Bank Pekao jeszcze przed pandemią COVID-19 rozpoczął wdrażanie cyfrowej transformacji i wprowadził proces otwierania konta na selfie dla klientów indywidualnych. Na początku 2021 roku usługa ta została rozszerzona o możliwość potwierdzenia tożsamości z wykorzystaniem elektronicznej warstwy e-dowodu osobistego za pomocą funkcji NFC w smartfonie (zamiast przesyłania zdjęcia lub skanu dowodu osobistego).

Teraz Bank Pekao idzie o krok dalej i wprowadza unikatowe na rynku bankowości przedsiębiorstw rozwiązanie – umożliwia klientom firmowym posiadającym elektroniczny podpis kwalifikowany skorzystanie z pełnego wachlarza usług wyłącznie zdalnie, bez ograniczeń i bez konieczności osobistego spotkania lub wizyty w placówce.

Klienci, którzy chcą nawiązać relację z Bankiem Pekao korzystając z trybu SelfieSign, przechodzą weryfikację „na selfie”, po czym podpisują umowę elektronicznym podpisem kwalifikowanym. Następnie mogą już korzystać bez ograniczeń z dowolnego produktu oferowanego przez bank – m.in. kredytów, kart płatniczych, PekaoConnect, czy transakcji skarbowych. Tak nawiązana relacja traktowana jest w taki sam sposób, jak podpisanie dokumentów podczas osobistego spotkania klienta z przedstawicielem banku – zarówno na etapie podpisywania pierwszej umowy, jak i późniejszej obsługi. Tryb SelfieSign dostępny jest dla wszystkich typów podmiotów krajowych.