YouTube i internetowi influencerzy robią z dzieci analfabetów

Nauczyciele z Korei Południowej dostrzegli związek między popularnością internetowych filmów a coraz gorszymi umiejętnościami czytania wśród uczniów.

Publikacja: 12.05.2021 08:35

YouTube i internetowi influencerzy robią z dzieci analfabetów

Foto: Adobe Stock

Z sondażu przeprowadzonego przez Koreańskie Stowarzyszenie Nauczycieli oraz dziennik „Chosun Ilbo” wynika, że 37,9 proc. z nich ocenia umiejętność czytania u swoich uczniów na 70 pkt na 100, 35,1 proc. na 60 pkt,, a 9,4 proc. na mniej niż 60 pkt. W niektórych szkołach wprowadzane są zajęcia wyrównawcze, mające poprawić zasób słownictwa uczniów. Dotychczas tego typu zajęcia prowadzono głównie z matematyki i języka angielskiego.

CZYTAJ TAKŻE: YouTube zastąpił już młodym telewizję. Co i jak długo oglądamy?

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes Ludzie Startupy
Rewolucja w wykrywaniu raka? Guru z Doliny Krzemowej inwestuje w polską firmę
Biznes Ludzie Startupy
Polska firma pomoże pozyskać kluczowy surowiec. Wielka nadzieja medycyny
Biznes Ludzie Startupy
Polacy ze Szkocji rewolucjonizują produkcję mięsa. Nowa alternatywa dla żywych zwierząt
Biznes Ludzie Startupy
Polacy oswoją DeepSeeka. Dodadzą mocy korporacjom w USA i Azji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes Ludzie Startupy
Kelner czy bot? Dzięki AI polska firma odmienia gastronomię