Klapa dostawczych robotów. Giganci wierzyli, że to przyszłość e-handlu

Nuro, autonomiczny start-up zajmujący się dostawami zakupów za pomocą robotycznych pojazdów, poinformował, że zwalnia 20 proc. pracowników. Wcześniej z testów takich usług wycofały się Amazon i FedEx.

Rewolucja w opakowaniach. Ekologiczne i same się naprawią

Pudełka, w których w przyszłości będą dostarczane np. zakupy internetowe, mają być zupełnie inne niż dzisiaj. Eksperci z DS Smith pokazali wizję tego typu opakowań – byłyby ekologiczne i inteligentne.

Mimo inflacji na te produkty Polacy chcą zwiększyć wydatki

Klienci sklepów online, w związku z rosnącymi cenami i szukaniem oszczędności, zamierzają ograniczać e-zakupy. To zaciskanie pasa dotyczyć ma jednak tylko pewnych kategorii. W niektórych segmentach jednak Polacy wręcz chcą zwiększać swoje wydatki.

Powstała polska platforma muzyczna. Stoi za nią Empik

Nowy serwis e-muzyczny zadebiutował na rodzimym rynku. Emuze.me, bo tak nazywa się ta platforma, ma dać szanse na zaistnienie niezależnym artystom i wytwórniom.

Awatar i wirtualna przymierzalnia. Tym nas kusi e-commerce

Platformy handlu internetowego i e-sklepy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie klientów oraz skłonienie ich do zakupów. Ma być przede wszystkim wygodnie. A w osiągnięciu tego pomagają najnowsze technologie.

W ten sposób robimy teraz zakupy. Zaskakująca statystyka

Już co drugi Polak do zakupów przez internet używa urządzeń mobilnych, jak smartfon lub tablet – wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.

Teraz firmy łatwiej wejdą w paczki. Zjednoczy je polski startup

Krakowski Happy Pack stworzył oprogramowanie, które ułatwi działanie multibrandowych punktów kurierskich w sklepach i placówkach usługowych.

Błyskawiczne dostawy zagrożone. Kurierzy kontra mieszkańcy

Boom na szybkie usługi kurierskie stanął pod znakiem zapytania, a wszystko przez lokalizację punktów dystrybucyjnych, tzw. dark store’ów, w centrach miast i osiedlach.

Amazon wprowadza Prime Day do Polski. Zakupowe okazje

Gigant e-handlu po raz pierwszy w lipcu organizuje dla polskich klientów festiwal zakupów doskonale znany w USA i na innych rynkach.

Platformy podbijają rynek handlu online. Jest ważny powód

Tzw. marketplace’y rozpychają się nad Wisłą. Według ekspertów Polska wyrasta na jeden z najbardziej perspektywicznych rynków dla rozwoju tego trendu.

Handlowi giganci ruszają na Allegro. Bronią jest język

eBay w Polsce robi nowe otwarcie, Amazon ruszył zaś z kampanią reklamową. Konkurencja walczy o teren Allegro.

Wysyp sprzedawców online. Zaskakująca nowa potęga

W Polsce sprzedażą internetową zajmuje się już 250 tys. firm, z czego 120 tys. dopisało taki kod w PKD w 2021 r. Najwięcej jest w tej grupie sprzedawców żywności czy ubrań. Nawet bez pandemicznych ograniczeń e-handel idzie jak burza.

Internetowe delikatesy idą w Polskę i na parkiet

Cyfrowy sklep spożywczy, który powstał na pandemicznej fali, szykuje się teraz do ogólnopolskiej ekspansji. Na celowniku Trójmiasto, Wrocław i Katowice.

Allegro rzuca wyzwanie Amazonowi i rusza na podbój Europy

Polska platforma handlowa wychodzi za granicę, umożliwiając kupowanie i sprzedawanie w UE dzięki anglojęzycznej usłudze.

E-targ żywności rośnie w pandemii. Oto liderzy rzemieślniczego jedzenia

Startup z Łomży rozwija platformę z regionalnymi produktami spożywczymi wprost od małych producentów i rolników. Ważnym jej elementem mają być algorytmy prognozujące zakupy. Spółka już planuje wejście na giełdowy parkiet.

Czarny Piątek: mniej promocji i zakupy mogą nie dotrzeć na czas

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek, to również je poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych. W Polsce to święto handlu przyjęło się nad wyraz dobrze, ale dotykają je globalne problemy z łańcuchami dostaw.

Brakuje atrakcyjnych towarów. W desperacji klienci sięgnęli po „grinch boty”

Z powodu pandemii i zerwanych łańcuchów dostaw najbardziej popularne w tym roku prezenty świąteczne będą trudne do kupienia. Sieci handlowe zarówno w Europie i jak i Stanach Zjednoczonych i Kanadzie ostrzegają klientów przed niedoborami.