Klęska handlowego giganta. SMS-y zawiodły

Bloomberg

Amerykańska sieć handlowa Walmart postanowiła zrezygnować z eksperymentalnej usługi Jet black, która oferowała spersonalizowane zakupy.

Jet black ma działać tylko do 21 lutego 2020 roku. Usługa pozwalała klientom na proste zamawianie zakupów przez SMS. Wystarczyło się zarejestrować, zapłacić 50 dolarów za miesiąc i za po mocą prostego Smsów zamawiać zakupy prosto do domu.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe stają się rywalem gigantów e-handlu

Okazało się jednak, że usługa, która działała tylko na terenie Nowego Jorku, nie jest aż tak popularna, jak zakładała sama sieć. Nie udało się też pozyskać do niej partnerów i dodatkowych funduszy. Walmart postanowił więc z niej zrezygnować i nie są już przyjmowane żadne zamówienia, a wszyscy klienci, którzy zdecydowali się na wykupienie abonamentów dostaną całkowity zwrot kosztów. Już złożone zamówienia będą realizowane.

Sieć zapewnia, że technologia zastosowana w usłudze Jet black zostanie wykorzystana w innych działach Walmart w przyszłości, a sieć handlowa dzięki niej „wiele się nauczyła” o handlu konwersacyjnym (conversational commerce) i jak w praktyce wygląda zamawianie zakupów przez SMS oraz czego oczekują klienci.

Jednak według dziennika The Wall Street Journal, to nie brak zainteresowania klientów zdecydował o rezygnacji z eksperymentalnej usługi, ale brak chętnych do współpracy. Walmart negocjował z kilkoma potencjalnymi inwestorami, wśród których był m.in. Microsoft, United Parcel Service oraz fundusz inwestycyjny New Enterprise Associates (NEA). Brak pieniędzy i ograniczony zasięg usługi sprawiły, że z Jet black korzystało niespełna tysiąc osób, zdecydowanie za mało, by usługa mogła być rentowna. Miesięczne obroty usługi wynosiły około 1,5 tys. dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon i Alibaba ścigają się na nowinki. Niektóre zdumiewają

Według portalu Techcrunch Jet black od samego początku było eksperymentem. Usługa, która pozwalała na zamówienie świeżych produktów żywnościowych nigdy nie była brana pod uwagę jako konkurencja dla popularnej usługi Walmart Grocery, która pozwala na robienie zakupów online.

Koncept Jet black powstał w ramach inkubatora technologicznego Walmartu – Store No. 8, który ma się zajmować innowacyjnymi rozwiązaniami dla handlu. Usługa zaczęła działać w maju 2018 roku na terenie miasta Nowy Jork. Roczna strata w działalności usługi wyniosła 15 tys. dolarów – informuje CNBC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prezes Huawei: Nasza sprzedaż runie przez sankcje Trumpa

Prezes Huawei Ren Zhengfei oszacował, że sprzedaż firmy spadnie nawet o 40 proc. w ...

Tanie jedzenie na wynos. Aplikacja Too Good To Go już w Polsce

W lipcu do Polski weszła wyjątkowa aplikacja do walki z marnowaniem jedzenia Too Good ...

Cisco wspiera zdalną edukację

Realizacja programu nauczania, w sytuacji gdy uczniowie pracują w domowym zaciszu, jest nie lada ...

Odchodzi prezes Disneya. Kto zastąpi medialnego guru?

Bob Iger, prezes Walt Disney Company i jedna z najbardziej znanych postaci w branży ...

Nie uderzysz już robota. Maszyny zyskają prawa

Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji stajemy przed wyzwaniami etycznymi dotyczącymi np. traktowania robotów. Już ...

Najcenniejszy na świecie startup urósł na wirusie i wideokonferencjach

Aplikacja z chińskimi korzeniami niespodziewanie wyparła popularnego niegdyś Skype’a. Dziś firma Erica Yuana jest ...