Sony stworzyło aparat dla youtuberów

mat. pras.

Japoński koncern Sony wypuścił na rynek miniaturową kamerę. Nagrywa doskonałej jakości filmiki i mieści się w kieszeni.

Sony RX0 II ma odchylany ekran, nagrywa filmy 4K, ale ma też jednocalową matrycę i obiektyw Zeiss 24 mm f/4 do robienia perfekcyjnych zdjęć. RX0 II wygląda jak typowa kamera sportowa, jednak zdaniem producenta to przede wszystkim aparat kompaktowy – najmniejszy i najlżejszy na świecie aparat ultrakompaktowy klasy premium.

CZYTAJ TAKŻE: Rejestracja jazdy batem na piratów

Według pierwszych komentarzy i recenzji RXO II to największy konkurent kamerki sportowej GoPro. Urządzenie o wymiarach 59 × 40,5 × 35 mm waży zaledwie 132 g. Jest odporne na wodę (do głębokości 10 m), pył, uderzenia – w tym na upadek z wysokości do 2 m – oraz na zmiażdżenie z siłą do 200 kilogramów. To idealna kamera dla wielbicieli sportów ekstremalnych. Kamera ma też wbudowany system elektronicznej stabilizacji obrazu, który ma zapewniać dużą stabilność nagrań „z ręki”. Dzięki aplikacji mobilnej Sony Imaging Edge filmy można przesyłać przesłać do smartfona i następnie edytować oraz publikować.

Absolutną nowością, w porównaniu z poprzednimi modelami – jest dodanie o 180° w górę i 90° w dół ekranu LCD. Dzięki temu kamerka nadaje się do nagrywania vlogów czy robienia selfie i to w bardzo dobrej jakości, ponieważ aparat ma matrycę CMOS Exmor RS o rozdzielczości 15,3 megapikseli.

Sony informuje też, że udało się w najnowszym modelu poprawić reprodukcje barw – a zwłaszcza odzwierciedlenie odcieni skóry, które mają naturalną i żywą kolorystykę, a dodatkowy efekt „gładka skóra” maskuje niewielkie niedoskonałości i zmarszczki. Sony RX0 II trafi do sprzedaży w Europie w maju 2019 r. W Stanach Zjednoczonych będzie dostępna od kwietnia i ma kosztować ok. 700 dolarów. Nie wiadomo jeszcze, ile będzie kosztować w Polsce, ale jego poprzednik kosztuje obecnie około 3500 zł

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Na Marsie powstanie baza. Astronauci ją sobie… wydrukują

Amerykańska agencja kosmiczna rozstrzygnęła pierwszy etap trwającego od 2015 r. konkursu na projekt „osiedla”, ...

IBM potajemnie wykorzystał milion zdjęć twarzy internautów

Koncern IBM wykorzystał bez pytania zdjęcia użytkowników sieci społecznościowych do trenowania sztucznej inteligencji. Uczył ...

Startupy psioczą na inwestorów

Fundusze VC zbytnio ingerują w działalność firm, a przy tym często brakuje im profesjonalizmu ...

Świetna sprzedaż audio, słuchawki bluetooth hitem

Sprzedaż słuchawek i przenośnych stereofonicznych zestawów słuchawkowych rośnie jak na drożdżach. W minionym roku ...

Ochnik zhakowany. Wyciekły dane klientów odzieżowej firmy?

Firma ujawniła, że 15 maja stwierdzono nieuprawnioną próbę dostępu do bazy danych spółki. W ...

Roche przyspiesza rozwój w Polsce

Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii podpisało ze szwajcarskim koncernem Roche umowę o strategicznej współpracy w ...