Sprzedaż słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych rośnie jak na drożdżach. W minionym roku globalny popyt na urządzenia z tego segmentu skoczył o niemal 40 proc.
W sumie sprzedaż sięgnęła 14 mld euro – wynika z najnowszych danych GfK. Za ponad połowę tej kwoty odpowiadają urządzenia z technologią Bluetooth. Producenci smartfonów coraz częściej rezygnują z wyposażania tych urządzeń w gniazda typu jack, więc słuchawki Bluetooth będą nadal zyskiwać na znaczeniu.
Obecnie najpopularniejsze są słuchawki douszne. W 2018 r. ich udział w przychodach był większy niż segmentu tradycyjnych słuchawek. Wzrost na rynku audio udało się osiągnąć mimo średniego wzrostu cen o ponad 20 proc. Co istotne, widać też pozytywny trend na rynku przenośnych głośników, które można podłączyć do smartfona (wzrost o 15 proc., do niemal 5 mld euro).
CZYTAJ TAKŻE:Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem
Eksperci twierdzą, że rozwój tej kategorii urządzeń podąża w kierunku premium. Klasy cenowe powyżej 150 euro odpowiadały bowiem za niemal 1/3 całości przychodów – wskazują analitycy GfK.
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami "Regulaminu korzystania z artykułów prasowych" [Poprzednia wersja obowiązująca do 30.01.2017]. Formularz zamówienia można pobrać na stronie www.rp.pl/licencja.