Producent smartwatchy rusza z produkcją tanich respiratorów

Fitbit, producent popularnych smartwatchy, poinformował, że agencja FDA udzieliła mu zgody na produkcję respiratorów w Stanach Zjednoczonych.

Urządzenie Fitbit Flow jest proste w obsłudze i tanie w produkcji. Do jego obsługi nie trzeba szczególnych umiejętności, co jest szczególnie ważne w sytuacjach krytycznych, kiedy to do opieki nad pacjentami kierowani są pracownicy medyczni na co dzień nie posługujący się takim sprzętem.

CZYTAJ TAKŻE: Włosi tworzą respirator z polskim sercem

Firma zapowiedziała, że jest w stanie w krótkim czasie wyprodukować dużą ilość sprzętu, który posłuży do wsparcia walki z Covid-19 w placówkach zdrowia, które pilnie potrzebują dodatkowych respiratorów.

Konstrukcja Fitbit Flow oparta jest na prostym sprzęcie do resuscytacji, wykorzystywanym przez ratowników medycznych. Automatyczne urządzenie wspomaga oddychanie oraz monitoruje stan pacjenta. Urządzenie Fitbit Flow zostało zaprojektowane tak, żeby było jak najprostsze w obsłudze. Projekt był konsultowany z naukowcami z Uniwersytetu Medycznego w Oregonie oraz z Mass General Brigham Center for COVID Innovation.

CZYTAJ TAKŻE: Wpadka założyciela Tesli. Miał podarować szpitalom respiratory

Fitbit chce do dystrybucji urządzeń wykorzysta swój globalny łańcuch dostaw. To pozwoli firmie na szybkie udostępnianie maszyn placówkom, które pilnie ich potrzebują.

Firma chce też namówić innych producentów do współpracy i bezpłatnie udostępni plany projektowe urządzeń za pośrednictwem otwartego oprogramowania. Fitbit prowadzi również rozmowy z agencjami stanowymi i federalnymi odnośnie lokalnego zapotrzebowania na respiratory awaryjne. Na tym jednak nie koniec. Amerykańska firma chce rozpocząć współpracę z krajowymi i światowymi organizacjami pomocowymi i wesprzeć je swoim sprzętem także w przypadku ewentualnych, kolejnych fal zachorowań.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Podatkowe uderzenie zachwieje polską branżą IT. Zyska Ukraina

Przez podatkowe uderzenie w dobrze zarabiających profesjonalistów możemy stracić mocną pozycję na rynku usług ...

Allegro wchodzi w sprzedaż biletów

Dzięki umowie inwestycyjnej z eBilet Polska przez serwis będzie można kupić wejściówki na najpopularniejsze ...

FBI w polskiej chmurze. Tajemnice polskich firm zagrożone?

Łamiąc unijne regulacje o ochronie danych osobowych, Waszyngton chce mieć wgląd w informacje, które ...

Wielkie powroty gadżetów. Jak zarabia się na nostalgii

Gramofony, płyty winylowe, kasety i magnetofony, a nawet konsole pierwszej generacji czy stare komputery ...

Kto rządzi internetową reklamą w Polsce? To dwóch gigantów

Facebook i Google sięgnęły w 2018 roku po ponad połowę wydatków reklamodawców na promocję ...

Zegarek Amazona oceni nasz nastrój. I to wykorzysta

Amerykański potentat planuje wprowadzenie przenośnej wersji popularnego asystenta głosowego Alexa, która wykryje nastrój użytkownika ...