Pandemia przyspiesza zmiany w zakupach

Zakupy przez serwisy społecznościowe rosną bardzo szybko.
mat. pras.

Rosnąca rola serwisów społecznościowych stawia sprzedawców internetowych przed nowymi możliwościami.

Konieczność izolacji w domach spowodowała eksplozję popularności zakupów internetowych. Ich realia także się zmieniają, firmy coraz częściej korzystają z nowych narzędzi i kanałów dotarcia do klienta, stąd platformy internetowe tworzą nowe sposoby które sklepy mogą wykorzystać.

Nowy sposób sprzedaży online

Podejście do e-commerce się zmieniło, to już nie tylko prosta odpowiedź na potrzeby konsumentów a wychodzenie im naprzeciw. Oznacza to tworzenie popytu, zaskakiwanie ludzi atrakcyjną ofertą i tworzenie okazji do odkryć nowych produktów i usług, dopasowanych do konsumentów i odpowiadających na ich nieuświadomione potrzeby. Trend ten jest określany mianem Discovery Commerce – handlu opartego na odkryciach.

Stało się to możliwe dzięki postępowi technologicznemu w ciągu ostatnich lat. Zaawansowana technologia uczenia maszynowego wykorzystuje dane w celu dostarczenia każdemu konsumentowi optymalnej oferty i umożliwia przedsiębiorstwom rozwijanie marketingu nie tylko w celu zaspokojenia potrzeb swoich klientów, ale także w celu przewidywania ich.

E-sklep dla każdego

Takie nowe podejście umożliwiają między innymi platformy takie jak Facebook czy Instagram. Przykładowo dzięki Sklepom na Facebooku firmy mogą wybrać z własnej oferty produkty, które chcą prezentować w sklepie na platformie społecznościowej, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących ich markę. W ten sposób sprzedawca, niezależnie od skali biznesu i budżetu, może rozpocząć sprzedaż przez internet i docierać do klientów w czasie i miejscu, które są dla nich najlepsze. Z drugiej strony klienci mogą kontaktować się z firmą za pośrednictwem choćby komunikatorów WhatsApp, Messenger lub Instagram Direct. W ten sposób mogą zadać pytanie, uzyskać wsparcie, czy śledzić przesyłkę.  Wszystko to powoduje, że sprzedaż jest bardziej efektywna.

Sprzedaż na żywo nadchodzi

Internet odgrywa znacznie większą rolę w handlu niż przed pandemią. Według badania Facebooka, Banku Światowego i OECD, 18 proc. polskich małych i średnich firm na Facebooku informowało w październiku, że wartość ich sprzedaży odbywającej się elektronicznie wzrosła w porównaniu z sytuacją sprzed pandemii COVID-19. Oznacza to, że narzędzia umożliwiające docieranie do nowych klientów w atrakcyjny sposób mają kluczowe znaczenie. Co za tym idzie, wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, które mają temu służyć. Przykładowo w Azji, ale coraz częściej także w Polsce widać ogromną popularność promowania produktów za pośrednictwem transmisji online. W aplikacjach Facebooka testowana jest dedykowana funkcja do wykorzystania przez sprzedawców w takim formacie. – Podczas transmisji firmy i twórcy mogą tagować produkty, dzięki czemu widzowie będą mieli możliwość zakupu lub zapisania na później prezentowanych towarów, a także zapytania sprzedawcy np. o dostępność lub cechy prezentowanego produktu – wyjaśnia firma.

Odkrywanie w sprzedaży na niespotykaną skalę

W efekcie sprzedawca otrzymuje rozwiązanie pozwalające łączyć produkt z właściwą osobą, zanim ta jeszcze zacznie go szukać. Dzięki temu klienci są na bieżąco informowani o nowych produktach i promocjach i mogą odkryć pasujące do nich produkty. Warto pamiętać, że z platform Facebooka korzysta ponad 3,2 miliarda ludzi, a tablica Aktualności każdej z tych osób wygląda inaczej – umożliwia to odkrywanie produktów na niespotykaną dotąd skalę.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Pierwszy post królowej Elżbiety II na Instagramie

Post dotyczył listu wysłanego do księcia Alberta przez żyjącego na przełomie XVIII i XIX ...

Premiera “Cyberpunka” przesunięta. Analitycy oceniają, akcje tanieją

Nienaruszalna listopadowa data premiery “Cyberpunk 2077” okazała się znacznie bardziej elastyczna. CD Projekt opóźnia ...

Turystyka w dobie wirusa? Firma z Poznania ma pomysł na kampery

Wynajmig.pl wie, jak ominąć gwarne hotele i zatłoczone miejsca. Z pomocą przychodzi ekonomia współdzielenia. ...

Miliard z podatku cyfrowego mocno zawyżony

Premier Mateusz Morawiecki nie przedstawił wyliczeń, ile może tracić Polska na transferze zysków przez ...

CD Projekt stawia teraz na Cyberpunka

Optymizmem szefów spółki napawa sukces wydanej niedawno przez zagraniczną konkurencję porównywalnej gry „Red Dead ...

Polski startup logistyczny chce podbić Niemcy

Międzynarodowa ekspansja, inwestycja w technologię, uruchomienie dwóch centrów logistycznych, w tym jednego przy granicy ...