Allegro pęcznieje przed debiutem na giełdzie. Polacy dbają o zdrowie

materiały prasowe

W pierwszym półroczu liczba firm prowadzących sprzedaż na platformie wzrosła o 14 proc. do 117 tys., a liczba ofert o 21 proc. do 164 milionów.

20 milionów osób, które co miesiąc odwiedzają Allegro w czerwcu tego roku mogło wybierać spośród 164 milionów ofert.

– Rośnie liczba firm oferujących swoje produkty na Allegro, a Polacy coraz częściej robią tu zakupy. Korzystają z szerokiej oferty, niskich cen i dużej wygody, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Tylko w pierwszej połowie tego roku dzięki darmowym dostawom nasi klienci zaoszczędzili łącznie 540 mln zł, a od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł –mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.

Trend kupowania przez Internet produktów potrzebnych w codziennym życiu przyspieszył w okresie kwarantanny społecznej związanej z pandemią koronawirusa. Najdynamiczniej rosnącymi kategoriami na platformie Allegro w pierwszym półroczu tego roku były: Supermarket (+116 proc. ), Zdrowie i uroda (+90 proc.) oraz Dom i ogród (+70 proc.). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! kupujący zaoszczędzili w sumie 540 mln zł, a łącznie od uruchomienia programu w 2018 r. już ponad 1 mld zł. Rekordzista zaoszczędził 114 tys. zł.

CZYTAJ TAKŻE: Właściciele Allegro chcą wysłać serwis na giełdę

Dostrzegają to sprzedający – darmowe dostawy w ramach Allegro Smart! dostępne są już w ponad 100 milionach ofert. Duża liczba lojalnych klientów przyciąga też kolejnych sprzedawców. Na Allegro na koniec czerwca 2020 r. działało już ponad 117 tys. firm, tj. o 14 proc. więcej w porównaniu z końcem 2019 r. Są to zarówno mali i średni przedsiębiorcy, jak i duże, rozpoznawalne marki, takie jak Dove, Leroy Merlin, Maspex, Geox czy Kross, które dołączyły do Allegro w ostatnim czasie.

– Wspieramy też przedsiębiorców działających na naszej platformie i pomagamy im rozwijać sprzedaż. Kluczowymi obszarami są dla nas usługi finansowe oraz dostawy, które stają się coraz szybsze i przewidywalne. W tym roku planowaliśmy przeznaczyć 1 miliard złotych na rozwój naszej platformy i całego ekosystemu Allegro i mimo trudności związanych z pandemią koronawirusa te plany pozostają aktualne.– wskazał Francois Nuyts.

Allegro otwiera polskim przedsiębiorcom drzwi do handlu w internecie i pomaga im rozwijać ich działalność. 58 nowych sprzedawców, którzy zdecydowali się dołączyć do platformy w minionym półroczu, osiągnęło w tym okresie wartość sprzedaży (GMV) przekraczającą 1 mln zł. Najszybszy był przedsiębiorca z Krakowa, który rozpoczął działalność na Allegro w okresie zamrożenia gospodarki. Osiągnięcie progu 1 mln zł obrotu zajęło mu zaledwie 10 dni. Przedsiębiorca ten skorzystał z oferowanego Programu Powitalnego, umożliwiającego korzystanie z platformy przez pierwsze trzy miesiące bez ponoszenia opłat.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy biznes twórców Skype`a. Roboty dostarczą zakupy lub posiłek

Twórcy Skype’a wzięli się za nowy spektakularny biznes. Ten pomysł chce też wprowadzać w ...

Sprzedaż „Cyberpunka” rozczarowała. Raport CD Projektu

CD Projekt opublikował raport roczny. Do końca 2020 r. sprzedał 13,7 mln kopii gry ...

Świetny debiut komunikatora Slack. Jest wart 20 mld dol.

Firma, której prezesem i współzałożycielem jest Stewart Butterfield, zakończyła pierwszy dzień notowań na nowojorskiej ...

Warszawski startup ma pomysł na polskie śmieci

Aplikacja WasteMaster ma uporządkować rynek, na którym w Polsce działa co najmniej 100 tys. ...

Użytkowników Netflixa przybywa, więc czas podnieść ceny

Firma chce od Amerykanów więcej za abonament na swoje usługi. To największa podwyżka opłat ...