Nowy gracz na rynku smartfonów. Tylko w Polsce ma 6 mln fanów

mat. pras.

Juanguo Pro 3 pod taką nazwą na rynku debiutuje właśnie najnowszy smartfon chińskiej produkcji. Ale nie jest to zwyczajna słuchawka, kolejna z wielu, jakie masowo produkowane są w Państwie Środka.

Za produktem stoi internetowy hegemon, który właśnie wykonuje swój pierwszy krok na rynku urządzeń mobilnych. Bytedance, bo o nim mowa, to koncern, który stoi za uwielbianą na całym świecie aplikacją wideo TikTok.

CZYTAJ TAKŻE: ISIS rekrutuje na TikToku, ulubionej aplikacji nastolatków

Social mediowy gigant w styczniu przejął pakiet patentów technologicznych od chińskiej firmy Smartisian, a tym samym pozyskał know-how niezbędne do wejścia na rynek smartfonów. Teraz zdobytą wiedzę przekuwa…, no właśnie, w co? Czy Smartisan Jianguo Pro 3 okaże się złotem i pozwoli wykroić właścicielowi TikToka atrakcyjną rynkową niszę, jak udało się to choćby Google’owi, który znalazł fanów dla swoich aparatów Pixel?

Bytedance, podobnie jak kiedyś Google, debiutuje w nowym dla siebie sektorze z handicapem w postaci potężnego grona fanów. Z aplikacji TikTok korzysta bowiem ponad 1,5 mld użytkowników na całym świecie miesięcznie (dla porównania Facebook ma ich 2,4 mld). Największe grono użytkowników jest w Azji, ale baza do podboju rynku smartfonów i tak jest imponująca. Wystarczy wspomnieć, że z serwisu od Bytedance w samej Polsce korzysta aż 6 mln osób.

CZYTAJ TAKŻE: TikTok: Enklawa młodych warta miliardy

Juanguo Pro 3 nie ukrywa, że adresowany jest do fanów TikToka, o czym może świadczyć choćby szybki skrót do ukochanej aplikacji bezpośrednio z ekranu blokady. Sprzęt wyposażono w niemal 6,4-calowy wyświetlacz full HD+ AMOLED, procesor Qualcomm Snapdragon 855+, a także niezwykle ważne dla użytkowników apki kamery – przednią 20-megapikselową i tylne obiektywy: główny (48 megapikseli), szerokokątny (12 megapikseli), makro (5 megapikseli) i teleobiektyw (8 megapikseli).

Smartfon, który ma kosztować ok. 412 dol, adresowany jest głównie do odbiorców w Chinach (tam TikTok działa pod nazwą DouYin), ale może trafić też do Indii. Na razie nie wiadomo, czy i kiedy Jianguo (w jęz. mandaryńskim oznacza „orzech”) zadebiutuje w Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Google pracuje nad własnym smartfonem z elastycznym ekranem

TikTok to aplikacja muzyczna, w której użytkownicy mogą zamieszczać i oglądać krótkie klipy o długości do 15 sekund. Jest wyjątkowo popularna wśród młodzieży. Na rynku działa od 2016 r. Ale przełomowy okazał się rok 2017 r., gdy Bytedance, obecnie wyceniany na 75 mld dol., przejął za ok. 1 mld dol. Musical.ly, a wraz z apką bazę użytkowników. W 2018 r. TikTok był już trzecią najchętniej pobieraną aplikacją na świecie.
Michał Duszczyk

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Zysk Zooma w górę o 3300 proc. Firma więcej warta niż Sony czy IBM

Popyt na oprogramowanie do wideokonferencji napycha kieszenie Zoom Video Communications. Pandemia spowodowała, że w ...

Małgorzata Darowska: Badamy, ile dronów lata w Polsce

System kontroli nad ruchem dronów w Polsce powinien działać w 2023 r., dużo wcześniej, ...

Pandemia nakręciła piractwo. Ofiarą nie tylko nowe filmy

Podczas lockdownu ilość linków linków do nielegalnych streamingów wzrosła aż dwukrotnie między lutym a ...

Startupy 2019. Apzumi Spatial rozszerza Google Glass

Poznański startup, kierowany przez Łukasza Andrzejczyka, sięga po rozszerzoną rzeczywistość i sztuczną inteligencję. To ...

W cyfryzacji wyprzedzamy tylko trzy kraje w UE. Dlaczego?

W unijnym rankingu gospodarki cyfrowej i społeczeństwa cyfrowego DESI 2019 r. zajmujemy dopiero 25. ...

Jak nauczyć się angielskiego online, nie wychodząc z domu?

Oto najlepsze sposoby Nauka angielskiego z domu to rozwiązanie dla osób, które nie mogą z różnych ...