Okulary AR od Gucciego i Snapa. Nowa wojna o nasze oczy

materiały prasowe

Snap we współpracy z firmą modową Gucci wypuszcza inteligentne okulary. Spectacles x Gucci są wyposażone w kamery i mogą obsługiwać rozszerzoną rzeczywistość.

Ręcznie malowane okulary mają mocno nasycone i krzykliwe barwy, które nie każdemu mogą odpowiadać. Snap argumentuje jednak, że są one charakterystyczne dla pracy fotograficznej i obrazów Harmony Korine, amerykańskiego twórcy kina niezależnego, który je zaprojektował.

Portal Engadget podaje, że głównym atutem tych okularów jest konfiguracja dwóch kamer, która pozwala uchwycić świat w 3D. Użytkownik może nakładać filtr 3D na różne obiekty w prawdziwym świecie.

CZYTAJ TAKŻE: Niewidzialne soczewki z Polski dla Chińczyków

Wygląd okularów wzorowany jest także na ostatnim krótkometrażowym filmie stworzonym przez Korine właśnie za pomocą m.in. Spectacles 3. Promocyjny film pokazuje możliwości Spectacles 3 i wzbogacony jest o efekty 3D stworzone specjalnie do niego. Snap w oświadczeniu opisał ten projekt jako nieokiełznany krajobraz marzeń o dźwięku i kolorze.

Pierwsza wersja okularów Spectacles pojawiła się w 2016 roku, lecz nie odniosła sukcesu. Firma straciła na pierwszych dwóch generacjach ponad 40 milionów dolarów. Okulary Spectacles służą do nagrywania krótkich filmików wideo na Snapchat. Dzięki nim użytkownik jest w stanie szybko zamieszczać je na swoim koncie.

CZYTAJ TAKŻE: Facebook tworzy inteligentne okulary. Z Ray-Banem uderzy w smartfony

Również Facebook tworzy inteligentne okulary we wspópracy z innym modowym gigantem – Ray-Banem. Idzie nawet dalej. Jego okulary w technologii rozszerzonej rzeczywistościmają być zaprojektowane tak, by już w 2023 roku móc nawet zastąpić smartfony. Koncern pracuje nad stworzeniem takich okularów już od 2017 roku, a projekt nosi nazwę „Orion”. Dzięki inteligentnym okularom użytkownik będzie mógł m.in. odbierać połączenia, czy transmitować obraz na żywo.

Na okularami AR pracuje też Qualcomm, którego wspiera Niantic, firma, która tworzy gry, m.in ma na koncie słynną Pokemon Go.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polskie studia skurczyły się o 8 mld zł. Ale już odzyskują masę

Wiele wskazuje, że branża na trwającej epidemii mocno nie ucierpi, choć wcześniejsze gwałtowne spadki ...

Pojazd przyszłości wyjeżdża z Krakowa. Waży 30 kg

Pojazd przyszłości napędzany innowacyjnym paliwem to dzieło studentów Akademii Górniczo-Hutniczej. Bolid o nazwie Hydrive ...

Na spamerów i oszustów nie ma rady. Teraz wykorzystują WhatsApp

Komunikatory narażone są na różnego rodzaju spam oraz „łańcuszki” – wiadomości-śmieci, które zachęcając do ...

Sąd wydał wyrok śmierci. Przez Zooma

Pandemia koronawirusa sprawiła, że spora część naszego dotychczasowego życia przeniosła się do internetu. Po ...

E-paragon. Kasa fiskalna w komórce

Przedsiębiorca zarejestruje sprzedaż w smartfonie. Ale paragon i tak musi być papierowy. Już w ...

Wart ponad 6 mld dol. startup idzie na giełdę. Potęga gier

Unity Technologies, jeden z najważniejszych startupów branży gier, przygotowuje się do IPO, wynika z ...