Powstał smartfon, który walczy z nagością

Adobe Stock

Japończycy opracowali system sztucznej inteligencji, który ma rozpoznawać roznegliżowane osoby i blokować możliwość robienia im zdjęć.

Rozwiązanie to w swoim budżetowym telefonie wdrożył właśnie Tone. Japoński producent smartfonów chce w ten sposób ustrzec użytkowników przed robieniem selfie, których potem mogą żałować. Najnowsza słuchawka od Tone, model e20, to urządzenie działające na systemie Android, z potrójnym obiektywem i ekranem 6,2 cala.

CZYTAJ TAKŻE: Narkofon Escobara zabójcą Samsunga

Na tle konkurencji wyróżnia go cena (jedynie 180 dol.) i zastosowany w nim algorytm blokujący możliwość pstrykania nagich fotek. Co więcej, sztuczna inteligencja zaszyta w e20 nie tylko uniemożliwi zapisywanie tego typu zdjęć w galerii, ale jednocześnie, przy próbie wykonania takiej fotografii, wyśle użytkownikowi ostrzeżenie. Takie rozwiązanie ma w zamyśle chronić m.in. małoletnich posiadaczy smartfonów przed wysyłaniem kompromitujących zdjęć do sieci oraz przed pedofilami.

youtube, Tone

Serwis Cnet, który opisał nowy telefon od firmy Tone, podaje, że nagie selfie to dziś duży problem. Nieco poniżej 50 proc. Amerykanów miało do czynienia z wysyłaniem „gołych” zdjęć lub filmów. Badania firmy Cosmo wskazują, że w 2014 r. aż 89 proc. kobiet pokolenia millenialsów robiła sobie tego typu fotki.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Polacy polubili aplikacje do wynajmu pojazdów

Współdzielenie różnych środków transportu to globalny trend, który opanowuje miasta, również w Polsce. Coraz ...

„Kwarantanna” na kwarantannie. Sam wykończ wirusa

Co można robić, będąc w domowej izolacji? Grać w planszówki. Spółka iQ Games wpadła ...

Gry, które w ubiegłym roku rozbiły bank

Tylko dziesięć najpopularniejszych tytułów wygenerowało w ub. r. niemal 6 mld dol. przychodów. To ...

Żona porwana przez pterodaktyla, czyli boom na gry

Studia kuszą zimowymi promocjami. Producenci gier i konsol zbiorą w tym roku obfite żniwa. ...

11 bits studios: to najlepszy rok w historii spółki

Przychody producenta „This War of Mine”, czy „Frostpunka” przekroczyły 82 mln zł i były ...

Bartek Brzeski, Huawei Enterprise Business Group: Big data kluczem do sukcesu firm

Big data dotychczas kojarzona była przede wszystkim ze zbieraniem przez wielki biznes danych konsumenckich. ...