Tysiące smartfonów Polaków do naprawy

Adobe Stock

Prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany – wynika z najnowszych statystyk Digital Care, największej w Polsce firmy specjalizującej się w naprawach urządzeń mobilnych.

Według danych Digital Care, choć 96 proc. Polaków zabezpiecza swoje smartfony przed uszkodzeniami (niemal dwie trzecie używa w tym celu szkła ochronnego na wyświetlacz oraz etui), metody te nie są skuteczne. Prawie połowa badanych deklaruje, iż ich smartfon został w przeszłości uszkodzony lub zalany. W czasie wakacji urządzenia mobilne są szczególnie narażone na zniszczenia. Potwierdzają to najnowsze statystyki: 82 proc. uszkodzeń dotyczyło wyświetlacza, a po 9 proc. – innych elementów niż ekran oraz zalania.

CZYTAJ TAKŻE: Apple i Samsung mają problem. Chodzi o promieniowanie

– Nasze doświadczenie pokazuje, że fizyczna ochrona telefonu taka jak szkło ochronne czy etui, choć ważna, nadal nie jest wystarczającym zabezpieczeniem. W czasach, gdy smartfony towarzyszą nam w niemal każdej sytuacji, musimy szukać innych, bardziej efektywnych form ochrony. Tu przychodzą z pomocą usługi serwisowe i ubezpieczenia, dzięki którym użytkownicy smartfonów nie muszą martwić się naprawą, gdy coś się stanie – mówi Maciej Ryszard Sierakowski, key account director z Digital Care.

CZYTAJ TAKŻE: Jak smartfon, to tylko używany

Szczególnie narażone na uszkodzenie smartfony są w czasie wakacji. Bilans napraw za lipiec i sierpień wskazuje, że podczas urlopów ulegały zniszczeniu średnio co minutę. Łącznie w czasie letnich miesięcy firma przyjęła w Polsce aż 60 tys. zgłoszeń, a koszt najdroższej naprawy przekroczył 3 tys. zł (naprawa dotyczyła aparatu Samsung Galaxy S10+).

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zalando na celowniku Alibaby?

Chiński gigant ma do wydania aż 15 mld euro na globalna ekspansję, interesuje się ...

Facebook usuwa izraelskie konta wpływające na wyniki wyborów

Najpopularniejszy serwis społecznościowy poinformował, że usunął profile związane z Grupą Archimedesa (Archimedes Group). To ...

Inteligentne zegarki i opaski idą jak woda. Apple podgryzają Chińczycy

Urządzenia z segmentu tzw. wearables w ub. r. trafiły do ponad 172 mln użytkowników. ...

Kupujemy droższy sprzęt AGD

Choć sprzedaż lodówek, pralek, czy zmywarek pod względem ilościowym utrzymuje się na stabilnym poziomie, ...

Chińscy hakerzy mogą stać za atakiem na Marriotta

To wywiad Chin odpowiada za ogromny wyciek danych z baz wielkiej amerykańskiej sieci hoteli ...

Już nie smartfony, a ubieralne gadżety są hitem

Sprzedaż opasek medycznych, ubrań z elektroniką, a zwłaszcza smartwatchy rośnie coraz szybciej. Kategoria technologii ...