Powstaje kobiecy LinkedIn

Profil ma pokazywać nie tylko kompetencje, ale i osobowość
mat. pras.

Założycielka Nasty Gal – popularnego sklepu internetowego z ubraniami dla kobiet, Sophia Amoruso, wprowadza nową, darmową platformę w stylu LinkedIn. Jest skierowana głównie do kobiet szukających pracy.

Głównym celem Amoruso podczas tworzenia platformy Girlboss było umożliwienie przedsiębiorcom, pracownikom, twórcom, itp. sprawnego komunikowania się ze sobą. Dzięki możliwości zadawania pytań oraz wymieniania się wiadomościami, użytkownicy mogą pomagać sobie wzajemnie. Są to głównie pytania, na które nie znajdziemy odpowiedzi w Google, np. kiedy prosić o podwyżkę.

CZYTAJ TAKŻE: Kobiety zdominowały gry mobilne

Serwis Girlboss różni się od popularnego LinkedIn tym, że istnieje rubryka „Girlboss moments”, do której możemy wprowadzić ważne dla nas osiągnięcia, których nie umieścimy w CV, np. przebiegnięcie maratonu czy budowa domu. Autorka uważa, że CV to przestarzały sposób na reprezentowanie siebie, który nie służy dzisiejszemu pokoleniu. – Jest to połączenie Instagramu i LinkedIn, a profil ma pokazywać nie tylko nasze kompetencje zawodowe, ale także naszą osobowość. Wbrew pozorom dostępny jest również dla mężczyzn, ale jego głównym targetem są kobiety – mówi.

Sophia Amoruso to utalentowana i zaradna kobieta, która w wieku 22 lat założyła popularny w Stanach Zjednoczonych sklep internetowy Nasty Gal. Była to jedna z najszybciej rozwijających się firm detalicznych. W 2012 roku jej przychód przekroczył 100 milionów dolarów. Amoruso opisała swoją historię w książce „Girlboss”, która w niedalekim odstępie czasu doczekała się swojej ekranizacji, Netflix wyprodukował na jej podstawie serial o takim samym tytule. Do 2016 roku majątek Amoruso wyceniano na 250 mln dolarów.

CZYTAJ TAKŻE: Aplikacja do rozbierania kobiet wywołała burzę w internecie

Sama firma Nasty Gal nie wytrzymała konkurencji i pod koniec 2016 roku zbankrutowała. Kupiła ją brytyjska sieć sklepów dla młodzieży Boohoo.

Mogą Ci się również spodobać

Powrót do szkół nakręca sprzedaż elektroniki. Co jest na topie?

Nauka i praca zdalna oraz cyfryzacja firm zwiększyły sprzedaż komputerów, smartfonów czy usług chmurowych. ...

Mobilny świat zjechał na tydzień do Barcelony

Prawie 110 tys. osób odwiedzi tegoroczne targi MWC19 Barcelona. Za sprawą technologii 5G nie ...

Polacy znów idą na zakupowy rekord. Jaką część tortu zgarnie internet?

Sezon zakupów świątecznych zapowiada się znacznie lepiej niż rok temu – wskazują wstępne dane ...

Dziedziczka Disneya ostro krytykuje firmę za premie dla menedżerów

Wnuczka współzałożyciela firmy Abigail Disney skrytykowała ostro firmę za to, że utrzymała program motywacyjny ...

Internauci z całego świata oburzeni reklamą nakręconą w Polsce

Południowokoreańskie przedsiębiorstwo LG, które produkuje między innymi telewizory i telefony, przeprosiło za seksistowską reklamę, ...

Czas na transseksualne emotikony

Paleta emotek, jakie wykorzystujemy w SMS-ach, tweetach, czy w innych komunikatorach i serwisach społecznościowych, ...