Profil ma pokazywać nie tylko kompetencje, ale i osobowość
mat. pras.

Założycielka Nasty Gal – popularnego sklepu internetowego z ubraniami dla kobiet, Sophia Amoruso, wprowadza nową, darmową platformę w stylu LinkedIn. Jest skierowana głównie do kobiet szukających pracy.

Głównym celem Amoruso podczas tworzenia platformy Girlboss było umożliwienie przedsiębiorcom, pracownikom, twórcom, itp. sprawnego komunikowania się ze sobą. Dzięki możliwości zadawania pytań oraz wymieniania się wiadomościami, użytkownicy mogą pomagać sobie wzajemnie. Są to głównie pytania, na które nie znajdziemy odpowiedzi w Google, np. kiedy prosić o podwyżkę.

CZYTAJ TAKŻE: Kobiety zdominowały gry mobilne

Serwis Girlboss różni się od popularnego LinkedIn tym, że istnieje rubryka „Girlboss moments”, do której możemy wprowadzić ważne dla nas osiągnięcia, których nie umieścimy w CV, np. przebiegnięcie maratonu czy budowa domu. Autorka uważa, że CV to przestarzały sposób na reprezentowanie siebie, który nie służy dzisiejszemu pokoleniu. – Jest to połączenie Instagramu i LinkedIn, a profil ma pokazywać nie tylko nasze kompetencje zawodowe, ale także naszą osobowość. Wbrew pozorom dostępny jest również dla mężczyzn, ale jego głównym targetem są kobiety – mówi.

Sophia Amoruso to utalentowana i zaradna kobieta, która w wieku 22 lat założyła popularny w Stanach Zjednoczonych sklep internetowy Nasty Gal. Była to jedna z najszybciej rozwijających się firm detalicznych. W 2012 roku jej przychód przekroczył 100 milionów dolarów. Amoruso opisała swoją historię w książce „Girlboss”, która w niedalekim odstępie czasu doczekała się swojej ekranizacji, Netflix wyprodukował na jej podstawie serial o takim samym tytule. Do 2016 roku majątek Amoruso wyceniano na 250 mln dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja do rozbierania kobiet wywołała burzę w internecie

Sama firma Nasty Gal nie wytrzymała konkurencji i pod koniec 2016 roku zbankrutowała. Kupiła ją brytyjska sieć sklepów dla młodzieży Boohoo.

Mogą Ci się również spodobać

Internet to nie dżungla. Wielka Brytania walczy z hejtem

Jako pierwszy kraj w Europie Wielka Brytania ma projekt ustawy, która wprowadzi bardzo mocne ...

Większość Polaków uważa, że elektronika i AGD są bardziej awaryjne niż 10 lat temu

Co drugi Polak uważa, że urządzenia elektroniczne psują się tuż po zakończeniu gwarancji. Za ...

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos

Pierwszy polski satelita komercyjny poleciał w kosmos z kosmodromu w Wirginii. Światowida stworzyła wrocławska ...

W AGD hitem suszarka do ubrań i ekspres do kawy

Sprzedaż w Polsce takich produktów jak lodówki, pralki, kuchenki i zmywarki sięgnęła w ub.r. ...

Kupujemy mniej PC, komórek i tabletów. Jest jednak jeden hit

Popyt na taki sprzęt, jak komputery PC, telefony komórkowe i tablety w tym roku ...

Bloomberg

Snapchat pod lupą Departamentu Sprawiedliwości

Firma Snapchat poinformowała, że Departament Sprawiedliwości Stanów Zjednoczonych wraz z SEC (Komisją Papierów Wartościowych ...