Kategoria technologii ubieranych (z ang. wearables) to obecnie najszybciej rosnący segment rynku elektroniki w Polsce. To z jednej strony inteligentne zegarki czyli smartwatche, ale też bransoletki np. mierzące ciśnienie czy ubrania z nadajnikami GPS.
Z danych Gfk do których dotarła „Rzeczpospolita” wynika, że ich sprzedaż wartościowo w październiku wzrosła 92,9 proc. – trzykrotnie mocniej niż wicelider pod względem tempa wzrostu czyli telekomunikacji.
Gadżet na prezent
To kolejny miesiąc tak wysokiego tempa wzrostu rynku, dane za listopad i grudzień pokażą jeszcze większą dynamikę. To bowiem jedna z najpopularniejszych kategorii wybieranych z myślą o gwiazdkowych prezentach.
CZYTAJ TAKŻE: Worek z nowymi gadżetami na święta
– Obserwujemy wysokie wzrosty sprzedaży w tej kategorii, rok do roku na poziomie 60 proc. Wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku będzie podobnie, estymujmy wzrosty na poziomie 50 proc. – mówi Michał Mystkowski, rzecznik Media Expert. – Polacy najchętniej kupują urządzenia marki Samsung, Xiaomi i Huawei. Wysoka dynamika wzrostów sprzedaży w tym segmencie to efekt rosnącej świadomości klientów odnośnie wykorzystania technologii w codziennej aktywności fizycznej. Smartwache i smartbandy należą również do najchętniej kupowanych urządzeń na tegoroczne prezenty świąteczne – dodaje.