Polska spółka odzyskuje dostęp Facebooka. Koniec konfliktu

Bloomberg

Spółka Brand24 podpisała porozumienie, na mocy którego odzyska dostęp do profili w serwisach Facebook i Instagram.

– Powrót Brand24 na platformy Facebook oraz Instagram to dobra wiadomość dla wszystkich osób związanych ze spółką. Oprócz profili firmowych zostały przywrócone profile personalne osób związanych ze spółką, konta reklamowe oraz ogólny dostęp do API – komentuje, cytowany w komunikacie Michał Sadowski, prezes Brand24. Dodaje, że zgodnie z ustaleniami z przedstawicielami Facebooka oraz najnowszymi wytycznymi obu serwisów obecnie polska firma pracuje nad nową integracją, która pozwoli na pojawienie się danych z obu serwisów wewnątrz narzędzia Brand24.

– Przewidujemy, że cały proces, w tym procedura weryfikacji naszej nowej aplikacji, może potrwać do kilku tygodni – mówi prezes. Przyznaje, że w ostatnich miesiącach spółka zmierzyła się z najtrudniejszym wyzwaniem biznesowym w swojej historii.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook zablokował konto polskiej firmy Brand24 i jej założyciela. Dlaczego?

– Efekty będziemy odczuwać jeszcze przez jakiś czas, chociaż liczymy, że najgorsze mamy już za sobą – twierdzi prezes. Zwraca też uwagę, że nawet w trudnym okresie po blokadzie, Brand24 zdołał sprzedać ponad tysiąc nowych abonamentów.

Do zablokowania profili firmy na Facebooku i Instagramie doszło we wrześniu 2019 r. po publikacji tekstu amerykańskiego Bussines Insidera, w którym wymieniono firmę w gronie podmiotów wykorzystujących w kontrowersyjny sposób dane z mediów społecznościowych do oferowania swoim partnerom rozwiązań marketingowych. Brand24 zdecydował się zawiesić monitoring Facebooka i Instagrama. Po informacji o zablokowaniu profili firmy przez Facebooka jej kurs akcji mocno spadł.

Na koniec 2019 r. spółka miała 3325 klientów wobec 3096 na koniec 2018 r., jednak w samym IV kwartale (w ujęciu kwartał do kwartału) liczba ta zmniejszyła się o 306, co stanowiło 8 proc. całego portfela grupy. Jej przychody wzrosły w 2019 r. o 33 proc. do 15,7 mln zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sprzedaż „Cyberpunka” rozczarowała. Raport CD Projektu

CD Projekt opublikował raport roczny. Do końca 2020 r. sprzedał 13,7 mln kopii gry ...

Olbrzymi sukces Disney+. Goni Netfliksa

Nowa usługa streamingowa koncernu Disney w pięć miesięcy zyskała ponad 50 mln abonentów. Jeszcze ...

Debata „Rzeczpospolitej”: Bezpieczny uczeń w świecie cyfrowym

Młodzi ludzie spędzają w internecie coraz więcej czasu. Żadne nakazy i zakazy nie pomogą, ...

SpaceX Elona Muska kupił stare platformy wiertnicze

Kosmiczna firma chce w przyszłości przenieść starty swoich rakiet z lądu na ocean. Spacex ...

Do nowej konsoli dodadzą lupę. Gdzie są granice miniaturyzacji?

Miniaturyzacja bije kolejne rekordy, zahaczając czasem o poziom absurdu. Przykładem tego jest najnowsza konsola ...

Disney ogranicza dzieciom dostęp do filmów. Walka z rasizmem

Dzieci nie będą mogły już oglądać filmów takich jak „Piotruś Pan”, „Dumbo” czy „Aryskotraci” ...