać doświadczenia pacjentów w kolejnym, bardzo ważnym dla nas segmencie placówek medycznych – wyjaśnia Radecki.

Donatello Bianco, założyciel TuoTempo, zaznacza, że w Grupa DocPlanner to „idealna mieszanka energii, sposobu myślenia i międzynarodowej kultury”. – Tego potrzebujemy, aby skalować nasz CRM na całym świecie. Mariusz Gralewski i zespół DocPlanner wspaniale reprezentują te wartości – dodaje Bianco.

CZYTAJ TAKŻE: Miniaturowe roboty zrewolucjonizują medycynę. Będą leczyć od wewnątrz

Grupę DocPlanner odwiedza 30 mln pacjentów miesięcznie, a w każdym miesiącu umawianych jest 1,5 mln wizyt. W bazie danych znajduje się ponad 2 mln lekarzy i pracowników służby zdrowia z 15 krajów (z łączną liczbą 2,4 milionów opinii). Startup powstał w 2012 r. Dziś zatrudnia 1300 osób i posiada biura w Warszawie, Barcelonie, Stambule, Rzymie, Meksyku, Kurytybie, Santiago, a od teraz również w Bolonii. Udziałowcami w spółce są m.in. fundusze Point Nine Capital, Goldman Sachs Private Capital i One Peak Partners. Firma od inwestorów zebrała łącznie 130 mln euro

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bitcoin pogrąża technologicznych gigantów z Nasdaq

Tegoroczna bessa na rynku kryptowalut skutkuje zmniejszeniem popytu na karty graficzne produkowane przez Nvidię ...

Nowy szybki test na koronawirusa od polskiej firmy

Firma SensDx, której udziałowcem jest Neuca, wprowadza na rynek pierwszy test diagnostyczny na COVID-19 ...

e-hazard: szara strefa w odwrocie

Maleje udział szarej strefy na rynku gier hazardowych online w Polsce. Ministerstwo Finansów zrobiło ...

Netflix ma już 200 mln subskrybentów. Pomógł koronawirus i seriale

Netflix z przytupem zakończył 2020 r. W IV kwartale najpopularniejszy serwis streamingowy pozyskał 8,5 ...

Narkofon Escobara zabójcą Samsunga

Rodzina Escobarów znowu miesza na rynku smartfonów. Plany mają ambitne. Może nawet zbyt ambitne. ...

To już wojna o zakupy spożywcze w internecie

Sklep internetowy Carrefoura rozszerza dostawy na całą Polskę. Eurocash chce przejąć kontrolę nad Frisco. ...