Sharp chce wyszarpać kawał polskiego rynku smartfonów

Bloomberg

Japoński koncern dobrze znany m.in. z produkcji telewizorów, chce podbić europejski rynek urządzeń mobilnych, na którym do tej pory nie istniał. Do polskich sklepów właśnie trafiają pierwsze smartfony tej marki.

Trzy modele z różnych półek cenowych, które japoński producent oficjalnie zaprezentował podczas tegorocznych targów IFA w Berlinie, dostępne są w sklepie internetowym Media Expert. Koncern w najbliższych tygodniach planuje rozszerzenie dystrybucji na inne kanały.

W skład debiutującej linii smartfonów Sharp wchodzą modele B10, C10 Aquos i D10 Aquos. Wyróżnia je bezramkowa konstrukcja i wielofunkcyjne wyświetlacze FreeForm. Dodatkowo, dzięki technologii Aquos, wyświetlacz telefonu charakteryzuje wyjątkowa ostrość obrazu i wyrazistość kolorów.

Aquos D10 to flagowy model producenta, którego wyświetlacz pokrywa 91 proc. przedniej powierzchni, czyniąc go smartfonem z największym współczynnikiem wypełnienia ekranu wśród konkurencyjnych 5,99-calowych urządzeń. Rozdzielczość Full HD+ (2160 x 1080 pikseli) i technologia Aquos, stosowana w wysokiej klasy telewizorach, to wyróżnik modelu, który kosztuje ok. 1850 zł.

C10 ma ekran LCD o przekątnej 5,5-cala z pełną rozdzielczością HD+ (zajmuje 87,5 proc. przedniej powierzchni). Tylna kamera wyposażona jest w dwa obiektywy: 12-megapikselowy z przysłoną f/1,75 i 8-megapikselowy z przysłoną f/2,0. Przednia kamera dysponuje obiektywem 8 MP z przysłoną f/2,0, co sprawia, że portrety i selfie są bardzo wyraźne. Smartfon ten można kupić od 1369,99 zł.

Sharp pracuje nad smartfonami wykorzystującymi technologię elastycznych wyświetlaczy OLED, Bloomberg

Model B10 jest najtańszy w ofercie nowego gracza na rynku telefonów komórkowych w naszym kraju (od 869,99 zł). Wyróżnia natomiast wydajna bateria o pojemności aż 4000 mAh (gwarantuje ponad 21 godzin rozmów). Sprzęt wyposażono w wyświetlacz 5,7-cala, główny aparat (13 MP i szerokokątny 8 MP) z kątem widzenia 120 stopni (umożliwia wykonywanie zdjęć krajobrazowych i grupowych).

Sharp Corporation to japońska firma, która zatrudnia 52,5 tys. pracowników.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Sympatię goni randkowy serwis dla gejów. Zaskakujące dane

Rośnie popularność portali i aplikacji randkowych. W Polsce korzysta z nich ponad 3,4 mln ...

Filmy trafiają od razu do internetu. Problemy z kręceniem nowych

Wytwórnia filmowa NBC Universal zdecydowała, że z powodu koronawirusa nowe filmy trafią od razu ...

200 proc. zysku w pół roku. To jednak ryzykowna inwestycja

Kurs bitcoina przekroczył 11,2 tys. dol. i jest na najwyższym poziomie od marca 2018 ...

Mapy Google pomogą znaleźć rower na minuty. Także w Warszawie

Najpopularniejsza aplikacja bazująca na geolokalizacji – Google Maps – wprowadza w tym tygodniu nową ...

Na ryby czy safari ze sztuczną inteligencją

Systemy komputerowe uczą się już rozpoznawać nowe gatunki zwierząt, pomagając w ten sposób naukowcom. ...

Zbliża się finał konkursu dla startupów w Luksemburgu

Przed zagranicznymi inwestorami zaprezentuje się 12 młodych polskich firm technologicznych. 13 grudnia odbędzie się ...