Netflix chce skończyć z dzieleniem się kontem. Traci na tym miliardy

Netflix rozpoczął testowanie nowej funkcji. Ma ona zapobiec dzieleniu się kontem z osobami spoza jednego gospodarstwa domowego.

Publikacja: 12.03.2021 19:45

Netflix chce skończyć z dzieleniem się kontem. Traci na tym miliardy

Foto: Bloomberg

Niektórzy użytkownicy platformy streamingowej po zalogowaniu się na swoje konto widzą specjalną planszę z prośbą o podanie kodu wysłanego na powiązany numer telefonu lub adres mailowy. Oznacza to koniec z dzieleniem się kontem ze znajomymi i przyjaciółmi. Współdzielenie ma być tylko dla osób mieszkających razem. Netflix postanowił zablokować jedną z najpopularniejszych funkcji, która chwali sobie użytkownicy.

Przedstawiciel serwisy powiedział brytyjskiej BBC, że nowy sposób weryfikacji dostępu do konta ma na celu „sprawdzenie, czy osoby używające Netflixa są faktycznie do tego uprawnione”, czyli czy płacą abonament.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix ma już 200 mln subskrybentów. Pomógł koronawirus i seriale

Na razie funkcja jest w fazie testowej i Netflix nie chce zdradzić, czy zacznie obowiązywać na stałe i na cały, świecie. Jednak według mediów udziałowcy platformy naciskają na jej kierownictwo, by uporządkowało tę kwestię, ponieważ według szacunkowych danych sporo osób współdzieli konta w sposób niezgodny z regulaminem, co ma negatywny wpływ na finanse. Ukrócenie tego procederu może zwiększyć liczbę osób, które zdecydują się na wykupienie abonamentu samodzielnie, zamiast korzystać z dostępu znajomych.

Platformy streamingowe, takie jak Netflix, HBO Go, Amazon Prime i Disney +, umożliwiają użytkownikom tworzenie wielu profili na jednym koncie, ale w umowach określają, że mają być używane przez osoby mieszkające razem w jednym gospodarstwie domowym. Wiele osób nie przejmują się tym zapisem, wychodząc z założenia, że firmom trudno go zweryfikować i wyegzekwować.

CZYTAJ TAKŻE: Netflix podnosi ceny abonamentów

W 2016 roku założyciel Netflixa Reed Hastings powiedział, że dzielenie się hasłem to coś z czym „musimy nauczyć się żyć”, ponieważ nie da się oddzielić tych którzy dzielą się z rodzina od tych, którzy udostępniają je znajomym. „Radzimy sobie z tym” – dodał. Jednak trzy lata później platforma potwierdziła, że zastanawia się, jak rozwiązać ten problem i ograniczyć dzielenie się. Jednak nie przedstawiono żadnych konkretnych rozwiązań.

Netflix zyskał prawie 37 milionów nowych subskrybentów w 2020 roku i ma obecnie ponad 200 milionów subskrybentów na całym świecie. Oglądalność platformy gwałtownie wzrosła podczas pandemii.

Według wyliczeń firmy analitycznej Parks Associates, Netflix co roku traci na dzieleniu się hasłem ok. 9 miliardów dolarów. Według amerykańskich mediów na weryfikację dostępu do kont naciskali udziałowcy platformy.

Biznes Ludzie Startupy
Bot biegłym rewidentem. Księgowa AI prześwietli firmy
Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja w wykrywaniu raka? Guru z Doliny Krzemowej inwestuje w polską firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma pomoże pozyskać kluczowy surowiec. Wielka nadzieja medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji