Gigantyczna kara dla Google`a

Bloomberg

Komisja Europejska nałożyła 1,49 mld euro kary na Google za praktyki ograniczające konkurencję w sektorze reklam internetowych.

Sprawa w której nałożono karę dotyczy narzędzia Google Adsense. To narzędzie do wyświetlania reklam kontekstowych. Konkurenci Google skarżyli się, że masowe umieszczanie go na stronach internetowych blokowało dostęp dla ich produktów reklamowych.

„Google umocniło swoją dominację w sektorze reklam kontekstowych online i osłoniło się przed presją konkurencyjną wprowadzającą antykonkurencyjne, wymierzone w inne strony internetowe, klauzule w umowach. To nielegalne w świetle prawa antytrustowego UE” – mówi komunikat Komisji Europejskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Rośnie cmentarzysko Google’a. Kolejne usługi do zamknięcia

– Google przeszkodził rywalom w swobodnym konkurowaniu oraz zwiększaniu innowacyjności na rynku reklam online – twierdzi Margrethe Vestager, unijna komisarz ds. konkurencji.

Z danych Komisji Europejskiej wynika, że w latach 2006-2016 r. Google miało 70 proc. udziałów w rynku reklam internetowych w Europejskim Obszarze Gospodarczym. W czwartym kwartale 2018 r. biznes reklamowy Google przyniósł mu 32,6 mld dolarów przychodu, o 20 proc. więcej niż w takim samym okresie rok wcześniej.

CZYTAJ TAKŻE: Google pracuje nad własnym smartfonem z elastycznym ekranem

To już trzecia wielka kara nałożona na Google przez Komisję Europejską. W lipcu 2018 r. Komisja ukarała Google 5 mld dolarów grzywny za nadużywanie swojej pozycji dominującej w związku z systemem operacyjnym Android. W 2017 r. nałożyła zaś na Google 2,7 mld dolarów kary w sprawie dotyczącej wyświetlania wyszukiwań ofert sklepów internetowych.

CZYTAJ TAKŻE: Google wywraca do góry nogami rynek gier

Alphabet, spółka-matka Google, broni się, że usługa Adsense istniejąca od 2006 r. jest obecnie jednym z mniej ważnych jej produktów.

– Zawsze zgadzaliśmy się, że zdrowe, prosperujące rynki są w interesie wszystkich. Już dokonaliśmy szerokiego zakresu zmian, by przystosować nasze produkty, tak, by odnieść się do zastrzeżeń Komisji Europejskiej. W ciągu następnych kilku miesięcy będziemy dokonywać dalszych uaktualnień, by dać większą widoczność naszym rywalom w Europie – stwierdził Kent Walker, starszy wiceprezydent ds. globalnych w Google.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Znany na świecie polski startup ruszył do walki z koronawirusem

Krakowska firma Estimote postanowiła dostosować do walki z epidemią swoje urządzenie, które jest dostępne ...

We wtorek poznamy nowego iPhone`a

O godz. 19 polskiego czasu 10 września wszystko będzie jasne. Światło dzienne ujrzy najnowszy ...

Są pierwsze polskie ofiary wojny handlowej USA z Chinami

Rośnie niepokój inwestorów giełdowych. Na wartości tracą akcje producentów gier komputerowych. Kiepskie nastawienie inwestorów ...

Wydatki internetowe Polaków szybko rosną. Ale jest problem

Jesteśmy w grupie najszybciej rosnących rynków e-zakupów w Europie. W tym roku wydatki internetowe Polaków ...

Sztuczna inteligencja od Google rozpozna zapachy

Zespół naukowców z Google Brain stworzył algorytm, którzy może zidentyfikować zapachy na podstawie ich ...

Tajemnice niemieckiej armii sprzedane na eBay`u

Grupa ekspertów od cyberbezpieczeństwa kupiła na popularnym portalu aukcyjnym używany laptop. Jak się okazało ...