Coraz więcej firm inwestuje w Content Marketing, ale czy robią to dobrze?
Firmy inwestują coraz więcej w Content Marketing, ale dane pokazują, że duża część tych działań nie przynosi efektów. W ramach badania przeanalizowano dane z ponad 1000 sklepów internetowych. Wyniki są niepokojące: aż 38% opublikowanych treści (104 490 podstron) nie generuje żadnego ruchu z wyszukiwarki. Szacuje się, że jest to ponad 9,5 miliona wizyt miesięcznie, które e-commerce traci w sposób zupełnie niewidoczny gołym okiem.
To nie są pojedyncze przypadki. Ponad połowa sklepów internetowych nie odnotowała wzrostu ruchu z bezpłatnych wyników wyszukiwania Google rok do roku. Zaskakujące? Tym bardziej, że średnio 45% całego ruchu w analizowanych serwisach pochodzi z wyników organicznych, co czyni SEO największym i najistotniejszym biznesowo źródłem ruchu w sklepach internetowych.
Jak to możliwe, że przy takiej skali zależności od Google, firmy tworzą content, który nie działa?
Raport „E-commerce 2025: Prognozy przychodów z SEO i Content Marketingu w dobie AI”, opracowany przez Harbingers, odpowiada na to pytanie. Powstał na bazie analizy danych z narzędzi monitorujących ruch online: Senuto, Ahrefs i Similarweb oraz wypowiedzi ponad 200 ekspertów i praktyków z różnych poziomów organizacji. To nie tylko przegląd suchych liczb, ale także kontekst pokazujący, gdzie tkwią błędy, jak zmienił się krajobraz SEO po wprowadzeniu AI Overview i jak istotną rolę pełni strategia Content Marketingowa.