Polski startup to jedna z wiodących na świecie platform do umawiania wizyt lekarskich online. Swoją siłę zbudowała m.in. przejmując kilka lat temu włoskiego rywala – Doctoralię. Teraz spółka stworzona przez Mariusza Gralewskiego przejmuje kolejnego zagranicznego gracza. TuoTempo to liczący się europejski dostawcy rozwiązań CRM (Customer Relationship Management, czyli rozwiązań IT do zarządzanie relacjami z klientem) dla dużych placówek, medycznych. Dzięki tej akwizycji DocPlanner buduje kolejną nogę biznesową, mocno osadzoną w branży medycznej, skierowany do prywatnych podmiotów medycznych. Wartości transakcji nie ujawniono.
CZYTAJ TAKŻE: Goldman Sachs wsparł ekspansję polskiego startupu. Będzie o nim głośno
DocPlanner oferuje lekarzom i placówkom medycznym pakiet usług marketingowych oraz oprogramowanie, które pozwalają dostarczać lepszą i bardziej wydajną opiekę zdrowotną. Firma zapewnia pacjentom możliwość rezerwacji wizyt lekarskich online oraz – dodawania opinii o lekarzach lub specjalistach. Ponadto oferuje lekarzom i klinikom rozwiązania SaaS (oprogramowanie sprzedawane jako usługa). Z kolei włoskie TuoTempo zapewnia wielofunkcyjny system CRM, który integruje się z oprogramowaniami w placówkach medycznych i szpitalach, umożliwiając automatyzację i usprawnienie ich pracy (pacjenci mogą korzystać z interaktywnych usług cyfrowych, m.in. aplikacji mobilnej, poprzez którą sprawdzą swoje wyniki badań lub historię leczenia, ale także rezerwacji i płatności online, przypomnień, czy video konsultacji).
CZYTAJ TAKŻE: Genetyka przepowie naszą przyszłość. Rewolucja w medycynie
Do tej pory Grupa DocPlanner koncentrowała się na świadczeniu rozwiązań systemowych dla mniejszych podmiotów medycznych (placówki od 2 do 20 lekarzy i lekarze indywidualni). Przejęcie TuoTempo otwiera drzwi do sektora największych dostawców usług medycznych. Piotr Radecki, dyrektor zarządzający w ZnanyLekarz.pl, podkreśla, że akwizycja ta to duże wyzwanie. – Jednoczymy siły po to, by wspierać i digitalizować służbę zdrowia oraz poprawiać doświadczenia pacjentów w kolejnym, bardzo ważnym dla nas segmencie placówek medycznych – wyjaśnia Radecki.