„Gwiezdne wojny” wchodzą do kin. Będzie rekord?

Chewbacca pozuje na premierze filmu w Los Angeles
AFP

Rozpoczęta w 1977 r. historia rodu Skywalkerów zmierza do końca, a Disney, posiadający prawa do marki od 2012 r., uruchomił marketingową maszynę na długo przed premierą dziewiątej części cyklu.

„Skywalker. Odrodzenie” kończy trzecią kinową trylogię z uniwersum „Gwiezdnych wojen”. „Przebudzenie Mocy”, pierwszy film z nowej trylogii, zadebiutował w kinach w 2015 r. i przyniósł ponad 2 mld dol. wpływów, zgarniając niemal ćwierć miliarda w sam weekend otwarcia. Poprzeczka ustawiona jest wysoko. Po poniedziałkowej oficjalnej premierze „Skywalker. Odrodzenie” w Los Angeles film trafi do szerokiej dystrybucji w czwartek.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche stworzyło statek kosmiczny dla „Gwiezdnych Wojen”

W ramach promocji nowej części studio Lucas Film zaprosiło do współpracy Porsche. Niemiecki producent aut przygotował na potrzeby premiery nowy kosmiczny pojazd. Tri-Wing S-91x Pegasu nie pozwalał na pokonywanie galaktyki z prędkością nadświetlną, ale można było zobaczyć go na czerwonym dywanie. Mało który film może się pochwalić taką formą promocji.

Fani „Gwiezdnych wojen” na premierze kolejnej części sagi
AFP

Na akcję marketingową zdecydowano się również w świecie wirtualnym. W weekend poprzedzający premierę można było obejrzeć minutowy fragment dziewiątej części w grze sieciowej „Fortnite”. W wydarzeniu udział wziął awatar reżysera J.J. Abramsa. Dodatkowo twórcy udostępnili graczom „skórki” (przebrania) na bazie postaci, które pojawią się w filmie. Te wszystkie działania wspierają tradycyjne formy promocji – zwiastuny, plakaty, wywiady z aktorami i twórcami.

CZYTAJ TAKŻE: Disney zapłaci 1000 dol. za oglądanie swoich filmów

Ten rok jest dla Disneya wyjątkowo dobry: pięć filmów, które przekroczyły barierę miliarda dolarów, to własność intelektualna korporacji. „Avengers: Endgame”, czwarta część historii grupy superbohaterów z uniwersum Marvela, rozbił bank z 2,79 mld dol. przychodu na świecie, stając się na najbardziej dochodowym filmem w historii. Ostatnie na tej liście „Toy Story 4” miało „tylko” 1,04 mld dol. przychodów.

Jak w tę listę może się wpasować „Skywalker Odrodzenie”? Wiele zależy od weekendu otwarcia. Według portalu Observer wpływy mogą wtedy wynieść 210 mln dol., co przełożyłoby się na 1,7 mld dol. przychodu w skali globalnej. Wcześniej magazyn „Forbes” prognozował 1,6 mld.

mat. pras.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Chiny domagają się uwolnienia wiceprezes Huawei i grożą konsekwencjami

Meng Wanzhou pozostanie w areszcie do poniedziałku, kiedy kanadyjski sąd zdecyduje, czy wypuścić ją ...

Gwiazda Youtube`a skazana. Za „żart”

Znany hiszpański Youtuber ReSet postanowił zrobić prank – złośliwy dowcip bezdomnemu. Za 20 euro ...

Podróże na kanapie i w goglach

Za pomocą wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości możemy lepiej poznać miejsce, do którego chcemy się ...

W Australii jedzenie będzie spadać z nieba

Działająca w Australii spółka Wing rozpoczyna za pomocą dronów usługi błyskawicznej dostawy jedzenia i ...

Amerykański startup postawił na Polskę. To był strzał w dziesiątkę

Tyson Quick wybrał Białystok i Warszawę. Jego firma Instapage w ubiegłym roku pozyskała 15 ...

Polacy przestają płacić za kablówkę i satelitę. Gigantyczne długi

Długi abonentów telewizji kablowych i platform satelitarnych wobec tych dostawców przez rok niemal podwoiły ...