Klęska handlowego giganta. SMS-y zawiodły

Bloomberg

Amerykańska sieć handlowa Walmart postanowiła zrezygnować z eksperymentalnej usługi Jet black, która oferowała spersonalizowane zakupy.

Jet black ma działać tylko do 21 lutego 2020 roku. Usługa pozwalała klientom na proste zamawianie zakupów przez SMS. Wystarczyło się zarejestrować, zapłacić 50 dolarów za miesiąc i za po mocą prostego Smsów zamawiać zakupy prosto do domu.

CZYTAJ TAKŻE: Media społecznościowe stają się rywalem gigantów e-handlu

Okazało się jednak, że usługa, która działała tylko na terenie Nowego Jorku, nie jest aż tak popularna, jak zakładała sama sieć. Nie udało się też pozyskać do niej partnerów i dodatkowych funduszy. Walmart postanowił więc z niej zrezygnować i nie są już przyjmowane żadne zamówienia, a wszyscy klienci, którzy zdecydowali się na wykupienie abonamentów dostaną całkowity zwrot kosztów. Już złożone zamówienia będą realizowane.

Sieć zapewnia, że technologia zastosowana w usłudze Jet black zostanie wykorzystana w innych działach Walmart w przyszłości, a sieć handlowa dzięki niej „wiele się nauczyła” o handlu konwersacyjnym (conversational commerce) i jak w praktyce wygląda zamawianie zakupów przez SMS oraz czego oczekują klienci.

Jednak według dziennika The Wall Street Journal, to nie brak zainteresowania klientów zdecydował o rezygnacji z eksperymentalnej usługi, ale brak chętnych do współpracy. Walmart negocjował z kilkoma potencjalnymi inwestorami, wśród których był m.in. Microsoft, United Parcel Service oraz fundusz inwestycyjny New Enterprise Associates (NEA). Brak pieniędzy i ograniczony zasięg usługi sprawiły, że z Jet black korzystało niespełna tysiąc osób, zdecydowanie za mało, by usługa mogła być rentowna. Miesięczne obroty usługi wynosiły około 1,5 tys. dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Amazon i Alibaba ścigają się na nowinki. Niektóre zdumiewają

Według portalu Techcrunch Jet black od samego początku było eksperymentem. Usługa, która pozwalała na zamówienie świeżych produktów żywnościowych nigdy nie była brana pod uwagę jako konkurencja dla popularnej usługi Walmart Grocery, która pozwala na robienie zakupów online.

Koncept Jet black powstał w ramach inkubatora technologicznego Walmartu – Store No. 8, który ma się zajmować innowacyjnymi rozwiązaniami dla handlu. Usługa zaczęła działać w maju 2018 roku na terenie miasta Nowy Jork. Roczna strata w działalności usługi wyniosła 15 tys. dolarów – informuje CNBC.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Adamed: wprowadzamy lek wspomagający w walce z koronawirusem

Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych wydał w piątek pozytywną decyzję ...

„100 innowacji stulecia”. Polskie algorytmy podbijają świat

Często narzekamy, że innowacyjność naszego kraju szwankuje. Nie brak jednak rodzimych przedsiębiorstw, których nowatorskie ...

Facebook „epicentrum dezinformacji”. Sprząta go 35 tys. osób

Facebook zabrał się na poważnie do sprzątania platformy. Tylko od października do końca grudnia ...

Pandemiczne hity. Telemedycyna i wielki renesans szachów

Rok 2020 mocno namieszał w naszych przyzwyczajeniach. Jak wynika z badań, po doświadczeniach będących ...

Wyniki Netflixa rozczarowały. Klienci już się tak nie garną

Liczba płatnych abonentów na świecie wzrosła w trzecim kwartale o 2,2 mln, znacznie mniej ...

Polacy zbyt chętnie odkrywają się w sieci

Choć tyle się mówi o prywatności w sieci, to połowa badanych może zdradzić datę ...