Miinto to europejska platforma skupiająca ponad 1,8 tys. marek i butików modowych. Działa w modelu marketplace – nie posiada własnych produktów ani magazynów. Polski Showroom to największy sklep z lokalną modą, oferujący kilkuset najlepszych polskich marek. Inwestorem strategicznym polskiej platformy byłą niemiecka grupa Burda.
W efekcie transakcji niedługo do oferty Showroom dołączą setki niedostępnych dotychczas skandynawskich marek, a projektanci współpracujący z platformą zyskają możliwość wejścia na aż sześć nowych rynków w Europie Zachodniej.
Zdaniem prezesa i założyciela Miinto, Konrada Kierklo, przejęcie Showroom oznacza pozyskanie silnego, polskiego zespołu z czołową pozycją na szybko rosnącym rynku, a także silnego inwestora medialnego w postaci grupy Hubert Burda Media.
CZYTAJ TAKŻE: E-commerce 2019, czyli personalizacja, showroomy i bilety
– Polska jest ekscytującym rynkiem, na którym wartość zakupów online dynamicznie rośnie, a moda to największa kategoria, której spodziewany obrót w tym roku to aż 2,75 mld euro. Śledziliśmy rozwój Showroomu od pewnego czasu będąc pod wrażeniem wyjątkowej pozycji, którą pomimo rosnącej konkurencji zbudował Michał Juda wraz z zespołem. Showroom jak nikt inny potrafi dobierać najlepszych lokalnych projektantów oraz inspirować klientów do kupowania mody w Internecie” – mówi Konrad Kierklo, założyciel i prezes Miinto.