Tajemnicza chińska apka modowym liderem na świecie

Shein w Europie możne zna niewiele osób, ale to najchętniej pobierana aplikacja i największy sprzedawca internetowy ubrań na świecie.

Publikacja: 16.10.2020 10:44

Tajemnicza chińska apka modowym liderem na świecie

Foto: Bloomberg

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

CZYTAJ TAKŻE: Gigant handlu rzuca wyzwanie Amazonowi. To już wojna cenowa

Pandemia COVID-19 zwiększyła sprzedaż online w sklepach detalicznych, dając graczom działającym wyłącznie online, takim jak Shein, brytyjskiemu Asos czy niemieckiemu Zalando przewagę nad koncernami opierającymi się na stacjonarnych salonach koncernami Inditex czy H&M.

Jak pokazują dane Sensor Tower, we wrześniu aplikacja Shein została pobrana na całym świecie 10,3 mln razy z App Store i Google Play. Dla porównania aplikacja mobilna H&M trafiła do około 2,5 miliona osób, a Zara miała 2 mln pobrań. Do tej pory Shein osiągnął 229,4 miliona pobrań, w porównaniu z 123,5 milionami H&M i 90,6 milionami Zary.

W tygodniu od 27 września do 3 października. według analityków Shein była najczęściej pobieraną aplikacją zakupową na całym świecie na iPhone’ach. Jest w pierwszej dziesiątce w Stanach Zjednoczonych, Brazylii, Australii, Wielkiej Brytanii i Arabii Saudyjskiej.

CZYTAJ TAKŻE: W wirtualnej przymierzalni lepiej dobierzesz ubrania i buty

Shein nie jest notowany, nie ujawnia publicznie sprzedaży ani innych danych finansowych. Firma nie odpowiada na e-maile ani telefony. Ma wsparcie inwestorów, w tym IDG Capital i Sequoia Capital China, według danych z rynku kapitałowego PitchBook.

Apliakcja Shein z Nanjing działa od 2008 r. i kieruje się do pokolenia mediów społecznościowych „Gen Z”, wykorzystując Instagrama i TikToka oraz kody rabatowe, aby przyciągnąć młodszych kupujących na coraz bardziej zatłoczonym rynku mody.

Według danych Euromonitor, firma stała się największą na świecie firmą modową działającą wyłącznie online, pod względem sprzedaży produktów własnej marki.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes Ludzie Startupy
Klikasz i kupujesz to, co widzisz w TV. Pomoże polska sztuczna inteligencja
Biznes Ludzie Startupy
Polacy radykalnie wydłużyli świeżość żywności. Technologia z Torunia trafi do USA
Biznes Ludzie Startupy
To ona wyszuka przyszłe gwiazdy futbolu. Kluby stawiają na sztuczną inteligencję
Biznes Ludzie Startupy
Polska sztuczna inteligencja rozpozna bakterie. Wystarczy pokazać jej zdjęcie
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biznes Ludzie Startupy
Polski król nanodruku chce podbić USA. Jeden z kilku graczy na świecie