Netflix ma już 200 mln subskrybentów. Pomógł koronawirus i seriale

"Gambit królowej" był najchętniej oglądanym serialem Netfliksa
Netflix

Netflix z przytupem zakończył 2020 r. W IV kwartale najpopularniejszy serwis streamingowy pozyskał 8,5 mln nowych subskrybentów, dzięki czemu liczba klientów przekroczyła po raz pierwszy w historii barierę 200 mln.

Wynik za IV kwartał okazał się być o wiele lepszy od prognoz. Analitycy szacowali, że spółka pozyska 6,47 mln nowych subskrypcji, jednak udało się przebić prognozy o ponad 30 proc. Pozytywnie na przyrost subskrypcji wpłynęła kolejna fala pandemii, bowiem ludzie pozostający w domach chętnie korzystali z usług Netflixa.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix się ugiął. Zapłaci podatki w Wielkiej Brytanii

W sumie w całym 2020 r. serwis odnotował wzrost nowych subskrypcji o 36,6 mln. W efekcie, na koniec roku Netflix posiadał rekordowe 203 mln abonentów. Barierę 200 mln subskrypcji udało się pokonać po trzech latach odkąd liczba abonentów po raz pierwszy przekroczyła 100 mln.

Inwestorzy z euforią zareagowali na te informacje. Notowania Netflixa w handlu przed sesyjnym rosną o ponad 12 proc., do 563 dol.

W IV kwartale spółka wygenerowała 6,64 mld dol. przychodów w porównaniu z prognozowanymi 6,63 mld dol. Zysk na akcję wyniósł 1,19 dol., wobec szacowanych 1,39 dol.

Przedstawiciele Netflixa poinformowali, że spółka jest już blisko generowania dodatnich przepływów pieniężnych, dzięki czemu nie będzie musiała korzystać z zewnętrznego finansowania. Netflix posiada 8,2 mld dol. w gotówce. Ponadto firma rozważa przeprowadzenie skupu akcji, czego nie robiono od około dziesięciu lat.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podnosi ceny abonamentów

Pod względem geograficznym Netflix najwięcej klientów posiada w USA, gdzie wykupiło 74 mln użytkowników, następnie w regionie EMEA (66 mln), w Ameryce Łacińskiej (25 mln) i regionie Azji i Pacyfiku (25 mln).

Firma podzieliła się również szczegółami dotyczącymi największych hitów minionego kwartału. Jednym z najchętniej oglądanych seriali był „The Queen’s Gambit”, który 62 miliony gospodarstw domowych obejrzało w ciągu pierwszych 28 dni od premiery. Innym serialowym hitem był „The Crown”, a filmowym „The Midnight Sky”.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podpis elektroniczny w chmurze wchodzi do służby zdrowia

Digitalizacja sektora ochrony zdrowia rodzi wiele szans dla prywatnych dostawców usług informatycznych. Coraz mocniej ...

Zdrowie psychiczne w subskrypcji. Polski startup idzie za granicę

Startup znanej psycholożki Małgorzaty Ohme pozyskał właśnie 8,5 mln zł – dowiaduje się „Rzeczpospolita”. ...

TiKTokowi wyrósł groźny rywal. Też pochodzi z Chin

Pekińska firma Kuaishou przygotowuje wartą 5 mld dol. ofertę publiczną na giełdzie w Hongkongu. ...

Huawei zaprezentował „polskiego” asystenta. Konkurent dla Google`a?

Chiński koncern wprowadził na rynek polską wersję językową swojego asystenta. Lokalne wersje językowe pojawiły ...

Disney+ goni Netflixa. Dzięki Covid-19

16 miesięcy – tyle Disneyowi zajęło osiągnięcie poziomu 100 mln subskrybentów platformy streamingowej. W ...

Twórca najpopularniejszej gry dla dzieci w Ameryce idzie na giełdę

Roblox, deweloper popularnej gry pod tym samym tytułem, szykują się do przeprowadzenia IPO w ...