Co oglądamy, słuchamy i czytamy w trakcie pandemii? Najnowsze dane

123RF

Empik, który za pośrednictwem aplikacji Empik Go umożliwia stały dostęp do wirtualnych książek, zbadał preferencje słuchaczy i czytelników.

Zestawienie najpopularniejszych trendów w czasie epidemii koronawirusa jasno pokazuje, że w tym okresie Polacy znaleźli chwilę dla kultury – w trakcie izolacji przeczytali ponad 50 mln e-stron oraz odsłuchali ponad 7 mln godzin historii w Empik Go.

Wśród cyfrowych książek najczęściej do biblioteki dodawano „Unf*ck yourself. Napraw sie!” Gary’ego Johna Bishopa, reportaż „Ginekolodzy” Izabeli Komendołowicz oraz thriller „Opiekunka” Sheryl Browne. Wśród audiobooków królowały natomiast „365 dni” Blanki Lipińskiej, a także „Pacjentka”, której autorem jest Alex Michaelides oraz oryginalny serial audio Empik Go, „Fucking Bornholm” z udziałem takich gwiazd jak Magdalena Różczka, Leszek Lichota, czy Michał Czernecki.

CZYTAJ TAKŻE: Epidemia streamingu. Władze dostrzegły źródło pieniędzy

– Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad rozwojem rynku e-booków i audiobooków przez stworzenie przyjaznej dla użytkownika aplikacji. Czas pandemii jednoznacznie wskazał, że te działania przynoszą efekty i wpisują się w trendy zmian naszego stylu życia – komentuje Kuba Piotrkowicz, szef treści cyfrowych w grupie Empik. I zapowiada, że już w czerwcu zadebiutują kolejne produkcje, m.in. mroczny audiobook „Kwestia ceny”, napisany przez Zygmunta Miłoszewskiego, czy „Pamiętnik Złodzieja Tlenu” – kontrowersyjny serial na podstawie hitowej książki anonimowego autora.

W ostatnim czasie popularność cyfrowych treści, w tym streamingu wyraźnie wzrosła. Z innych badań, firmy Blue Media, wynika, że aż 56 proc. z nas korzysta już z internetowych usług subskrypcyjnych. Co ciekawe, doceniamy usługi subskrypcyjne, m.in. za wygodę (48 proc. respondentów) i cenę (35 proc.), niż zakupy pojedynczej usługi lub produktu.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie planszówki biją rekordy popularności. Pandemia pomogła

W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób deklarujących, że nie korzysta z żadnej tego typu usługi spadł o 18 punktów procentowych. Największą popularnością cieszą się serwisy streamingowe z filmami i serialami. Korzysta z nich jedna trzecia Polaków (skok o 11 punktów proc. w ciągu ostatniego roku). Ciągłym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się też serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (zmiana z 13 na 15 proc.), prasy online (z 10 do 14 proc.) oraz e-booków i audiobooków (z 8 do 10 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bolid z 3D od Sołowowa

Firma 3DGence spod Gliwic, której właścicielem jest Michał Sołowow, nawiązała współpracę z kołem naukowym ...

Inteligentny pies-robot już w sprzedaży. Wierny, ale drogi

Boston Dynamics, wiodąca firma na rynku konstrukcji robotów, ruszyła ze sprzedażą modelu Spot. To ...

Pierwszy afrykański jednorożec idzie na nowojorski parkiet

Jumia, firma z branży e-commerce z Nigerii, wybiera się na NYSE. Powstała w 2012 ...

To już pewne. Airbnb idzie na giełdę

Airbnb, serwis pośredniczący w wynajmie mieszkań i domów przez internet, ogłosił, że planuje wejść ...

OK, Google, kup 5 kg ziemniaków

Polacy będą mogli robić zakupy spożywcze za pośrednictwem asystenta głosowego. Wystartowała testowa wersja nowej ...

Intel uczy maszyny wąchać

Dźwięk, wizja, a nawet dotyk to dziś zmysły, którymi dysponuje wiele urządzeń elektronicznych. Wciąż ...