E-targ żywności rośnie w pandemii. Oto liderzy rzemieślniczego jedzenia

Startup z Łomży rozwija platformę z regionalnymi produktami spożywczymi wprost od małych producentów i rolników. Ważnym jej elementem mają być algorytmy prognozujące zakupy. Spółka już planuje wejście na giełdowy parkiet.

Czarny Piątek: mniej promocji i zakupy mogą nie dotrzeć na czas

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek, to również je poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych. W Polsce to święto handlu przyjęło się nad wyraz dobrze, ale dotykają je globalne problemy z łańcuchami dostaw.

Brakuje atrakcyjnych towarów. W desperacji klienci sięgnęli po „grinch boty”

Z powodu pandemii i zerwanych łańcuchów dostaw najbardziej popularne w tym roku prezenty świąteczne będą trudne do kupienia. Sieci handlowe zarówno w Europie i jak i Stanach Zjednoczonych i Kanadzie ostrzegają klientów przed niedoborami.

Rekordowe zakupy w Dzień Singla. Te produkty zaskoczyły

Podczas chińskiego festiwalu promocji i zakupów, który odbywa się corocznie 11 listopada dwie wiodące platformy e-commerce w Państwie Środka sprzedały towary o łącznej wartości 139 mld dol.

Klarna wchodzi w e-commerce? Potężna akwizycja

Szwedzki fintech, założony przez mającego polskie korzenie Sebastiana Siemiątkowskiego, dokonał piątego przejęcia w tym roku. Klarna kupiła startup Pricerunner.

Kontratak Allegro. Jest odpowiedź na ofertę Prime Amazona

Allegro ogłosiło, iż okresowo obniża cenę Smarta! na 39 zł za roczny pakiet. To o 10 zł rocznie mniej niż oferta konkurencji.

Kto liczy się w polskim e-handlu? Oni walczą z trójką gigantów

Do walki prowadzonej przez Amazona, Allegro czy AliExpress włączają się też polskie firmy, jak platforma Erli, czy nowi gracze z zagranicy, np. Shopee.

Platforma fashion z polskimi korzeniami to już europejski gigant

Syn opozycjonisty z czasów PRL zbudował w Danii potężny modowy biznes online. Teraz podbija polski rynek. Nad Wisłą w swoim centrum IT planuje zatrudnić 300 pracowników.

Dostawy z abonamentem. W Polsce rusza Amazon Prime

Oferta, w ramach której są darmowe i szybkie dostawy oraz dodatkowe promocje, rusza od dzisiaj. Kosztuje 49 zł rocznie. Amazon Prime to jeden z kluczy do sukcesu oferty internetowego giganta.

Litwini nakarmią psy w Polsce. Dietetycznie

Na rodzimy rynek wszedł wileński startup Zenoo – oferujący diety dla psów z dostawą bezpośrednio do klientów. Biznes wsparli polscy inwestorzy.

Polska sieć robo-punktów odbioru e-zakupów podbija Europę

Delipop – pod taką marką uruchomiono właśnie w stolicy Francji pierwszy w pełni automatyczny punkt do odbioru internetowych zamówień Carrefoura. Placówka ma być jednak dostępna dla wielu różnych dostawców produktów spożywczych.

Najnowszy raport. Kto kupuje najwięcej w e-sklepach

77 proc. internautów już robi też online zakupy. Dominują wśród nich kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, z wyższym wykształceniem i mieszkańcy największych miast.

Czeska bohaterka reality show wyśle polskie e-sklepy w świat

Spółka założona przez Simonę Kijonkovą podbija Europę, dostarczając internetowe zakupy za granicę w cenie krajowych przesyłek. Teraz jej innowacyjny biznes, pod nosem logistycznych gigantów, rozkręca się nad Wisłą.

E-commerce – wiemy, że niewiele wiemy

Stwierdzenie, że e-commerce jest obszarem gospodarki, który dużo zyskał w czasie pandemii jest powszechnie powtarzane. Gdy jednak spojrzy się na dane okazuje się, że trudno jest precyzyjnie określić, jak duża jest to zmiana - pisze Ignacy Święcicki.

Nowa rzeczywistość w sieci, czyli o trendach w branży e-commerce w 2021 roku

Wybuch pandemii koronawirusa w 2019 roku zmusił cały świat do jego digitalizacji i cyfryzacji, czyniąc rynek e-commerce prawdziwym wygranym nowej rzeczywistości.

Kocia karma zamiast konsoli PS5. Plaga kradzieży

W Wlk. Brytanii wśród fanów gier wideo wrze. Doszło bowiem do przypadków, że długo oczekiwana konsola PlayStation 5, zamówiona i opłacona z dużym wyprzedzeniem (w ramach tzw. preorderów), nie dociera do odbiorców.

E-usługi. Krótkie studium przypadku: Poczta Kwiatowa® – lider e-commerce w branży wysyłki kwiatów w czasie pandemii

Niektóre sklepy internetowe z branży spożywczej miały w marcu oraz w kwietniu 2020 roku zamówienia na miesiąc do przodu. W przypadku popularnych sklepów odzieżowych, składając zamówienie, nie dało się wybrać wcześniejszej daty niż następny tydzień. W tych realiach Poczta Kwiatowa® musiała zachować dostawę swoich produktów maksymalnie w cztery godziny w całej Polsce. W jaki sposób?

Pandemiczny szał na zakupy w internecie. Wzrosty o 400 proc.

Podczas pandemii lawinowo wzrosło zainteresowanie zakupami online. Nawet o 400 proc. wzrosły e-zakupy spożywcze. Powstało niemal 1,7 tys. nowych e-sklepów. Firmy muszą teraz starać się o utrzymanie choć części nowych klientów.