20 milionów osób, które co miesiąc odwiedzają Allegro w czerwcu tego roku mogło wybierać spośród 164 milionów ofert.
– Rośnie liczba firm oferujących swoje produkty na Allegro, a Polacy coraz częściej robią tu zakupy. Korzystają z szerokiej oferty, niskich cen i dużej wygody, szczególnie dzięki usłudze Allegro Smart! Tylko w pierwszej połowie tego roku dzięki darmowym dostawom nasi klienci zaoszczędzili łącznie 540 mln zł, a od uruchomienia Smart! w 2018 r. ich łączne oszczędności przekroczyły już 1 mld zł –mówi Francois Nuyts, prezes Allegro.
Trend kupowania przez Internet produktów potrzebnych w codziennym życiu przyspieszył w okresie kwarantanny społecznej związanej z pandemią koronawirusa. Najdynamiczniej rosnącymi kategoriami na platformie Allegro w pierwszym półroczu tego roku były: Supermarket (+116 proc. ), Zdrowie i uroda (+90 proc.) oraz Dom i ogród (+70 proc.). W pierwszych sześciu miesiącach tego roku dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! kupujący zaoszczędzili w sumie 540 mln zł, a łącznie od uruchomienia programu w 2018 r. już ponad 1 mld zł. Rekordzista zaoszczędził 114 tys. zł.
CZYTAJ TAKŻE: Właściciele Allegro chcą wysłać serwis na giełdę
Dostrzegają to sprzedający – darmowe dostawy w ramach Allegro Smart! dostępne są już w ponad 100 milionach ofert. Duża liczba lojalnych klientów przyciąga też kolejnych sprzedawców. Na Allegro na koniec czerwca 2020 r. działało już ponad 117 tys. firm, tj. o 14 proc. więcej w porównaniu z końcem 2019 r. Są to zarówno mali i średni przedsiębiorcy, jak i duże, rozpoznawalne marki, takie jak Dove, Leroy Merlin, Maspex, Geox czy Kross, które dołączyły do Allegro w ostatnim czasie.