Takiej nagrody jeszcze nie było. Z reality show w kosmos

Międzynarodowa Stacja Kosmiczna. Tylko czterech astronauta rocznie wytwarza 2,5 tony śmieci.
NASA

Nie masz na wycieczkę w kosmos? Jest na to sposób. Potencjalni kosmonauci niedługo będą mogli wziąć udział w specjalnym reality show, który im to umożliwi.

Space Hero Inc., amerykańska firma produkcyjna założona przez Thomasa Reemera i Deborah Sass, kierowana przez byłego szefa News Corp Europe, Marty’ego Pompadura, zapewniła sobie miejsce na misję na Międzynarodową Stację Kosmiczną w 2023 roku. Trafi ono do zwycięzcy reality show „Space Hero” – pisze portal deadline.com.

CZYTAJ TAKŻE: NASA wysłała na Marsa… helikopter. Rewolucja w kosmosie

Według informacji portalu producenci show będą poszukiwać osób, które podzielają głęboką miłość do eksploracji kosmosu. Wybrana grupa przejdzie intensywne szkolenie i będzie musiała zmierzyć się z wyzwaniami sprawdzającymi ich siłę fizyczną, psychiczną i emocjonalną. Ten, kto wykaże się największymi predyspozycjami ma szanse polecieć w kosmos.

Lot w kosmos to zdecydowanie największa i najatrakcyjniejsza nagroda, jaka do tej pory została ufundowana w programie telewizyjnym – informuje deadline.com. Finał programu będzie transmitowany na żywo, a widzowie będą mogli głosować na swojego faworyta.

Co więcej kosmiczna podróż zwycięzcy będzie pokazywana w telewizji w formie kroniki. Zwycięzca spędzi dziesięć dni na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).

CZYTAJ TAKŻE: Amerykanie polecieli w kosmos. Teraz to wyścig miliarderów

Program Space Hero ma zadebiutować w telewizji za trzy lata. Marty Pompadur powiedział, że “Space Hero” ma pomóc polecieć w kosmos „zwykłym ludziom” a nie tylko wybrańcom: kosmonautom i miliarderom.

Firma Space Hero współpracuje z amerykańskim startupem Axiom Space, który chce zbudować własną komercyjną stację kosmiczną. Axiom został założony przez byłych pracowników NASA. Firma zawarła umowę z NASA dotyczącą wysłania własnego modułu do podłączenia do ISS w 2024 r. Firma podpisała kontrakt na wysłanie czterech tam komercyjnych klientów w nowo opracowanej kapsule SpaceX Dragon w 2021 r. Za przelot na stacje w kapsule Dragon trzeba zapłacić 50 mln dolarów za osobę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Bogate familie stają się napędem dla startupów

Bernard Arnault, najbardziej majętny człowiek świata, to dziś symbol nie tyle luksusu, ile mnożenia ...

Przeniosą szkolenia do wirtualnej rzeczywistości

Choć startup MojoApps.co powstał w tym roku, zdobył już zlecenia wielkich korporacji i planuje ekspansję ...

VAT na e-booki mocno spadł, a ceny nawet nie drgnęły

Cięcie stawki z 23 proc. do 5 proc. miało ożywić rynek książek elektronicznych. Wydawcy ...

Najlepsze 2020. Polak stworzył niezniszczalny materiał idealny dla armii

Naukowcy stworzyli pierwszy na świecie materiał, którego nie można przecinać. Proteus, bo tak go ...

Ta aplikacja ułatwi życie rolników i urzędników. Pierwsza taka w Polsce

Największa rolnicza agencja w Polsce pokaże dziś aplikację do komunikacji z rolnikami. Tymczasem e-wnioski ...

Facebook ma problem. Kara może sięgnąć… 529 mld dolarów

Po 2 latach od wybuchu afery, która wstrząsnęła opinią publiczną, australijskie Biuro Komisarza ds. ...