Polacy zignorowali wirusa i ruszyli do kin. Kuszą niższe ceny

O 10 proc. biletów więcej niż przed tygodniem sprzedały kina w Polsce w ostatni weekend.

Publikacja: 09.03.2020 20:42

Polacy zignorowali wirusa i ruszyli do kin. Kuszą niższe ceny

Foto: Adobe Stock

Dane o frekwencji w kinach do pewnego stopnia pokazują, w jaki sposób Polacy podchodzą do epidemii koronawirusa, którego pierwszy przypadek rząd ogłosił 4 marca br. Według Boxoffice.pl (a więc z pominięciem filmów dystrybuowanych przez UIP) kina w kraju sprzedały w dniach 6–8 marca 589 tys. biletów, czyli o około 10 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

Więcej widzów poszło np. do Cinema City, które ścięło ceny biletów w całym kraju. Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu tej sieci, nie podaje liczb. Według niej w niedzielę 8 marca widownia była większa niż 8 marca 2019 r.

CZYTAJ TAKŻE: Strach przed koronawirusem. Kina mocno tną ceny

Mniej widzów odnotowały kina Heliosa (Grupa Agory). – Liczba biletów sprzedanych w sieci kin Helios w miniony weekend była jedynie o około 10 proc. niższa niż tydzień wcześniej. Ten spadek łączyłbym obecnie najbardziej ze zmianą cennika jednego z naszych konkurentów. W najbliższy piątek, gdy Helios wprowadzi jednolitą cenę biletów, spodziewamy się zniwelowania efektu różnicy w cenie – mówi Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory. Według naszych informacji w ciągu trzech dni Helios sprzedał około 160 tys. biletów.

Po zmianie cenników Cinema City w Warszawie i okolicach wejściówka na film 2D kosztuje 17 zł, w innych miastach – 15 zł. Cena w Heliosie ma spaść do 14,9 zł.

CZYTAJ TAKŻE: Koronawirus miażdży kina. Kto na tym zyskuje

Rok temu weekend po 8 marca był rekordowy: kina sprzedały ponad 1 mln biletów. Grano dużo więcej hitów.

W ten piątek na ekrany weszła „Sala Samobójców. Hejter”. Jak podał dystrybutor, przyciągnął 143 tys. widzów.

Dane o frekwencji w kinach do pewnego stopnia pokazują, w jaki sposób Polacy podchodzą do epidemii koronawirusa, którego pierwszy przypadek rząd ogłosił 4 marca br. Według Boxoffice.pl (a więc z pominięciem filmów dystrybuowanych przez UIP) kina w kraju sprzedały w dniach 6–8 marca 589 tys. biletów, czyli o około 10 proc. więcej niż tydzień wcześniej.

Więcej widzów poszło np. do Cinema City, które ścięło ceny biletów w całym kraju. Katarzyna Opertowska, dyrektor marketingu tej sieci, nie podaje liczb. Według niej w niedzielę 8 marca widownia była większa niż 8 marca 2019 r.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Kup teraz
Biznes Ludzie Startupy
Roboty z Polski zyskają sztuczną inteligencję. Już wypierają amerykańską konkurencję
Biznes Ludzie Startupy
Latające elektryki polecą znad Wisły? Polska firma chce zbudować fabrykę
Biznes Ludzie Startupy
Dostarczą dania o połowę tańsze. Polskie start-upy łączą siły, by ratować żywność
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja ma wesprzeć kulejącą amerykańską edukację
Biznes Ludzie Startupy
Estońska bestia zamierza zadomowić się nad Wisłą. Duża zmiana w car-sharingu