Sylwestrowy wyścig stacji TV. Zenek Martyniuk rozbił bank

Youtube

TVP 2, Polsat, TVN – tak wygląda kolejność telewizyjnych stacji pod względem widowni w sylwestrową noc 2019/2020 i nikt jej nie kwestionuje. Nadawcy ścigają się na szczegółowe wyniki. Na żywo w ich imprezach uczestniczyło po kilkadziesiąt tysięcy osób.

Średnio 4,96 mln osób oglądało „Sylwester marzeń z Dwójką” w TVP2. „Sylwestrowa Moc Przebojów” Polsatu zgromadziła średnio 2,19 mln widzów, a „Warszawa – Stolica Sylwestra 2019” 1,44 mln oglądających TVN. To dane telemetryczne Nielsen Audience Measurement, które serwis Wirtualne Media otrzymał od Telewizji Polskiej w Nowy Rok.

CZYTAJ TAKŻE: Płatna telewizja to strata pieniędzy?

Dziś Nielsen przekazał nam natomiast pełne dane o sylwestrowej widowni. Obejmują one m.in. informacje o pomniejszych stacjach emitujących sylwestrowe koncerty nadawców oraz w podziale na grupy docelowe.

Oficjalne dane Nielsena o Sylwestrze 2019

I tak,  w grupie wiekowej 4+, „Sylwester marzeń z Dwójką” oglądało w TVP1, TVP2 i TVP Polonia średnio 5,71 mln osób. „Sylwestrowa Moc Przebojów” pokazywana przez Polsat, Polsat News, Polsat 2 i Super Polsat miała w tej samej grupie 2,79 mln widzów. Z kolei główny kanał TVN zgromadził przed ekranami na czas transmisji koncertu „Warszawa – Stolica Sylwestra 2019” 1,52 mln widzów w wieku od czterech lat wzwyż.

 

8 mln widzów na Martyniuku

Youtube

Niezależnie od tych publikacji każda ze stacji pochwaliła się danymi na swój sposób. Jako pierwszy wyniki podał na Twitterze Jacek Kurski, prezes TVP, która zorganizowała koncert w Zakopanem. Kurski posłużył się przy tym wynikami uzyskanymi z badania w metodologii MOR (Model Oglądalności Rzeczywistej). Jak napisał prezes Telewizji Polskiej, średnia widownia w TVP2 w Sylwestra wynosiła 6,06 mln osób, a  najwyższa – ponad 8  mln – była podczas występu Zenona Martyniuka.

Polsat ogłosił, że zorganizowany na Stadionie Śląskim w Chorzowie koncert był „największą dyskoteką” w Polsce. Stacja podała dane procentowe, informując, że jej średnie udziały całej transmisji na wszystkich antenach wyniosły prawie jedną piątą w grupie wszystkich badanych (dokładnie 19,7 proc. w grupie widzów w wieku 4+) a w przypadku grupy komercyjnej 16-49 prawie jedną czwartą (dokładnie 24,7 proc.). W szczycie – według jej komunikatu – transmisję oglądało ponad 3,5 mln osób. Momentem tym był występ Macieja Maleńczuka.

Sylwester 2019 pod chmurką

Praktyka pokazuje, że część Polaków włącza telewizor tylko po to, aby nie przegapić zmiany kalendarzowej daty. Jak podał Polsat, noworoczny toast wznosiły przy włączonym Polsacie 3 mln osób.

CZYTAJ TAKŻE: Telewizje zawiązały MOC TV by się bronić i rozmawiać z KRRiT

Badanie pokazują, że chętniej niż rok temu spędzaliśmy Sylwestra poza domem, na zorganizowanej imprezie pod gołym niebem lub na stadionie. Raport przygotowany na zlecenie BIG Info Monitora pokazuje, że w ten sposób świętować nastanie Nowego Roku 2020 zamierzało 3,4 proc. Polaków, podczas gdy rok wcześniej 2 proc..

Z kolei według stacji telewizyjnych, na Stadionie Śląskim bawiło się z prawie 50 tysięcy ludzi (dane Polsatu), w Zakopanem 70 tys. osób, a w warszawski koncert sylwestrowy nadawcy zobaczyło w sumie na żywo 100 tys. osób (dane Urzędu Miasta Warszawa).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Rekordowy rok w polskich kinach. Kto przyciągnął widzów?

Ponad 60,2 mln biletów sprzedały w 2019 r. kina w Polsce. Tym samym padł ...

Maszyna wykrywająca korupcję okazała się zbyt skuteczna

Chiński system oparty o sztuczną inteligencję łapie skorumpowanych urzędników. Wzbudził jednak silne protesty administracji ...

Joe Biden wezwał do głosowania na Trumpa? Portale oflagowują filmy

Facebook nie zdjął z portalu zmanipulowanego filmu opublikowanego przez Biały Dom, który przedstawia Joe ...

To już wojna o zakupy spożywcze w internecie

Sklep internetowy Carrefoura rozszerza dostawy na całą Polskę. Eurocash chce przejąć kontrolę nad Frisco. ...

Nowe przepisy uderzą w biznes na hulajnogach

Segwaye, trójkołowce, tandemy i profesjonalne jednoślady nie spełnią wymogów nowej ustawy. Co więcej, część ...

UE żąda od Facebooka i Google’a raportów ws. koronawirusa i dezinformacji

Unia Europejska chce, by giganci cyfrowi składali jej comiesięczne raporty, w których przedstawią szczegółowo, ...