Samsung podsumował 2024 rok. Utrzymał pozycję globalnego lidera rynku telewizorów

Koreański koncern po raz 19. został światowym numer jeden na rynku telewizorów. Od 21 lat Samsung jest też najchętniej wybieraną marką telewizorów w Polsce.

Publikacja: 24.02.2025 11:30

Samsung podsumował 2024 rok. Utrzymał pozycję globalnego lidera rynku telewizorów

Foto: Samsung

r c

Przedstawiciele firmy przekonują, że to efekt konsekwentnego rozwijania zaawansowanych technologii jak sztuczna inteligencja czy szeroka adaptacja kropek kwantowych w telewizorach Samsung OLED, Neo QLED i QLED. Innowacyjne rozwiązania i nowoczesny design oraz funkcjonalność rozwiązań i usług odpowiadają na zróżnicowane potrzeby widzów, zapewniając im najwyższą jakość obrazu i dźwięku oraz komfort bezpiecznego użytkowania telewizorów.

Według instytutu badawczego Omdia, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3 proc. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku. Ten sukces wynika z nieustannego dążenia marki do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w telewizorach klasy premium oraz w urządzeniach o ultradużych przekątnych ekranu, a także z bogatej oferty najnowocześniejszych telewizorów opartych na sztucznej inteligencji.

– Samsung już od 19 lat może pochwalić się dominującą pozycją na globalnym rynku telewizorów, a to wszystko dzięki zaufaniu i wsparciu naszych Klientów – powiedział Hun Lee, Executive Vice President of Visual Display Business w Samsung Electronics. – Będziemy nadal kształtować przyszłość tej branży, oferując widzom produkty i rozwiązania, które uczynią ich życie jeszcze bardziej interesującym.

Samsung umocnił swoją pozycję lidera na rynku telewizorów najwyższej klasy, szczególnie w segmencie urządzeń premium (powyżej 2500 dol.) i telewizorów o ultradużych przekątnych ekranu (75 cali i więcej). W segmencie premium koncern zdobył aż 49,6 proc. udziału w tym rynku telewizorów.

Ze sprzedażą na poziomie 8,34 miliona sztuk Samsung uzyskał 46,8 proc. udziału w rynku telewizorów QLED. Globalny rynek takich modeli odnotował przy tym znaczny wzrost, przekraczając po raz pierwszy 10 proc. całkowitej sprzedaży telewizorów.

Z kolei sprzedaż telewizorów OLED firmy Samsung osiągnęła w 2024 roku poziom 1,44 miliona sztuk, zapewniając marce udział w rynku wynoszący 27,3 proc.. Oznacza to wzrost liczby sprzedanych urządzeń o 42 proc. oraz zwiększenie udziału w rynku o 4,6 pkt proc. (rok do roku).

Na targach CES 2025 marka Samsung zaprezentowała założenia Vision AI – przełomowego spojrzenia w dziedzinie telewizorów wykorzystujących sztuczną inteligencję, które wykracza daleko poza tradycyjne formy rozrywki. Koncern przekonuje, że technologia Vision AI oferuje wysoce spersonalizowane wrażenia wizualne, definiując tym samym przyszłość inteligentnych telewizorów.

Ponadto w tym roku Samsung udostępni ofertę sklepu ze sztuką Art Store3, która pierwotnie była dostępna wyłącznie na modelu The Frame, także na telewizory Neo QLED i QLED. Tym samym firma Samsung zapewni szerszej grupie odbiorców możliwość zakupu spersonalizowanych dzieł sztuki cyfrowej.

O bezpieczne korzystanie z telewizorów Samsung dba platforma Knox Security4. To zaawansowany, autorski system zabezpieczeń urządzeń, rozwijany przez Samsung od ponad 12 lat. Połączenie rozwiązań sprzętowych i programowych, które przetwarza wrażliwe i poufne dane w zamkniętych strefach, chroniąc je jednocześnie przed atakami złośliwego oprogramowania. Początkowo opracowana dla smartfonów i tabletów, technologia została zaimplementowana również w telewizorach Samsung Smart TV. Knox Security oferuje użytkownikom dodatkową warstwę ochrony przed atakami złośliwego oprogramowania, próbami przejęcia kontroli nad urządzeniem czy naruszeniami prywatności.

Przedstawiciele firmy przekonują, że to efekt konsekwentnego rozwijania zaawansowanych technologii jak sztuczna inteligencja czy szeroka adaptacja kropek kwantowych w telewizorach Samsung OLED, Neo QLED i QLED. Innowacyjne rozwiązania i nowoczesny design oraz funkcjonalność rozwiązań i usług odpowiadają na zróżnicowane potrzeby widzów, zapewniając im najwyższą jakość obrazu i dźwięku oraz komfort bezpiecznego użytkowania telewizorów.

Według instytutu badawczego Omdia, udział firmy Samsung w globalnym rynku telewizorów w 2024 roku osiągnął poziom 28,3 proc. Tym samym producent po raz kolejny zajął pozycję lidera branży, którą utrzymuje nieprzerwanie od 2006 roku. Ten sukces wynika z nieustannego dążenia marki do wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w telewizorach klasy premium oraz w urządzeniach o ultradużych przekątnych ekranu, a także z bogatej oferty najnowocześniejszych telewizorów opartych na sztucznej inteligencji.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Gadżety
To miał być rewolucyjny gadżet. Tysiące klientów nie odzyskają pieniędzy
Gadżety
„Tani" iPhone trafia do sklepów. Wielka nadzieja dla słabnącej sprzedaży Apple
Gadżety
Samsung szykuje bat na iPhone'a? To będzie starcie gigantów
Gadżety
Wielki sukces inteligentnych pierścieni. Tę technologię pokochały gwiazdy
Gadżety
Pielucha dla heavymetalowców wyprzedała się w 24 godziny. Idealna na koncert