Świetna sprzedaż audio, słuchawki bluetooth hitem

Rynek audio rośnie bardzo dynamicznie. Coraz ważniejszą rolę pełni odpowiedni design.
Bloomberg

Sprzedaż słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych rośnie jak na drożdżach. W minionym roku globalny popyt na urządzenia z tego segmentu skoczył o niemal 40 proc.

W sumie sprzedaż sięgnęła 14 mld euro – wynika z najnowszych danych GfK. Za ponad połowę tej kwoty odpowiadają urządzenia z technologią Bluetooth. Producenci smartfonów coraz częściej rezygnują z wyposażania tych urządzeń w gniazda typu jack, więc słuchawki Bluetooth będą nadal zyskiwać na znaczeniu.

Obecnie najpopularniejsze są słuchawki douszne. W 2018 r. ich udział w przychodach był większy niż segmentu tradycyjnych słuchawek. Wzrost na rynku audio udało się osiągnąć mimo średniego wzrostu cen o ponad 20 proc. Co istotne, widać też pozytywny trend na rynku przenośnych głośników, które można podłączyć do smartfona (wzrost o 15 proc., do niemal 5 mld euro).

CZYTAJ TAKŻE:Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem

Eksperci twierdzą, że rozwój tej kategorii urządzeń podąża w kierunku premium. Klasy cenowe powyżej 150 euro odpowiadały bowiem za niemal 1/3 całości przychodów – wskazują analitycy GfK.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Majchrowski: Kraków przyciąga inwestycje high-tech i chce hodować jednorożce

Krakowski klimat świetnie służy nowym pomysłom i kwestią nieodległej przyszłości jest „wyhodowanie” rodzimych jednorożców, ...

Alexa pokonała Cortanę Microsoftu

Microsoft najwyraźniej przyznaje się do porażki na kolejnym polu i stawia na promocję asystenta ...

Przeniosą szkolenia do wirtualnej rzeczywistości

Choć startup MojoApps.co powstał w tym roku, zdobył już zlecenia wielkich korporacji i planuje ekspansję ...

Mad Box – nadciąga najpotężniejsza konsola w historii

Twórcy hitowej gry wyścigowej „Project CARS” mają ambicję zdetronizować Sony i Microsofta. Studio Slightly ...

Sharp chce wyszarpać kawał polskiego rynku smartfonów

Japoński koncern dobrze znany m.in. z produkcji telewizorów, chce podbić europejski rynek urządzeń mobilnych, ...