Co oglądamy, słuchamy i czytamy w trakcie pandemii? Najnowsze dane

123RF

Empik, który za pośrednictwem aplikacji Empik Go umożliwia stały dostęp do wirtualnych książek, zbadał preferencje słuchaczy i czytelników.

Zestawienie najpopularniejszych trendów w czasie epidemii koronawirusa jasno pokazuje, że w tym okresie Polacy znaleźli chwilę dla kultury – w trakcie izolacji przeczytali ponad 50 mln e-stron oraz odsłuchali ponad 7 mln godzin historii w Empik Go.

Wśród cyfrowych książek najczęściej do biblioteki dodawano „Unf*ck yourself. Napraw sie!” Gary’ego Johna Bishopa, reportaż „Ginekolodzy” Izabeli Komendołowicz oraz thriller „Opiekunka” Sheryl Browne. Wśród audiobooków królowały natomiast „365 dni” Blanki Lipińskiej, a także „Pacjentka”, której autorem jest Alex Michaelides oraz oryginalny serial audio Empik Go, „Fucking Bornholm” z udziałem takich gwiazd jak Magdalena Różczka, Leszek Lichota, czy Michał Czernecki.

CZYTAJ TAKŻE: Epidemia streamingu. Władze dostrzegły źródło pieniędzy

– Od wielu miesięcy pracowaliśmy nad rozwojem rynku e-booków i audiobooków przez stworzenie przyjaznej dla użytkownika aplikacji. Czas pandemii jednoznacznie wskazał, że te działania przynoszą efekty i wpisują się w trendy zmian naszego stylu życia – komentuje Kuba Piotrkowicz, szef treści cyfrowych w grupie Empik. I zapowiada, że już w czerwcu zadebiutują kolejne produkcje, m.in. mroczny audiobook „Kwestia ceny”, napisany przez Zygmunta Miłoszewskiego, czy „Pamiętnik Złodzieja Tlenu” – kontrowersyjny serial na podstawie hitowej książki anonimowego autora.

W ostatnim czasie popularność cyfrowych treści, w tym streamingu wyraźnie wzrosła. Z innych badań, firmy Blue Media, wynika, że aż 56 proc. z nas korzysta już z internetowych usług subskrypcyjnych. Co ciekawe, doceniamy usługi subskrypcyjne, m.in. za wygodę (48 proc. respondentów) i cenę (35 proc.), niż zakupy pojedynczej usługi lub produktu.

CZYTAJ TAKŻE: Polskie planszówki biją rekordy popularności. Pandemia pomogła

W ciągu ostatnich trzech lat odsetek osób deklarujących, że nie korzysta z żadnej tego typu usługi spadł o 18 punktów procentowych. Największą popularnością cieszą się serwisy streamingowe z filmami i serialami. Korzysta z nich jedna trzecia Polaków (skok o 11 punktów proc. w ciągu ostatniego roku). Ciągłym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się też serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (zmiana z 13 na 15 proc.), prasy online (z 10 do 14 proc.) oraz e-booków i audiobooków (z 8 do 10 proc.).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

To ma być kosmiczny Internet. SpaceX umieścił na orbicie 60 satelitów

Rakieta Falcon 9 firmy Elona Muska umieściła we wtorek na orbicie kolejne satelity systemu ...

Jakie szafki pracownicze wybrać do swojego zakładu?

Obowiązkowym elementem wyposażenia każdego zakładu pracy są szafki dla zatrudnionych osób. Pracownicy powinni mieć ...

Już 2 tys. śmiertelnych ofiar koronawirusa. Postępy epidemii online (mapa)

Naukowcy z instytutu Center for Systems Science and Engineering (CSSE), jednostki związanej z Johns ...

CD Projekt odkrywa kolejne karty

„Cyberpunk” na Stadię zadebiutuje 19 listopada, równocześnie z pozostałymi wersjami gry na Xbox One, ...

Facebook zaskoczył. Chce płacić podatki w Europie

Dyrektor generalny Facebooka Mark Zuckerberg poparł działania Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju w celu ...

Pies przyszłości. Ten robot potrafi robić salta

Naukowcy z Massachusetts Institute of Technology (MIT) stworzyli niewielkiego robota, który robi więcej sztuczek ...