Polski startup z potężną brytyjsko-niemiecką inwestycją

Adobe Stock

Rodzima spółka eStoreMedia, działający w branży IT i e-handlu, pozyskała od zagranicznych funduszy 30 mln dol. finansowania. Pieniądze od inwestorów mają m.in. pomóc w zagranicznej ekspansji dostawcy oprogramowania SaaS (z ang Software as a Service), służącego do optymalizacji sprzedaży w e-commerce.

Polski biznes wsparły londyński fundusz Kennet Partners oraz monachijski Digital+ Partners. To pierwsi zewnętrzni inwestorzy startupu. Teraz eStoreMedia, twórca oprogramowania eStoreCheck, maksymalizującego sprzedaż online marek konsumenckich chce rozwinąć autorską technologię Digital Shelf Automation i mocno ruszyć z ofertą nie tylko w Europie, ale również w USA, Azji i Ameryce Południowej.

Oprogramowanie polskiej firmy pomaga zwiększać sprzedaż online i analizować obecność danych marek w sklepach internetowych oraz na platformach marketplace (takich jak np. Amazon czy Allegro). Wykorzystuje do tego sztuczną inteligencję i analizę opartą o algorytmy uczenia maszynowego (narzędzie daje firmom prowadzącym e-sprzedaż wiedzę o tym, jak ich produkty prezentowane są przez sklepy internetowe oraz co należy zrobić, aby zmaksymalizować ich sprzedaż).

CZYTAJ TAKŻE: Reddit stał się internetowym oknem. A miał podbijać… gastronomię

Spółka eStoreMedia nie zdradza, kto jest jej klientem, ale wskazuje, że są wśród nich firmy z listy „Fortune 500”. Twierdzi, że swoje projekty już dziś realizuje w przeszło 50 krajach świata. Bartosz Kiełbinski, założyciel eStoreMedia, ma ambicję, by stworzyć uniwersalną platformę (Digital Shelf Automation), która zmieni sposób współpracy między właścicielami marek oraz sklepami prowadzącymi ich sprzedaż online. – Potrafimy tworzyć narzędzia, które naprawdę zmienią reguły gry w e-commerce – przekonuje.

W tę wizję uwierzył Hillel Zidel, managing director w Kennet Partners. – Widzimy potężny potencjał w narzędziach SaaS do wspierania marek konsumenckich w zarządzaniu ich biznesem w e-commerce – podkreśla.

Z kolei Dirk Schmuecking, partner w Digital+ Partners, liczy, że polska spółka zostanie globalnym liderem w branży analityki e-commerce dla producentów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polski startup w finale Chivas Venture

Martyna Sztaba z firmy Syntoil będzie reprezentować Polskę w globalnym finale jednego z najbardziej ...

Dziś premiera Xbox Series X. Microsoft rzuca wyzwanie Sony

Wyświetlanie gier w 4K, 120 klatek na sekundę i terabajtowy dysk SSD —  to ...

Odkurzacz, który zbiera nasze dane

Trzeba pamiętać, że wraz z adopcją technologii przyjmujemy wartości jej twórców – mówi Wiesław ...

Polscy internauci polubili komendy głosowe. Gonimy Amerykę

Wystarczy parę słów – w ten sposób sterować będziemy urządzeniami czy robić zakupy online. ...

Najlepsze 2020. Polacy rzucili się na elektronikę. Hit jest jeden

Nie tylko praca zawodowa na odległość, ale też zamknięte szkoły spowodowały boom na osprzęt ...

Już 2 tys. śmiertelnych ofiar koronawirusa. Postępy epidemii online (mapa)

Naukowcy z instytutu Center for Systems Science and Engineering (CSSE), jednostki związanej z Johns ...