Coraz częściej prezenty świąteczne są zamawiamy online z dostawą do domu – to wygodne rozwiązanie. Jak tłumaczy Aleksandra Kizielewicz, marketing manager portalu Arena.pl, natężony ruch użytkowników na platformach zakupowych można zauważyć już w listopadzie. – Dzięki szerokiej ofercie produktów online użytkownicy coraz częściej decydują się na zakupy przez internet. Kupujący chcą uniknąć kolejek i godzin spędzonych w zatłoczonych centrach handlowych. Na ich wybór ma wpływ łatwość w porównaniu ofert i oszczędność czasu – tłumaczy.
Lubimy technologie
Poprosiliśmy Arenę o analizę świątecznych trendów zakupowych i wskazanie najchętniej kupowanych pod choinkę produktów. Jak wskazuje Aleksandra Kizielewicz, zeszły rok był wielkim powrotem aparatów analogowych i możliwości drukowania fotografii od razu po wykonaniu zdjęcia. – Kolejnym popularnym gadżetem były kamery 360, które jednocześnie nagrywają całą przestrzeń dokoła. Konsumenci równie często sięgali po drony. Był to kolejny rok, w którym utrzymywała się wysoka sprzedaż tych urządzeń – wylicza.
A co będzie hitem tegorocznych świąt? Pierwsze wyniki analiz tego, co kupowaliśmy np. na mikołajki, daje obraz trendu. – Ten rok obfituje w zakupy nowoczesnych urządzeń wspomagających codzienne funkcjonowanie użytkownika – smartwatchy oraz inteligentnych opasek, dzięki którym użytkownik jest w stanie szybko sprawdzić e-maila, wyniki treningu, zebrane dane dotyczące jakości swojego snu czy zapłacić zbliżeniowo bez konieczności posiadania karty płatniczej czy telefonu – tłumaczy przedstawicielka serwisu Arena.pl.
CZYTAJ TAKŻE: Internet zarobi na świętach, właśnie trwa szczyt prezentowy