Tajemnicza chińska apka modowym liderem na świecie

Bloomberg

Shein w Europie możne zna niewiele osób, ale to najchętniej pobierana aplikacja i największy sprzedawca internetowy ubrań na świecie.

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

CZYTAJ TAKŻE: Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Pandemia COVID-19 zwiększyła sprzedaż online w sklepach detalicznych, dając graczom działającym wyłącznie online, takim jak Shein, brytyjskiemu Asos czy niemieckiemu Zalando przewagę nad koncernami opierającymi się na stacjonarnych salonach koncernami Inditex czy H&M.

Jak pokazują dane Sensor Tower, we wrześniu aplikacja Shein została pobrana na całym świecie 10,3 mln razy z App Store i Google Play. Dla porównania aplikacja mobilna H&M trafiła do około 2,5 miliona osób, a Zara miała 2 mln pobrań. Do tej pory Shein osiągnął 229,4 miliona pobrań, w porównaniu z 123,5 milionami H&M i 90,6 milionami Zary.

W tygodniu od 27 września do 3 października. według analityków Shein była najczęściej pobieraną aplikacją zakupową na całym świecie na iPhone’ach. Jest w pierwszej dziesiątce w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Australii, Wielkiej Brytanii i Arabii Saudyjskiej.

CZYTAJ TAKŻE: W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Shein nie jest notowany, nie ujawnia publicznie sprzedaży ani innych danych finansowych. Firma nie odpowiada na e-maile ani telefony. Ma wsparcie inwestorów, w tym IDG Capital i Sequoia Capital China, według danych z rynku kapitałowego PitchBook.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Czy twoje narzędzia do pracy zdalnej są odpowiednio zabezpieczone?

Tysiące pracowników musiały przejść na tryb pracy zdalnej w zasadzie w mgnieniu oka. W ...

Wiadomo już, kiedy Uber zadebiutuje na giełdzie. Będzie rekord?

Na początek maja zaplanowano jeden z największych debiutów giełdowych w historii nowojorskiego parkietu. Jak ...

Jubileusz mobilnej rewolucji Apple’a i standardu wi-fi

Dwie dekady temu koncern 
z logo nadgryzionego jabłka wszedł na rynek przenośnych komputerów. I ...

Druga młodość Minecrafta

Choć tytuł zadebiutował w 2011 roku, to do dziś jest jednym z najczęściej wybieranych ...

Samsung i LG walczą na lodówki. Chłodzenie to dla nich za mało

Dwa koreańskie koncerny – Samsung i LG walczą na lodówki. Firmy prześcigają się w ...

Google: Nie zapłacimy wydawcom we Francji

Amerykańska firma nie zamierza płacić francuskim wydawcom prasy za wyświetlanie ich artykułów w swojej ...