„Gwiezdne wojny” wchodzą do kin. Będzie rekord?

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles
AFP

Rozpoczęta w 1977 r. historia rodu Skywalkerów zmierza do końca, a Disney, posiadający prawa do marki od 2012 r., uruchomił marketingową maszynę na długo przed premierą dziewiątej części cyklu.

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

W ramach promocji nowej części studio Lucas Film zaprosiło do współpracy Porsche. Niemiecki producent aut przygotował na potrzeby premiery nowy kosmiczny pojazd. Tri-Wing S-91x Pegasu nie pozwalał na pokonywanie galaktyki z prędkością nadświetlną, ale można było zobaczyć go na czerwonym dywanie. Mało który film może się pochwalić taką formą promocji.

Fani „Gwiezdnych wojen” na premierze kolejnej części sagi
AFP

Na akcję marketingową zdecydowano się również w świecie wirtualnym. W weekend poprzedzający premierę można było obejrzeć minutowy fragment dziewiątej części w grze sieciowej „Fortnite”. W wydarzeniu udział wziął awatar reżysera J.J. Abramsa. Dodatkowo twórcy udostępnili graczom „skórki” (przebrania) na bazie postaci, które pojawią się w filmie. Te wszystkie działania wspierają tradycyjne formy promocji – zwiastuny, plakaty, wywiady z aktorami i twórcami.

CZYTAJ TAKŻE: Disney zapłaci 1000 dol. za oglądanie swoich filmów

Ten rok jest dla Disneya wyjątkowo dobry: pięć filmów, które przekroczyły barierę miliarda dolarów, to własność intelektualna korporacji. „Avengers: Endgame”, czwarta część historii grupy superbohaterów z uniwersum Marvela, rozbił bank z 2,79 mld dol. przychodu na świecie, stając się na najbardziej dochodowym filmem w historii. Ostatnie na tej liście „Toy Story 4” miało „tylko” 1,04 mld dol. przychodów.

Jak w tę listę może się wpasować „Skywalker Odrodzenie”? Wiele zależy od weekendu otwarcia. Według portalu Observer wpływy mogą wtedy wynieść 210 mln dol., co przełożyłoby się na 1,7 mld dol. przychodu w skali globalnej. Wcześniej magazyn „Forbes” prognozował 1,6 mld.

mat. pras.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Roboty pomogą dzieciom z autyzmem rozróżniać emocje

Najmłodsi dotknięci autyzmem często mają problemy z odczytywaniem lub okazywaniem emocji, mogą być bardzo ...

Chip na wzór ludzkiego mózgu ma być przełomem w miniaturyzacji

W poszukiwaniu nowych, bardziej wydajnych i mniejszych procesorów, badacze MIT stworzyli sztuczną synapsę, imitującą ...

Rywal Ubera stawia na e-rowery

Estoński startup, jeden z głównych rywali Ubera, najpierw rzucił rękawicę taksówkarzom, wprowadzając usługi zamawiania ...

Chińczycy rządzą na rynku komputerów PC. Pokonali HP

Koncern Lenovo rozsiadł się na fotelu lidera na globalnym rynku PC, zrzucając przy okazji ...

Poznańska Politechnika w elitarnym gronie. Powalczy z luką specjalistów IT

Studenci poznańskiej Politechniki znajdą się w grupie specjalistów, którzy będą edukowani według standardów nowatorskiego ...

Technologia z filmów s-f działa. Rozmowy z hologramem 3D

Prowadzenie rozmowy z osobą wyświetlaną jako trójwymiarowy hologram, czyli rozwiązanie jakie znamy z takich ...