W sumie sprzedaż sięgnęła 14 mld euro – wynika z najnowszych danych GfK. Za ponad połowę tej kwoty odpowiadają urządzenia z technologią Bluetooth. Producenci smartfonów coraz częściej rezygnują z wyposażania tych urządzeń w gniazda typu jack, więc słuchawki Bluetooth będą nadal zyskiwać na znaczeniu.

Obecnie najpopularniejsze są słuchawki douszne. W 2018 r. ich udział w przychodach był większy niż segmentu tradycyjnych słuchawek. Wzrost na rynku audio udało się osiągnąć mimo średniego wzrostu cen o ponad 20 proc. Co istotne, widać też pozytywny trend na rynku przenośnych głośników, które można podłączyć do smartfona (wzrost o 15 proc., do niemal 5 mld euro).

CZYTAJ TAKŻE:Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem

Eksperci twierdzą, że rozwój tej kategorii urządzeń podąża w kierunku premium. Klasy cenowe powyżej 150 euro odpowiadały bowiem za niemal 1/3 całości przychodów – wskazują analitycy GfK.