Disney zmienia logo 20th Century Fox. Złe skojarzenia

foxmovies.com

Należące do Disneya znane studio filmowe 20th Century Fox wyrzuca słowo „Fox” ze swojej nazwy. Chce tym samym odciąć się od poprzedniego właściciela.

Australijsko-amerykański guru medialny Rupert Murdoch był właścicielem 20th Century Fox od 1985 roku aż do marca 2019 roku, w którym Disney kupił studio filmowe za gigantyczne 71,3 mld dol. Miliarder, kontrolujący także kanał Fox News, News Corporation, a wcześniej serwis MySpace, znany jest ze swoich prawicowych poglądów, a także afery podsłuchowej w 2006 roku dotyczącej włamań tabloidu „News of the World” na prywatne telefony komórkowe polityków i celebrytów.

CZYTAJ TAKŻE: Disney przyznaje, że jego stare filmy zawierają rasistowskie treści

Disney wyraźnie chce się odciąć od poprzedniego szefa świeżo nabytego studia filmowego i postanowił usunąć z jego nazwy słowo „Fox”. Skrócił też nazwę nabytego Fox Searchlight Pictures do Searchlight Pictures. Choć nie podano oficjalnej przyczyny tej decyzji, to zagraniczne media spekulują, że chodzi o kontrowersyjną przeszłość Murdocha, jak i jego poglądy. Magazyn „Variety”, który jako pierwszy napisał o zmianie logo, cytuje anonimowego pracownika Disneya powiązanego ze sprawą, który powiedział: „Myślę, że nazwa Fox oznacza Murdoch, a to jest toksyczne”.

Disney z kolei jawnie określa się jako firma liberalna, jak zresztą większość hollywoodzkich gwiazd i korporacji medialnych.

To oznacza, że nie zobaczymy już więcej w takiej samej formie słynnego logo poprzedzającego produkcje 20th Century Fox, odpowiedzialnego między innymi za takie hity, jak „Titanic” czy „Avatar”. Disney uspokaja jednak, że znany motyw ze złotym napisem wnoszącym się dumnie niczym świątynia i otoczonym reflektorami rozświetlającymi niebo pozostanie.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sprzedaż iPhone’ów dramatycznie spada. Ale Apple… poprawia wyniki

Koncern z Cupertino nie ma powodów do zadowolenia. Kolejny kwartał firma notuje spadki sprzedaży ...

Apple protestuje przeciw projektowi jednej ładowarki do komórek

Amerykański koncern sprzeciwia się unijnym planom wdrożenia jednego, wspólnego standardu ładowania urządzeń mobilnych. Komisja ...

Bitwa na patenty – Koreańczycy na czele

W wyścigu o innowacyjne technologie wśród koncernów liderem jest Samsung, zaś wśród startupów Netflix. ...

Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za ...

Firmy technologiczne uciekają z Londynu

Coraz więcej globalnych firm decyduje się na przeniesienie siedzib, a nawet produkcji, poza Wyspy ...

Jak przygotować firmę do audytu

Ostatnio daje się zaobserwować tendencję niemalże ogólnoświatową, że producenci oprogramowania traktują audyty jako dodatkowe ...